• Anonym (John)

Fula målade ögonbryn!

Jag dejtar en tjej sedan några månader tillbaks och vi har nyligen börjat titulera oss som pojkvän och flickvän.

Gillar verkligen den här tjejen!

Vill inte låta en skitsak förstöra något, men det finns en liten detalj (eller snarare två) som jag har svårt med hos henne. Det är hennes hemskt fula, egenhändigt ritade ögonbryn!!

Hon är jättesöt men rakar bort de riktiga ögonbrynen och målar dit sträck ovanför där de skulle ha suttit istället. Ibland så är hon inte så noga med att hålla de riktiga brynen borta, men målar ändå dit nya så att det ser ut som att hon har dubbla ögonbryn!

Borde såklart bara strunta i detta, men kan inte rå för att jag stör mig på detta och ofta tänker att hon skulle vara så mycket sötare om hon bara behöll sina egna ögonbryn!
    Ser också att folk pekar och skrattar bakom ryggen på henne.

Hur hade ni gjort? Hade ni bara struntat i det, låtit henne gå runt med dubbla ögonbryn/ fula målade. Eller hade ni påtalat det?

• Svar på tråden Fula målade ögonbryn!
  • Anonym (-)

Hur gammal är du, 12 eller!? Bara småbarn som är så ytliga.

• cleoeme

Vad ska du göra om hon inte bryr sig om vad du tycker? Hon ser ut så för att hon förmodligen tycker att det är fint. Det är bara taskigt att påpeka att DU inte tycker om det, även onödigt.

• Anonym (Pepp)

Min dåvarande pojkvän (numera min make) hade mustasch när vi träffades. Jag sa ganska tidigt att jag trodde att han skulle se mycket bättre ut utan. Han vägrade raka av den... då. Några år senare ville han testa hur han såg ut utan, och sedan dess har inte haft mustasch igen.

• Anonym (Pepp)
    cleoeme skrev 2019-05-02 08:40:03 följande:

Vad ska du göra om hon inte bryr sig om vad du tycker? Hon ser ut så för att hon förmodligen tycker att det är fint. Det är bara taskigt att påpeka att DU inte tycker om det, även onödigt.

Tycker inte jag. Särskilt inte den delen när hon har två par ögonbryn för att hon inte orkar hålla de naturliga borta.

TS. Du kan kanske säga något i stil med att du gärna skulle vilja se hur hon ser ut med naturliga bryn. Det hade ju varit så mycket enklare för henne också att slippa hålla på och raka av, noppa bort och måla på. Kanske gör hon det för att hon tror att du och andra män gillar det. Ja, det kan faktiskt vara så.

• Anonym (Vänd på det)

Det är alltid känsligt att kommentera utseende och val andra gör, så jag avråder från att ta upp det. Men om du skulle göra det, så skulle jag rekommendera att du vänder på det. Istället för att säga att du inte tycker om de målade brynen, fråga något i stil med "du har ju så fina naturliga ögonbryn, varför tar du bort dem?".

Då kan hon ju välja att förklara varför. Om hon trivs bättre med målade är det bara att acceptera, för hon bestämmer ju själv över sitt utseende. Men var ytterst försiktig och väg varje ord på guldvåg, om hon verkar känslig. Det är lätt att förstärka osäkerhet och komplex om de finns i bakgrunden.

• Anonym (Sir)

Tar du inte upp det med henne, kommer du att reta dig på dom i evighet. Hon kan också ha blivit "hemmablind" och inte ser riktigt hur dom ser ut.

• Anonym (Charlotte68)

Nu är ju inte jag TS tjej, men jag kan inte låta bli att säga att jag fattar inte varför vissa gör då? Det är oförklarligt. Själv målar/fyller jag i lite med brunt penna där mina egna är. Effekten blir mörkare bryn och det är väl det man vill uppnå?

Hur som helst, tlll frågan, ja TS, jag tycker du kan ställa frågan på ett smidigt vis, ungefär så som nån skrev här:
    "Du ser ut att ha så fina egna ögonbryn, varför rakar du bort dem?".
    Kan kanske räcka som wake-up-call för henne. ;)

• Drottningen1970

Förstår ditt dilemma. Begriper inte hur vissa (ganska många) tjejer kan göra så vedervärdiga saker med sina ögonbryn.

Jag står knappt ut att handla av en kassörska som har failade ögonbryn, så för mig hade det mig varit en total

Dealbreaker. Skulle skämmas ihjäl om min partner såg ut sådär.

• Anonym (Men)

Detta är ju hur vanligt som helst nuförtiden, ser dagligen tjejer som skulle vara jättesöta med naturliga ögonbryn men som ritat dit nya eller målat på befintliga så det ända man ser och tänker är "ÖGONBRYN" när man ser dem.

• Drottningen1970
    Anonym (-) skrev 2019-05-02 08:32:26 följande:

Hur gammal är du, 12 eller!? Bara småbarn som är så ytliga.

Trams. Självklart finns det gränser för vad som är socialt acceptabelt utseende. Att man är född med ett visst utseende är det en sak men när man spökar ut sig och gör märkliga utsmyckningar så finns det gränser som normala människor helt enkelt inte kan förväntas stå ut med när man vill leva ett normalt liv oavsett hur fin människan är som person. Skulle du komma till jobbet målad som en påskkärring med röda kinder och svarta fräknar målar med läppstift och kajal skulle du bli ombedd att tvätta dig.

Två par ögonbryn varav ett par äkta på utväxt och det andra bestående av svarta målade streck tillhör också kategorin socialt oacceptabelt.
Svar på tråden Fula målade ögonbryn!