Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Hej, jag är själv kvinna och någonting jag funderat på länge är varför tjejer är så rädda för att förlora oskulden. Jag menar de säger ju ofta att de är rädda att det ska blöda och göra ont. Men vad jag inte fattar är att de inte testar själv först, liksom om man är så rädd samtidigt som nyfiken, varför sätter man liksom inte upp några finger och testar då?!?

Och när man gjort det kan man väl ta någon jävla gurka eller banan? Detta har jag inte förstått enda sen mina unga tonår, kommer ihåg när tjejerna i min klass i högstadiet var så om sig och kring sig med detta hur det skulle kännas. Jag kommer ihåg att jag stod bara tyst och glodde på dem jag hade ju liksom redan gjort otaliga saker med mig själv.

Fattar inte hur man väntar att någon annan ska göra det när man själv kan göra det?

Det skulle vara intressant att höra era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?
  • Anonym (Anonym)

[quote=79601225][quote-nick]Drottningen1970 skrev 2019-05-02 19:30:31 följande:[/quote-nick]Den stora skillnaden ligger nog i att det du gör med dig själv har du full kontroll över. Att låta sig peneterad av någon annan innebär ju kontrollförlust.[/

Ja, men om man vet hur det känns varför skulle det kännas på något annat vis om någon annan gör det förutom den ?sociala känslan? av att du är med någon annan, men det fysiska känns ju ändå ungefär lika.

• Anonym (Anonym)

Anonym(Jennie) Hur är det stor skillnad förklara?

• Anonym (Anonym)

Anonym(Jennie) Hur är det stor skillnad förklara?

• Anonym (Anonym)

Då har vi stora åsiktskiljaktigheter!

Anonym (Jennie) skrev 2019-05-02 19:41:56 följande:

Men det är väl ändå inte konstigt att många är rädda, det gör ont på många och vissa blöder mm. Hur kan du ens jämföra ett samlag för första ggn med att ha några fingrar instoppade eller föremål. Jag har aldrig tyckt det är samma sak.

• Anonym (Anonym)

Jag men jag skrev ju att man kan sätta upp en gurka med en kondom på eller nåt, det är ju i liknande storlek och jag skrev inte heller ett finger man har faktiskt fem på varje hand!

Anonym (Jennie) skrev 2019-05-02 19:46:07 följande:

Stor skillnad på storlek på fingrar o snopp?? Ett finger var ju jättestort då.

Och många är nog rädda för att även stoppa upp stora föremål och inte bara damlaget såklart.

• Anonym (Anonym)

Varför vågade du låta någon annan göra det om du inte ens vågade själv?

Anonym (Jag) skrev 2019-05-02 19:48:01 följande:

Jag var rädd för att det skulle göra ont och ont gjorde det! Jag var 16 år första gången.

Jag var blyg och försiktig av mig jag skulle aldrig våga prova med en morot eller gurka..

• Anonym (Anonym)

Jag var rädd för att det skulle göra ont och ont gjorde det! Jag var 16 år första gången.

Jag var blyg och försiktig av mig jag skulle aldrig våga prova med en morot eller gurka..

• Anonym (Anonym)

Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?