Inlägg från: Anonym (sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sviken)

Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?

Har följt tråden sen start. Men tröttnar snart på tjafset somliga ägnar sig åt! Lägg ner!

Jag undrar hur det gått för TS sedan senaste uppdateringen.

När min fd fru bedrog mig kunde jag inte tro det var sant. Hon ljög mig full så inihelvete. Först när jag tillämpade mina professionella metoder stod det klart för mig vad hon höll på med. Jag brukar inte vilja blanda jobb och privatliv på något plan, men då gjorde jag det som tur var. Det är mer än 10 år sedan nu. Jag hatar henne för allt vad hon gjorde och för den hon visade sig vara. Jag har absolut noll kontakt med henne numera. Över 20 år var vi gifta! Tur man inte har anlag för bitterhet. Är lyckligt omgift i dag och har det bättre än någonsin.

• Anonym (sviken)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-05 22:05:17 följande:

Du hatar henne och har ingen kontakt fast är inte bitter? ;) Lite skoj bara.

Jag undrar också hur det går för TS.

Nej, jag är inte bitter. Jag lever i nuet och tittar framåt. Det som varit kan jag inte ändra på. Min fd fru var otrogen och ljög som en häst travar om det. Det blev skilsmässa. Men vi hade en viss kontakt några år tills hon gjorde en totalt oförlåtligt sak. Hon ljög och lurade mig även då i en för oss båda mycket utsatt situation.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (nyfiken) skrev 2019-05-06 10:16:52 följande:

Nu blir jag nyfiken. Vad gjorde hon?

Jag skulle bli alltför lätt att identifiera om jag berättade.

Sorry!
  • Anonym (sviken)
    Anonym (nyfiken) skrev 2019-05-06 10:16:52 följande:

Nu blir jag nyfiken. Vad gjorde hon?

Jag skulle bli alltför lätt att identifiera om jag berättade.

Sorry!
  • Anonym (sviken)

Tack för uppdateringen!

Jag tycker du agerat starkt och rakryggat.

Som jag ser det har du nu två alternativ.

1: Lämna henne och strunta i att gräva vidare. Hon har ju ändå visat vad hon går för och att hon inte är att lita på.

2: Ge förhållandet ytterligare en chans. Det förutsätter att hon lägger alla korten på bordet. Då kan det förvisso ändå bli för mycket för att du ska vilja fortsätta relationen.

OM ni fortsätter tror jag inte det får finnas några osäkerheter om vad som hänt. Du kommer i så fall alltid gå omkring och undra vad hon egentligen gjorde.

Hon måste alltså ge dig hela sanningen och dessutom övertyga dig om att hon gjort det. Hon vet ju att du vet, men inte hur mycket. Du har ju redan beslagit henne med ytterligare lögner. Låt henne sväva i ovisshet om hur mycket du vet.

Lycka till!

• Anonym (sviken)
    Anonym (M48) skrev 2019-05-06 16:28:17 följande:

Hat är bitterhet. Om han hatar någon är han bitter. 

Alldeles oavsett vilka liknelser du vill dra till med.

Jag tycker inte det är så enkelt som att påstå någon är bitter för att man hatar en person.

Om man blivit utsatt för något som man absolut inte kan förlåta kan man väl säga att man hatar den personen eller åtminstone de handlingar den utfört. Men det innebär väl knappast att man är bitter per definition. I min värld är man bitter om allt man gör, tycker och tänker påverkas av nån sorts negativ energi och att man liksom ältar orsaken. Så är det verkligen inte i mitt fall. Jag har valt att lägga det som har med min fd frus lögner åt sidan i mitt medvetande. Jag tänker nästan aldrig på henne mer. Men förlåta det hon gjort finns inte på kartan.

Jag är lycklig, glad och mår alldeles utmärkt numera.
Svar på tråden Tror frugan ljuger för mig... Hjälp?