• Utbrytarkonst

    Sandaler till 7 åring

    Jag håller på att kolla efter sandaler till min son som blir 7 i sommar. Tänkte beställa från Kavat. Undrar bara om jag ska beställa med stängd eller öppen tå? Han har alltid haft med stängd pga att jag tycker att det verkar mest praktiskt då det är lätt att slå i tårna annars. Men nu är han ju ändå 7 år snart. Vad har era barn i denna åldern för sandaler? Märke och med stängd eller öppen tå?

  • Svar på tråden Sandaler till 7 åring
  • Anonym (Anna)

    Hade inte köpt sandaler med tå.

    Har haft ecco till mina.

  • Anonym (stängt)

    Stängd tå så länge det går! Jag vet hur mina barns skor ser ut efter en sommar med fotboll, vanlig cykel och sparkcykel, speciellt det sistnämnda... 

    Förra sommaren när storebror var 9 fyllda fick han sina första sandaler utan stängd tå. 

  • Alexi

    Jag tycker nog stängd tå ser lite barnsligt ut i skolåldern. Vi gick över till öppen tå någon gång kanske 6 år. Vi gillar Mckinleys (Intersport) sandaler, de har varit väldigt bra.

  • Anonym (stängt)
    Utbrytarkonst skrev 2019-04-30 17:08:48 följande:
    www.kavat.se/collections/barn/products/riste-ep-svart

    Ser de här barnsliga ut? Har iallafall beställt de nu.
    Tycker inte alls att de ser barnsliga ut, men jag hade tagit kardborreband istället om det funnits, mina har typ aldrig tid att knäppa sådana skor, vilket gör att de trampar sönder dem istället. 

    Tycker fö inte att sandaler med stängd tå ser barnsliga ut. Och om de skulle göra det - det är ju barn som ska ha dem - så det gör ju inget! Jag hoppas innerligt att mina barn är barn långt upp till tonåren och vill leka ute och ha kul, inte sitta inne och spela på mobilen/tvspelet osv. (Sorry TS för lite OT svar )
  • Alexi
    Anonym (stängt) skrev 2019-04-30 22:39:59 följande:
    Tycker inte alls att de ser barnsliga ut, men jag hade tagit kardborreband istället om det funnits, mina har typ aldrig tid att knäppa sådana skor, vilket gör att de trampar sönder dem istället. 

    Tycker fö inte att sandaler med stängd tå ser barnsliga ut. Och om de skulle göra det - det är ju barn som ska ha dem - så det gör ju inget! Jag hoppas innerligt att mina barn är barn långt upp till tonåren och vill leka ute och ha kul, inte sitta inne och spela på mobilen/tvspelet osv. (Sorry TS för lite OT svar smile5.gif )
    Fast det funkar ju inte så i verkligheten. Om barnen får höra av andra barn att det är något konstigt så kommer de inte vilja ha det plagget sen. Min son fick tex höra (i ettan) att en tröja såg ut som en småbarnströja, då blir det svårt att använda den sen även om det var favorittröjan innan.
  • Utbrytarkonst
    Anonym (stängt) skrev 2019-04-30 22:39:59 följande:

    Tycker inte alls att de ser barnsliga ut, men jag hade tagit kardborreband istället om det funnits, mina har typ aldrig tid att knäppa sådana skor, vilket gör att de trampar sönder dem istället. 

    Tycker fö inte att sandaler med stängd tå ser barnsliga ut. Och om de skulle göra det - det är ju barn som ska ha dem - så det gör ju inget! Jag hoppas innerligt att mina barn är barn långt upp till tonåren och vill leka ute och ha kul, inte sitta inne och spela på mobilen/tvspelet osv. (Sorry TS för lite OT svar )


    Ja, jag tänkte också på det men hittade inga med kardborreband tyvärr. Annars hade jag definitivt valt det! Vill helst ha från Kavat, tycker de har så bra kvalité. Håller med dig om barnsligt!
  • Utbrytarkonst
    Alexi skrev 2019-05-01 11:03:42 följande:

    Jättekonstiga sandaler faktiskt, ser ju ut som något som vuxna har, typ birkenstock.


    Hm, okej. Men de kan ju inte falla alla i smaken. Sonen gillade dem iallafall när jag visade, får se vad han tycker när vi fått hem dem. Annars får vi väl byta till ett annat par.
  • Anonym (stängt)
    Alexi skrev 2019-05-01 11:04:49 följande:
    Fast det funkar ju inte så i verkligheten. Om barnen får höra av andra barn att det är något konstigt så kommer de inte vilja ha det plagget sen. Min son fick tex höra (i ettan) att en tröja såg ut som en småbarnströja, då blir det svårt att använda den sen även om det var favorittröjan innan.
    Eller så lär föräldrarna barnen vad som är barnsligt eller inte. Haft en nära släkting som tyckte lego var barnsligt när hennes son skulle fylla åtta år, tyvärr inte enda exemplet på där jag vet att föräldrarna påverkar vad som är barnsligt eller inte. 

    Är nöjd med att mina barns skola med derass kompisar som är väldigt toleranta mot varandra och att man får ha de kläder som man själv tycker om. Guld värt!
Svar på tråden Sandaler till 7 åring