Inlägg från: Anonym (Kvalet och valet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvalet och valet)

Mp ökar i opinionen..

HSOF skrev 2019-05-02 23:28:13 följande:

Det är just tyvärr denna attityden många har. De mest EU-vänliga går och röstar och de röstar för mer Eu. Så vill man inte ge EU mer makt så är det väldigt viktigt att rösta.

Säger som jag sagt tidigade, allt kommer styras från EU i framtiden om dagens makt får som de vill..

Jag vill ge EU mer makt, men jag vill att EU-parlamentet ska ha mindre makt. Hur tusan ska jag rösta då?

Jag har bestämt mig för att inte rösta för att på så sätt inte bidra till att legitimera det sjuka EU-parlamentet.
    HSOF skrev 2019-05-05 19:03:33 följande:

Då ska du rösta på SD. De vill föra mer makt tillbaka till nationerna detta delar dem med många andra som kommer gå starkt i EU-valet.

Röster som detta kommer vara oerhört viktiga i detta valet, då de röster som är för att ännu mer makt går till EU är väldigt benägna att gå och rösta, då de älskar EU. Och får de makten så kan vi förståndiga människor som inser att nationer behövs inte göra något åt det i framtiden.

Vill SD verkligen att mer makt ska gå till EU? Det är ju nämligen min åsikt.

SD är dock uteslutet eftersom jag inte kan ge min röst till jubelidioter. Möjligen om partiet kunde värva vettiga företrädare, men innan dess kan SD inte få min röst.
    HSOF skrev 2019-05-06 07:31:03 följande:

Nej de vill ju att mer makt ska gå tillbaka till nationerna men vill ändå ha en bra samarbeta för handel, kriminalitet osv..

Haha ja den var ju bra, vad tycker du om andra partiers företrädare då, SDs företrädare framträder ju som riktigt bra om man ska jämföra med många andra partier i riksdagen. Ibland undrar man om de ens är smartare än mina barn. Men som sagt begåvningen är generellt väldigt låg bland dagens politiker.

Ja, du har en poäng angående övriga partiers företrädare. Men sådana som Malmström, Fjellner, Adaktusson mfl framstår ändå som genier i jämförelse med SDs representanter.
    HSOF skrev 2019-05-06 07:31:03 följande:

Nej de vill ju att mer makt ska gå tillbaka till nationerna men vill ändå ha en bra samarbeta för handel, kriminalitet osv..

Haha ja den var ju bra, vad tycker du om andra partiers företrädare då, SDs företrädare framträder ju som riktigt bra om man ska jämföra med många andra partier i riksdagen. Ibland undrar man om de ens är smartare än mina barn. Men som sagt begåvningen är generellt väldigt låg bland dagens politiker.

Anonym (Kvalet och valet) skrev 2019-05-06 12:18:30 följande:

Ja, du har en poäng angående övriga partiers företrädare. Men sådana som Malmström, Fjellner, Adaktusson mfl framstår ändå som genier i jämförelse med SDs representanter.

WIKSTRÖM menade jag såklart (Malmström har ju varit kommissionär)...
    Flash Gordon skrev 2019-05-06 09:08:50 följande:

Hur tänker du?

Ska EU har mer makt över fler frågor men själva parlamentet skall (i princip) tas bort?

Det skulle ge en överstatlig organisation där våra lands-valda politiker fick mer att bestämma om. Är det vad du önskar?

Tror inte du hittar något parti som vill gå på den linjen.

Ja, jag tycker parlamentet är en odemokratisk institution och vill se mindre makt åt detta. Helst skulle jag se en återgång till läget innan Lissabonfördraget mfl där parlamentet främst hade en rådgivande funktion. Eftersom inget parti verkar företräda min uppfattning kommer jag att välja att inte rösta eftersom jag inte vill bidra till att legitimera parlamentet (som mest verkar vara en avancerad och otroligt kostsam lekstuga för b-politiker).

Däremot ser jag gärna att rådet och kommissionen får utökade befogenheter på flera områden. De måste dock vara förankrade i tanken om den inre marknaden och frihandeln.
    Flash Gordon skrev 2019-05-06 12:32:57 följande:

Varför tror du att enskilda  ministrar som Löfven och Wallström skulle representera dig bättre än invalda parlamentsledamöter?

Faktum är att Löfven och Wallström inte representerar mig alls. De är inte mina ministrar.

Däremot har jag representation i parlamentet där jag röstade på ett parti och deras kandidater. DET är mina representanter i EU.

Då får vi väl hoppas att dina representanter inte orsakar alltför stor skada i samarbete med de andra tomtarna i EU-parlamentet under de kommande åren.
    HSOF skrev 2019-05-07 23:19:23 följande:

Haha du kunde räkna upp 3, det var nästan lite komiskt. Tycker nog inte skillnaden är speciellt står när det kommer till partierna. IQ-nivån har sjunkit markant de senaste 10 åren.

Sedan har Sd Åkesson som nog enligt mig ändå här till dem med lite IQ iallafall. Kika på Löfven tex eller Strandhäll. Det är komiskt varje gång de öppnar munnen.

Jag håller inte med dig om Åkesson. Men på samma sätt som med de tre EU-politikerna jag räknade upp som jämförelse till bla SD-parlamentarikerna, är Åkesson en lysande stjärna i jämförelse med övriga medlemmar i sitt parti (med något undantag).
Svar på tråden Mp ökar i opinionen..