• AmBeZa

Har era barn några roliga namn på personer i dess omgivning?

Min Amina har så roliga namn för folk...

Hennes moster som heter Danielle kallar hon för Olle
    Andra mostern heter Izabelle, henne kallar hon för Obelle
    Och hennes lillbror Benjamin säger hon Benjaben till

Kanske beror på att det inte är så lätta namn att säga men det låter bara så kul!!
    När vi var inne på KappAhl en gång så gick Amina runt därinne och ropade; Olle!! Olle!! Va e du?? Danielle svarade smått generad i kassan att här är jag... Folk tittade jättekonstigt och undrade om hon verkligen heter Olle???? Flört

Har era barn roliga namn på folk??

Nattugglan by night
  • Svar på tråden Har era barn några roliga namn på personer i dess omgivning?
  • AnnaKlara

Imogens farmor bor i England, så de ses inte så ofta. Dock har de alltid haft långa konversationer på telefon, och oftast på kvällen...så på nåt sätt kopplade mogen ihop sin farmor med hejdå-frasen "night night!" och det har farmor fått heta

Nu är Imogen nästan 6 år, och vi är många som gått över till att kalla farmor för Night-night

• AmBeZa

Vad gulligt!!

Nattugglan by night
  • MARIA99

När Petronella var yngre kallade hon alltid farmor för farfar & deras gammel farbror Tage för Tajjo..Det gilla han inte *he he*

• Filurken

En fd till mig kallade sin mormor för Åtta......det hängde kvar sen barndomen. När hon skulle komma hem till dem frågade han alltid När kommer mormor? och hon kom oftast med åttabussen så föräldrarna svarade Vid åtta och då blev det på nåt sätt hennes smeknamn. Supergulligt tycker jag! 

Min stora son Samuel (2 år i maj) kallar sin lillebror Wilmer för Willebror Kyss också rätt sött Glad

• AmBeZa

Filurken: Så smart! Willebror blir ju 2 flugor i en smäll!!

Maria99: Hmmm kan nog förstå varför han inte gillade det!!

• CeeJay

Min dotter på snart två år brukar räkna upp personer på sin förskola: Tatiin (Cathrine), Sand (Alexander), Abii (Albin), Dutta (Gustav), Tor (Victoria)

Hon kallas sina farbröder för Pip och Oja (Peter och Ola)

• Filurken
    CeeJay skrev 2006-03-15 12:04:34 följande:
    Min dotter på snart två år brukar räkna upp personer på sin förskola: Tatiin (Cathrine), Sand (Alexander), Abii (Albin), Dutta (Gustav), Tor (Victoria) Hon kallas sina farbröder för Pip och Oja (Peter och Ola)
    Oja var min systerdotters namn för min make (Johan) när hon precis lärt sig prata Kyss
  • Magrat

Sara (20 mån) har en kamrat som heter Adam.
    Nyligen har hon börjat få till något som liknar det riktiga namnet, men under flera månader sa hon Anis om honom.
    Det tyckte både jag och Adams mamma var hur sött som helst!

• MARIA99

*he he* ja farbrorn är ju 50 + & alltid varit singel oxå så det var lite genant för honom *he he*

• nina80

Inte mitt barn men hennes kusin när hon var liten kallade min man för Arsle ett tag (han heter Anders).

Svar på tråden Har era barn några roliga namn på personer i dess omgivning?