• Anonym (Vad gör man)

Semester hemma i år

Av olika skäl kommer vi troligen inte resa utomlands i sommar, vi brukar vara borta 3-4 veckor i vanliga fall så det blir lite annorlunda.

Vete tusan riktigt vad vi ska hitta på och jag är lite rädd att vi mest blir hemma och typ gör ingenting. I synnerhet om vädret blir dåligt ser jag en risk för det. Lite grann är så Klart skönt, men 5 veckor....Barnen är i 10 års åldern och deras vanliga sporter är på paus under sommaren.

Vad gör ni andra med barn i den åldern på semestern hemma?

• Svar på tråden Semester hemma i år
  • Anonym (Stuga)

Hyra en stuga kanske vore något.

• Anonym (Vad gör man)
    Anonym (Stuga) skrev 2019-04-29 19:22:52 följande:

Hyra en stuga kanske vore något.

Tyvärr, av samma skäl som att vi inte reser utomlands är det inte heller aktuellt i så fall att hyra någon stuga. Någon hotellnatt kan kanske fungera men inte en vecka i stuga.
  • Anonym (Stuga)
    Anonym (Vad gör man) skrev 2019-04-29 19:24:34 följande:
    Tyvärr, av samma skäl som att vi inte reser utomlands är det inte heller aktuellt i så fall att hyra någon stuga. Någon hotellnatt kan kanske fungera men inte en vecka i stuga.
    Aha, vad synd. Åka och bada, var med mitt barnet hela dagar på stranden. Hade med oss fika hemifrån.
  • Anonym (Anna)

Men era barn gör väl annat än går i skola och utövar fritidsaktiviteter?

Finns ju massor att göra, konstigt att man som mamma till barn i den åldern inte vet vad man kan göra med sina barn. Gör ni aldrig något tillsammans?

• Anonym (Tält)

Tälta i en skog?

Vi är oftast hemma hela sommaren, barnen (4-10) är lediga hela lovet. Tycker det är underbart att slippa alla måsten.

• Anonym (Vad gör man)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-29 19:28:50 följande:

Men era barn gör väl annat än går i skola och utövar fritidsaktiviteter?

Finns ju massor att göra, konstigt att man som mamma till barn i den åldern inte vet vad man kan göra med sina barn. Gör ni aldrig något tillsammans?

Men det är klart vi gör! Jag bad bara om mer tips och input till sommaren
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Vad gör man) skrev 2019-04-29 19:45:45 följande:
    Men det är klart vi gör! Jag bad bara om mer tips och input till sommaren
    Men då får du ju skriva vad ni brukar göra. Vad gör ni när ni är utomlands så länge? Man kan ju göra samma saker hemma.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Vad gör man) skrev 2019-04-29 19:20:58 följande:

Av olika skäl kommer vi troligen inte resa utomlands i sommar, vi brukar vara borta 3-4 veckor i vanliga fall så det blir lite annorlunda.

Vete tusan riktigt vad vi ska hitta på och jag är lite rädd att vi mest blir hemma och typ gör ingenting. I synnerhet om vädret blir dåligt ser jag en risk för det. Lite grann är så Klart skönt, men 5 veckor....Barnen är i 10 års åldern och deras vanliga sporter är på paus under sommaren.

Vad gör ni andra med barn i den åldern på semestern hemma?

Har inte varit utomlands på 10 år. Vi brukar köra västkusten, det duger gott. 
  • Anonym (Vad gör man)
    Anonym (Anna) skrev 2019-04-29 19:52:21 följande:

Men då får du ju skriva vad ni brukar göra. Vad gör ni när ni är utomlands så länge? Man kan ju göra samma saker hemma.

Vi badar och hänger mycket på stranden och gör utflykter. Är det fint i sommar hemma är det ju inga problem.
Svar på tråden Semester hemma i år