• danneboi99

    vill bli full på 7,0 cider tips?

    hej fyller 20 om 2 veckor och hur gör man på bästa sätt att bli full på 7,0 cider?

  • Svar på tråden vill bli full på 7,0 cider tips?
  • vipsan

    Förstår inte riktigt frågan, vad är det du söker tips på? Hur du blir full på cider?

    Isf är det ju som med vilken alkohol som helst. Drick "rätt" mängd, förslagsvis ett par stycken, så kommer du att bli berusad.

  • danneboi99

    men hur vet man vilka som är godast? ska man köpa flera olika av varje och testa sig fram?  Glad  btw är helt ny inom alkoholvärden så därför jag ställer så dumma frågor :)

  • Praktisk58

    Det är helt ok med dumma frågor om alkohol.

    Alla blir dumma av sprit.

    Du vill bli full skriver du ? Hur full ?

    Vill du spy ? Ångest dagen efter ?

    Minnesluckor ? Skämma du dig ?

  • danneboi99
    Praktisk58 skrev 2019-04-29 21:44:56 följande:

    Det är helt ok med dumma frågor om alkohol.

    Alla blir dumma av sprit.

    Du vill bli full skriver du ? Hur full ?

    Vill du spy ? Ångest dagen efter ?

    Minnesluckor ? Skämma du dig ?


    minnesluckor  vore coolt kom med tips och vad man ska köpa  är vodka vanilj god?  Skrattande
  • Tow2Mater
    danneboi99 skrev 2019-04-29 21:23:02 följande:

    men hur vet man vilka som är godast? ska man köpa flera olika av varje och testa sig fram?  Glad  btw är helt ny inom alkoholvärden så därför jag ställer så dumma frågor :)


    Har du inte besokt en bar med 18-års gräns? Prova det forst, och beställ En cider och En drink, innan du halsar ett helt flak från bolaget och blir utslagen.
  • TL12

    Det är bara å dricka så kommer full heten smygande ...gissar 3-4 st burk sen är du nog full. Ha gärna en kompis med dig som du litar på och som kan ta hand om dig om något skulle gå på tok.

  • Mackan1978

    Använd förståndet, det är inte roligt att bli utslagen, eller alkoholförgiftad. Man kan faktiskt dö.

  • Sisisisi

    Varför just 7.0 cider? Köp en flaska prosecco istället och ett gäng 4.5 cider som påfyllning vid behov. Blanda proseccon med pineapplejuice och hallon om du vill göra dig en enkel drink.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • K Kalle
    danneboi99 skrev 2019-04-29 21:06:42 följande:

    hej fyller 20 om 2 veckor och hur gör man på bästa sätt att bli full på 7,0 cider?


    Varför vill du bli full över huvud taget? Omogen eller?
  • Grande Rock
    danneboi99 skrev 2019-04-29 21:23:02 följande:

    men hur vet man vilka som är godast? ska man köpa flera olika av varje och testa sig fram?  Glad  btw är helt ny inom alkoholvärden så därför jag ställer så dumma frågor :)


    Om syftet endast är att bli full spelar väl inte smaken så stor roll.
    Jag hittar fem olika cider i spannet mellan 7 - 8% på bolaget, skulle tro att Kivik skånsk äppelcider är den godaste av dem.
    Att tro är att inte veta
  • lilagrodautanben

    Och eloge till dig som väntat med alkohol tills tjugo! Dock skulle jag rekommendera att köpa något annat, typ prosecco eller mousserande och blanda med typ Sprite eller någon god dricka! Inte cola för då kan du aldrig dricka cola igen.. det är nåt visst med coladrinkar som aldrig försvinner. Mem i med prosecco och Sprite och kanske ett myntablad och lite is. Smakar gott och lättdrucket. 7,0or när man inte druckit alls är nog ganska dålig idé då dom slår hårt. Drick ansvarsfullt och grattis i förskott!

  • Decx

    7% cider är för stark för att smaka bra. Om man bara vill bli full är det lättare att svepa ett glas vodka, det går snabbt iaf.

  • Sisisisi

    T


    Decx skrev 2019-05-02 15:09:02 följande:

    7% cider är för stark för att smaka bra. Om man bara vill bli full är det lättare att svepa ett glas vodka, det går snabbt iaf.


    Kiviks skånsk torr äppelcider smakar väldigt bra trots att den är 7 %. Men en Kopparbergs sötsliskig cider smakar verkligen inte bra.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • LivetPåJorden


    inte riktit va du fråga om men enda en JIVÄN kanidat då ja jissar på att dehä e efterföljaren/motsvariheten ti x-ciderns halvliters burrar


    Helt lart den goasteTungan ute

    hatar kopparbergs sen dom minskat föpackningarnaDöd
  • klyban
    danneboi99 skrev 2019-04-29 21:23:02 följande:
    men hur vet man vilka som är godast? ska man köpa flera olika av varje och testa sig fram?  Glad  btw är helt ny inom alkoholvärden så därför jag ställer så dumma frågor :)

    Vill man ha gott, så köper man inte dåligt gjorda alkoholsorter.


    Utan man letar upp riktiga tillverkare, och inte kemiska saker.


    hur många meter var det?
Svar på tråden vill bli full på 7,0 cider tips?