Inlägg från: Anonym (Människa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Människa)

Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?

Evert2 skrev 2019-04-30 08:14:34 följande:

Nu växer det upp moskeer i princip varje stad i landet som oftast finansieras av rika oljeländer. Nu senast väntar en jättemoske i Växjö känt för sina böneutrop. Visserligen har vi religionsfrihet i Sverige men är det en helt okomplicerad utveckling eller är det dags att börja sätta ned foten snart?

Så byggnationer av moskéer är islamisering? Nej jag är inte rädd. Jag är rädd för den högerextremism som sköljer över oss, är rädd för populations-politik, är rädd för den svart-vita bild medier visar upp med sina självutnämnda experter, är rädd för nynazister som öppet demonstrerar på våra gator, är rädd för den lilla klick anonyma rasister på forum som detta samt en rad andra som spär rädsla och hat bland människor med sina förvanskade ?sanningar? för att bilda ett vi-och dom samhälle där muslimer avhumaniseras och betraktas som lovligt byte för att ?rädda Sverige? med vilka medel som helst. DET är jag rädd för!
  • Anonym (Människa)
    Anonym (Läsare) skrev 2019-05-14 17:14:04 följande:

Uttrycket "Svart på vitt", ska det syfta på att det är fakta, eller vad?

Hur ska en inlägg av den här s k tankesmedjan kunna betraktas som fakta?

Som jag tolkar det har man t ex valt att presentera en liten del utvalda "fakta" som anses stödja den s k tankesmedjans sak, fakta som är lösryckt ur sitt sammanhang.

Medan man väljer att dölja och inte ta hänsyn till mycket större del fakta som inte stödjer deras sak.

Precis på samma sätt som har blivit så utbrett och vanligt nu för tiden.

De som har samma uppfattning, de som tycker lika, länkar sedan och presenterar tyckandet som "svart på vitt". De applåderar varandra, ryggdunkar och sprider tyckandet som "fakta" och "svart på vitt" till dess att en växande skara jublar tillsammans, tycker samma sak och helt okritiskt tror på budskapet.

Om det upprepas tillräckligt många gånger, om det får spridning i media, så anses det snart vara sanning och fakta på riktigt?

Ser att du medvetet blundar för faktan jag lägger fram, vad beror det på? Har du någon annan statistik på att barnäktenskap inte endast är något som praktiseras inom islam? Nej tänkte inte det heller.

www.girlsnotbrides.org/where-does-it-happen/

Kanske kommer denna länk få dig att faktiskt inse att problemet är större än så, men det kanske inte är något problem med barnäktenskap sålänge barnbrudarna inte är muslimer så att säga...
  • Anonym (Människa)
    Tom Araya skrev 2019-05-14 17:23:59 följande:

Vad tror ni är mest relevant för Sverige:

Att fattiga i Asien och Afrika gifter bort sina döttrar i unga år av ekonomiska skäl

eller

Att muslimer i Sverge gifter bort sina döttrar i unga år, påverkade av sin tro och av vad Imamer säger om detta

???

Du påstod att barnäktenskap var något endast muslimer praktiserar och utgick ifrån att det var något islam uppmanar till, så varför försöker du nu vända på det? Barnäktenskap finns världen över och bara för att det även praktiseras av muslimer betyder inte att islam uppmanar till detta.
  • Anonym (Människa)
    nihka skrev 2019-05-14 21:40:59 följande:

Jag tror att det som är viktigast är att man jobbar mot barnäktenskap på bred front var det än förekommer och lägger ner arbete på att motarbeta det där det faktiskt sker.

Muslimer som inte praktiserar barnäktenskap kan ju ha en positiv påverkan på muslimer som gör det och särskilt sant bör detta vara i det fall dessa personer är (religiösa) ledare. Väldigt relevant att lägga in resurser där.

Här är några som tar egna initiativ:

www.svt.se/nyheter/utrikes/frisorer-skraddare-och-tartbakare-bojkottar-barnbrollop-i-turkiet

Intressant att länder som Spanien och Usa tillåter 12-13 åringar att gifta sig!
  • Anonym (Människa)
    oanonym skrev 2019-05-15 12:36:55 följande:

Det man kan säga är väl att Muhammed ses som en förebild, och enligt många så gifte han sig med barn.

Dessutom, om det hade varit noga med ålder så hade nog Gud nämnt det i koranen.

Visste inte att Spanien har Muhammed som förebild... snälla berätta mer... har du någon fakta för ditt påstående?
  • Anonym (Människa)
    Anonym (Mycket!) skrev 2019-05-15 17:57:30 följande:

Tvingar de barn i USA och Spanien att gifta sig, eller tillåts 12-13 åringar att gifta sig? Barn ska inte gifta sig, men det är ändock lite skillnad på två ungdomar på 16 år som vill gifta sig, och ett barn som blir tvingad att gifta sig med någon gubbe över 50 år.

O.b.s jag påpekar inget om att endast muslimer gör detta. Men jag tror inte att USA och Spanien praktiserar tvångsgiftermål som de gör i andra delar av världen.

Aha så det är ok sålänge mannen inte heter Ahmed eller Khalil eller vad är det du säger? Din kommentar äcklar mig verkligen! Varför ser du det som två ungdomar på 16 som vill gifta sig när det handlar om Spanien eller Usa men barn tvingas gifta sig med gubbe när det handlar om andra personer( muslimer såklart blink blink).

www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/inequality/2018/feb/06/it-put-an-end-to-my-childhood-the-hidden-scandal-of-us-child-marriage

I usa finns det stater ( 23 st faktiskt) som inte har en minimumålder så där kan en gubbe gifta sig med en 5-åring LAGLIGEN! Men hon är väl med på det enligt dig!!

www.girlsnotbrides.org/child-marriage/united-states/

De flesta minderåriga flickor som gifter sig i Usa gör det med en vuxen man. Lite om hur kristna flickor tillåts (tvingas) gifta sig med män (pedofiler)

www.google.se/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1MZ024

Otroligt att man kan ha så mycket hat i sig att man faktiskt tycker att barn gärna gifter sig med gamla gubbar i Usa men är påtvingat i Pakistan när det är två kära 16-åringar som vill vara tillsammans.
Svar på tråden Är du orolig för den växande islamiseringen i Sverige?