• Hedblomster

    Mina gravtest innan testdag, känns inte bra

    Hej alla.

    Vi gör ivf och gjorde nyligen tredje insättningen. Jag plussade på rd6 med fem dagars embryo på eftermiddagen med ett predictor early. Tydligt fint streck. Det var för tre dagar sen. Rd7 tog jag ett likadant test på morgonen som blev likadant. Rd8 på morgonen tog jag digitalt som visade gravid 1-2 veckor.

    Idag rd9 som är dagen jag brukar få mens tog jag två test från testlagret på eftermiddagen och det var så otroligt svaga, strecken syns knappt. Tillräckligt tydligt för att vara positivt irl men syns nog inte så bra på bild. Jag hade bara hållit mig i 3,5 h men det var samma i måndags och då blev det ju så fint.

    Är allt över nu innan vi ens hunnit börja? Känns så jävla tungt. Blev så otroligt glad över mitt plus. Mitt enda hopp står till att testlagret är okänsligt eller något...

    Kan tyvärr inte få tag på fler predictor early nu för de finns inte i min stad samt hinner inte beställa hem innan helgen.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Svar på tråden Mina gravtest innan testdag, känns inte bra
  • Hedblomster

    Verkar krångla med bilderna? Testar igen. Ser också att kvalitén blir otroligt dålig....


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loppan84

    Ser det absolut, men inte bra om det går baklänges såklart men kan variera mkt mellan olika test! Enklast är om du kan ta ett av de andra två testen igen ikväll så blir det lite enklare att jämför? Antingen en digital eller den med rosa streck?

  • Sommar15

    Jag brukar testa med testlagrets och kring bim är de sådär svaga på eftermiddagsurin! Jag skulle inte vara orolig om jag vore du. Däremot ska du ta ett och samma märke samma tid på dygnet (tex varje morgon) för att kunna se stegring! Är jättesvårt att jämföra olika märken och olika tider!

  • Hedblomster
    Loppan84 skrev 2019-05-02 18:21:56 följande:

    Ser det absolut, men inte bra om det går baklänges såklart men kan variera mkt mellan olika test! Enklast är om du kan ta ett av de andra två testen igen ikväll så blir det lite enklare att jämför? Antingen en digital eller den med rosa streck?


    Har tyvärr inga av de rosa kvar :( har digitalt men tänkte ta det imorgon bitti... Förbereder mig på inte gravid.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loppan84
    Hedblomster skrev 2019-05-02 18:49:54 följande:

    Har tyvärr inga av de rosa kvar :( har digitalt men tänkte ta det imorgon bitti... Förbereder mig på inte gravid.


    Jag är i samma situation, fick tydligt positivt med RFSU testa tidigt igår och i förrgår, nu har jag inga testa tidigt kvar utan bara vanliga RFSU och de visar OTROLIGT svagt, också med morgonurin idag så förbereder mig på att det ingen håller. Bim imorgon. Lycka till!
  • Hedblomster

    Testade nu på morgonen och fick inte gravid på digitalt och negativt på testlagret. Fick vara gravid i några dagar iaf.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

    Eller ja testlagret har faktiskt en linje som är lite starkare än igår men att clearblue digital går från gravid till inte talar väl ändå sitt tydliga språk.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loppan84
    Hedblomster skrev 2019-05-03 07:27:05 följande:

    Eller ja testlagret har faktiskt en linje som är lite starkare än igår men att clearblue digital går från gravid till inte talar väl ändå sitt tydliga språk.


    Tror det blir samma här. Fortfarande positivt men inte blivit starkare på 3 dagar. Jaja det är därför man inte ska hålla på och testa tidigt annars hade man ju inte ens vetat det troligen.
  • Hedblomster
    Loppan84 skrev 2019-05-03 08:47:35 följande:

    Tror det blir samma här. Fortfarande positivt men inte blivit starkare på 3 dagar. Jaja det är därför man inte ska hålla på och testa tidigt annars hade man ju inte ens vetat det troligen.


    Jag är ändå glad att jag visste för jag trodde aldrig aldrig aldrig att jag skulle få se ett positivt test...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Tussss

    Hej!

    När man äntligen hade scrollat hela vägen ner hit, ska kommentera och så måste man logga in.. allt jag skrev försvann, så here we go again ????

    Jag tänkte att jag hoppar in i tråden eftersom jag och min flickvän också genomgår IVF just nu.

    Vi gör precis första försöket. Jag blev stimulerad med gonal-f, fyremadel och ovitrelle.

    Hade ÄP 23/4. Fick ut 14 ägg, 13 ok. 8st befruktades normalt, två klarade sig, ett till mig och ett till frysen.

    Vi gjorde återföring i onsdags 1/5 och är alltså på RD2. Än så länge känner jag lite molande värk emellanåt samt dragningar i ljumskarna.

    Just dragningarna var mitt symptom vid tidigare insem när det blev utomkveds, så nu är det lite spänt denna gången.

    Önskar tiden till TD kunde gå lite snabbare????????.

  • Tussss

    Okej, alla ??? Skulle vara glad gubbe men missade visst att man var tvungen att använda FL egna smileys.. :)

Svar på tråden Mina gravtest innan testdag, känns inte bra