Inlägg från: Anonym (Prova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prova)

Hittade weed i hemmet

Testa ett bloss tillsammans med honom. Dricker du alkohol så kan du lika gärna ta ett bloss. Förutom att du slipper bli bakis och det varar inte så länge.

Du började försvara honom när folk skrev att du skulle dumpa. Med andra ord kommer du aldrig lämna honom för en sån sak. Det märks tydligt. Så länge du inte menar allvar med ditt hot så kommer inget hända, vad du än säger. Att röka några få gånger på 6år är inget att dividera om. Finns mycket värre saker.

• Anonym (Prova)
    Xenia skrev 2019-05-04 14:04:44 följande:

Logiken är inte övertygande. 

1) Alkohol är inte olagligt, cannabis är olagligt.

En del av er bryr er tydligen inte om lagen.

2) Dricker man måttligt får man ingen baksmälla. 

Röker man på ofta påverkar det hjärnan (man blir helt enkelt dummare).

3) Hur vet vi att sambon talar sanning om att han bara rökt på några få gånger? Jag för min del tror att han ljuger för att slippa bråk. TS väljer att tro på honom för sin egen sinnefrids skull.

Men ts vill inte veta in hon bör ringa polisen eller inte. Det ser inte jag nånstans iallafall. Alltså har lagen ingen betydelse i detta fallet. Det är olagligt att ladda ner film oxå men de flesta har inget emot att se en ny film hemma gratis istället för att gå på bio och betala..
  • Anonym (Prova)
    Xenia skrev 2019-05-04 15:43:57 följande:

Som vanligt får man veta för lite. Har TS barn eller tänker hon skaffa barn? Det tycker jag påverkar hur foglig hon bör vara.

Om nu sambon (och TS) tycker det är ok med olagliga substanser så kan det sluta med langning och att polisen knackar på en dag.

Sedan tycker jag man får skilja på förseelser som ger böter och brott som kan ge fängelse. Och på att se en olagligt nedladdad film (skadar inte hjärnan) och röka på (skadar hjärnan på lång sikt).

Om vi ska prata skador på hjärnan så finns det betydlugt värre saker gemene man tycker är helt ok. I delar av USA anses cannabis som läkemedel så du får väga fördelarna mot biverkningarna. Det finns oftast en anledning till varför man vill fly verkligheten en stund. En del gillar att åka på charter, en del att dricka alkohol och en del att röka på och slippa vardagsstressen och ångesten. För att inte se till alla storkonsumenter av diverse läkemdel som klassas som narkotika. Oj oj oj... eller antidepressiva som påverkar hjärnan till stor del. Även kaffe och socker.

Ts uppskattar kanske om svaren håller sig till hennes bekymmer och det ör inte vad som händer i kroppen när hennes sambo röker på. Det handlar nog mest om sveket i sig. Att han ljugit för henne och kanske gör det fortfarande?! Vad tror du?
  • Anonym (Prova)
    Anonym (Tvek) skrev 2019-05-05 15:07:16 följande:

Dags och dags tycker jag har upprepat det om och om igen.

Men ett enkelt svar: cannabis är olagligt och de flesta människor håller sig borta från det som är olagligt eller vill ha så lite som möjligt att göra med det.

Ts undrar inte om det hennes sambo gör är olagligt eller inte. Det har inte med problemet att göra.

Du ser säkert hellre en nedladdad biofilm hemma gratis än betalar för ett biobesök för samma film. Möjligtvis för upplevelsen med inte för filmens skull. Eller en bra låt. Så snacka om vad som är lagligt eller ej är trams.
Svar på tråden Hittade weed i hemmet