Första lönen
Har en fråga ang. första lönen
Jag påbörjade en tillsvidareanställning den 24/4 efter en måndas praktik.
Nu till frågan, får jag första lönen 25/5 eller kommer den inte förens i juni?
Har ca 20.000 i grundmånadslön.
Har man timlön gäller ofta en månada innestående lön dvs du får den retroaktivt (månaden efter). Har du månadslön betalas den ofta ut i samma månad som man arbetar samtidigt som eventuell frånvaro regleras i kommande månads lönekörning.
Annars bör väl detta stå i kontraktet... alternativt kan du fråga arbetsgivaren fast då kanske man framstår som okunnig och det är inte heller så kul
Har man timlön gäller ofta en månada innestående lön dvs du får den retroaktivt (månaden efter). Har du månadslön betalas den ofta ut i samma månad som man arbetar samtidigt som eventuell frånvaro regleras i kommande månads lönekörning.
Annars bör väl detta stå i kontraktet... alternativt kan du fråga arbetsgivaren fast då kanske man framstår som okunnig och det är inte heller så kul ![]()
Där jag jobbade hade vi en brytpunkt runt den 10e i varje månad. Så om de har samma sätt så får du lön för två veckor nu den 25/5. Brytpunkten var alltid en söndag så i detta fall fram till den 12e maj
Olika. Men troligtvis får du för några dagar i april första gången och sedan din första hela lön i slutet av juni.
Kan ju tillägga att det är på Samhall, tänkte ifall någon visste..
Kan ju tillägga att det är på Samhall, tänkte ifall någon visste..