Inlägg från: Anonym (Stämmer inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stämmer inte)

Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?

Anonym (Jennie) skrev 2019-05-03 09:36:02 följande:

[quote=79601315][quote-nick]Anonym (Idén att det gör ont) skrev 2019-05-02 19:58:56 följande:[/quote-nick]Jag tycker det är fascinerande med att det finns kvinnor (och män, men vi är lite pantade och saknar egen vagina) som fortfarande tror på att det finns en hinna som spräcks och blöder första gången en tjej har sex. Blodet kommer av att man är så nervös att det är svårt att bli kåt, och bristen på lubrikation som kommer av att man inte är kåt skapar skavning från penisen vilket gör att det blöder ur vaginan.

Jag tror att det här behöver upprepas till det sitter, men jag känner att jag som är en gammal snuskgubbe inte är rätt person att göra det, men jag kommer ta på mig det tills nån mer lämpad tar över. 

Ja och detta var nog ett av de mer korkade inläggen. Blöder pga nervösitet? Precis du är man, hur ska du kunna veta? Är det vad du inbillar dig att det är på detta sett?

Det där stämmer inte, mödomshinnan finns visst. Att den kan se olika ut på olika kvinnor är en annan sak, men visst finns den.

På mig gjorde det så ont första gången jag skulle ligga med min blivande man att det helt enkelt inte gick. Jag gick till en gynekolog för jag tänkte att det kanske var något fel, men han sa att det var helt normalt. "Inga anatomiska konstigheter alls" sa han ordagrant. Han gav mig ett recept på bedövningssalva. Sedan använde jag salvan och drack en hel flaska vin innan också, och då gick det. Men jag blödde jättemycket, jag fick sitta på toaletten och blöda klart - som tur var hade jag lagt handdukar under i sängen. En muslimsk svärmor hade varit mycket nöjd med mig när hon såg allt det blodet! :)

Jag förstår syftet med att påstå att det inte finns någon mödomshinna - att underlätta för de muslimska tjejer som har haft sex före äktenskapet - men jag tycker ändå att det är fel att ljuga om ett biologiskt faktum. Då har det gått för långt. De muslimsksa tjejernas problem måste lösas på andra sätt.
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 02:58:23 följande:
    Kort nä.....

Läs på mer!

www.google.com/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittfakta/slidkrans-modomshinna/&ved=2ahUKEwjo7Na41YDiAhUhmYsKHYnPDX4QFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw3Vnz1i_zc4FWkECbi-fx32&cshid=1556931416297
    Du menar att jag ska tro mera på en vänsterbliven propagandasajt än på min egen, kroppsliga erfarenhet..? :D Eller på gynekologen som sa att min mödomshinna var helt normal? Och NEJ jag hade inte låtit sy ihop den innan, det var verkligen min första gång...
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 03:01:52 följande:
    Sen att vissa kulturer, kirurgiskt skapar en "hinna" för det ska blöda och smärta på bröllopsnatten är en helt annan sak än kvinnlig anatomi....
    För övrigt är mödomshinnan en struktur som rättsläkare kontrollerar rutinmässigt, när de undersöker misshandlade eller mördade flickor och unga kvinnor. Det finns till och med en cirkel i obduktionsprotokollet, där rättsläkaren ritar in hur slidöppningen ser ut, d.v.s. hur mycket som täcks av mödomshinnan - detta är ju en del i bevisningen, om flickan har utsatts för en våldtäkt. Det är även helt normalt för rättsläkaren att skriva "hennes mödomshinna är intakt" i protokollet. Det stod i Lisa Holms obduktionsprotokoll t.ex. (som jag har läst). 

Hur skulle man annars kunna avgöra om en barnvåldtäkt har ägt rum, om rättsläkaren inte får kontrollera mödomshinnan på flickan? För att man inte får låtsas om att den finns? Och då ska gärningsmannen gå fri, eller? 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Sgtwolf skrev 2019-05-04 03:28:15 följande:
    www.google.com/url&source=web&rct=j&url=www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittfakta/slidkrans-modomshinna/&ved=2ahUKEwjo7Na41YDiAhUhmYsKHYnPDX4QFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw3Vnz1i_zc4FWkECbi-fx32&cshid=1556931416297
    RFSU är ju också en politiskt korrekt propagandasajt. Jag tycker att det här är lite läskigt, att så många människor tror på propagandan - fast de (både män och kvinnor) måste ha erfarenheter av mödomshinnor. Men propagandan blir så stark att de slutar tro på sina egna erfarenheter. "Kom och köp konserverad gröt", liksom. Vad skulle man mer kunna lura i folk?

Jag är för övrigt inte religiös. Och det jag skrev om obduktionsprotokoll och cirkeldiagrammet där man ska rita in mödomshinnans utseende är sant. Du kan kolla i FUP:en på vilken polisutredning som helst av ett misstänkt sexualbrott på en flicka. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:07:34 följande:
    Ehh, Lisa Holm var väl ändå 17 år och hade pojkvän. Tror knappast hon var oskuld! Vore väldigt udda i såfall.

Och för guds skull, du tror väl inte en spräckt eller intakt mödomshinna utgör någon form av bevisning? Det är som SgtWolf säger dna, små minimala sprickor som kommer av att tjejen/kvinnan inte var våt och synligare skador.

Hade du aldrig använt en tampong, dildo, finger vid onani innan du blev av med oskulden? Låter också väldigt udda. Om du inte blev av med oskulden extremt tidigt typ 11-13, då kanske inte ditt underliv var färdigvuxet om du upplevde en blödning? 

Jag tror att vi lever i olika världar. I min värld - och tydligen även Lisa Holms - kan man sällskapa utan att ha sex. Det är inte alls udda när man är så ung som 17 år. 

Nej, jag hade inte gjort något sådant. Jag VILLE vara oskuld till bröllopsnatten. Inte av religiösa skäl, utan för att jag tyckte att det var fint. Nu blev det inte så ändå, men vi gifte oss senare i alla fall. Jag var över 20 år, närmare 30. 

• Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:07:34 följande:
    Ehh, Lisa Holm var väl ändå 17 år och hade pojkvän. Tror knappast hon var oskuld! Vore väldigt udda i såfall.

Och för guds skull, du tror väl inte en spräckt eller intakt mödomshinna utgör någon form av bevisning? Det är som SgtWolf säger dna, små minimala sprickor som kommer av att tjejen/kvinnan inte var våt och synligare skador.

Hade du aldrig använt en tampong, dildo, finger vid onani innan du blev av med oskulden? Låter också väldigt udda. Om du inte blev av med oskulden extremt tidigt typ 11-13, då kanske inte ditt underliv var färdigvuxet om du upplevde en blödning? 
    Du kan ladda ner förundersökningsprotokollet på Flashback, alldeles gratis, det finns en länk i tråden om mordet på Lisa Holm. Det står ordagrant att "hennes mödomshinna var intakt". Mördaren var ju sexuellt pervers - på samma sätt som Peter Madsen. De ville inte penetrera offret, utan plåga det. Sedan gick det i byxorna på Peter Madsen, och lettländaren - minns inte vad han hette - runkade väl samtidigt. Men nu är vi inne på otrevligheter...
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2019-05-04 14:42:52 följande:
    Du kan ladda ner förundersökningsprotokollet på Flashback, alldeles gratis, det finns en länk i tråden om mordet på Lisa Holm. Det står ordagrant att "hennes mödomshinna var intakt". Mördaren var ju sexuellt pervers - på samma sätt som Peter Madsen. De ville inte penetrera offret, utan plåga det. Sedan gick det i byxorna på Peter Madsen, och lettländaren - minns inte vad han hette - runkade väl samtidigt. Men nu är vi inne på otrevligheter...
    Förlåt, Lisa Holms mördare var från Litauen, inte Lettland. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-04 06:12:17 följande:
    Varför frågar du gynekologen om en mödomshinna ens? Och varför gjorde du ens ett gynekologbesök INNAN du blev av med oskulden?

Det luktar religiösa villfarelser här..
    För att det gjorde så ont att vi inte kunde ha sex. Jag trodde att det kanske var något fel på mig men det var det inte, det var bara den normala mödomshinnan som var i vägen - kanske var den lite tjockare än de flestas? Fast det sa inte doktorn, han sa att den var normal: "inga anatomiska konstigheter alls", sa han. För övrigt händer det att mödomshinnan är så tjock och styv att mannen inte KAN komma igenom den. Då måste en gynekolog skära bort den först.

Det förekommer även att det pyttelilla hålet mitt i, som är till för att mensblodet ska kunna rinna ut även före första samlaget, inte finns där. Det kallas på latin för Hymen imperforatus. Då ansamlas mensblodet och flickan får fruktansvärt ont i magen. Då måste också en gynekolog skära bort mödomshinnan, eller alternativt bara skära ett litet hål i den - om flickan vill kunna visa sin blivande man eller pojkvän att hon är oskuld.  
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Jennie) skrev 2019-05-04 15:01:46 följande:
    Fast vad vet du om vad majoriteten kvinnor upplever? Jag har precis samma upplevelse och fler därtill. Vad vet du om det? Och vaddå vetenskap, allt måste man inte läsa i forskning föratt veta.
    Ja, det undrar jag också? Jag tycker även att det är konstigt när någon säger att "ingen av mina tjejkompisar blödde", för detta är ju något väldigt privat som man inte pratar om. Annat än med sin gynekolog och sin man - eller anonymt på ett forum, som här. Det är ingen annan som känner till det jag berättade här, om hur gammal jag var eller gynekologbesöket. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Diddi) skrev 2019-05-04 15:10:22 följande:
    Man anses normal även om man avviker lite från det vanliga. Mödomshinnan finns inte och när den gör det klassas det som missbildning eftersom du då inte ens kan menstruera utan måste opereras.
    Fel. Att födas med en mödomshinna är normalt, men att inte ens ha ett litet hål i mitten är en missbildning, liksom att födas utan mödomshinna. 

Nu får ni väl ge er..? Om ni läser lite embryologi får ni även lära er hur hymen bildas på flickfostret. Det här är ju utforskad och färdig kunskap.

Det går till så, att slidan gröps ut ifrån båda hållen genom något som kallas för "programmerad celldöd" (apoptos). Man kan tänka på det som två team som borrar en tunnel, ifrån var sitt håll. Till slut möts de i mitten, och där lämnar de kvar en skiljevägg som är någon, eller ett par millimeter tjock - förutom det lilla pyttelilla hålet i mitten. Och det är den skiljeväggen som ÄR mödomshinnan. Det är inte några "flikar", utan flickarna är det som blir kvar när hinnan en gång spräckts. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Vargaflickan skrev 2019-05-04 15:47:08 följande:

Herregud, att tråden spårat ur till en diskussion om mödomshinnan. Och jo, det finns en mödomshinna men det är ingen hinna som spricker vid samlag, utan ett veck som ser olika ut från kvinna till kvinna. Det är därför som allt fler läkare föredrar att använda ordet slidkrans för att beskriva det.

Det är en hinna. Läs mitt inlägg ovanför ditt om hur den bildas i fosterstadiet, så förstår du. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Diddi) skrev 2019-05-04 22:30:56 följande:
    Vi pratar väl inte om foster utan om flickor och kvinnor? Eller när hade ett foster senast samlagsproblem? Bara för att du en gång sagt något dumt så behöver du inte hitta på absurda bortförklaringar där det du pratar om inte är relevant.

Alla pojkar har snippa.... skulle man också kunna säga här eftersom fostren utvecklas utifrån en visuellt gemensam grund. Och det är lika irrelevant.
    Va? Utvecklingen stannar alltså upp och skiljeväggen - som ÄR mödomshinnan - blir kvar. Man ser den tydligt redan när den lilla flickan är nyfödd. Nuförtiden ingår den till och med i de punkter som barnläkaren ska kontrollera innan barnet släpps hem från sjukhuset (åtminstone på "mitt" universitetssjukhus).

Han eller hon ska kolla efter hymen imperforatus (alltså inget litet hål i mitten, som det ska vara). För det går lätt att se det precis när flickan är nyfödd och fortfarande påverkad av moderns hormoner. Då kan man nämligen ofta se att hinnan buktar ut, p.g.a. att sekret inte tar sig ut från slidan. Det är mycket bättre att göra en liten incesion redan då, så att det inte glöms bort och flickan drabbas av att mensblodet inte kan komma ut när hon når puberteten. 
  • Anonym (Stämmer inte)
    Anonym (Diddi) skrev 2019-05-05 10:10:35 följande:
    Fortfarande pratar du om foster/nyfödda när ämnet är sex... är det något mer du vill lätta ditt hjärta med? 1av 1000-2000 föds med denna defekt. Det är inte en kroppsdel utan en defekt. Den är ytterst ovanlig och även om man föds med det så är sannolikheten att den inte spruckit eller åtgärdats innan sex noll, ifall vi inte räknar in möjlig pedofili och sex innan pubertet. Så, nej, ?mödomshinna? existerar helt enkelt inte på flickor och kvinnor. Bara sluta larva dig. Menar du att du även hävdar att vi alla har svans? Fast den tillbakabildas hos nästan alla i fosterskadors och den inte har något med sex att göra.
    Ja, att det inte finns ens ett litet hål i mitten, som är avsett för att mensblod och flytningar ska kunna rinna ut även före det första samlaget, är ju en defekt. Det normala är som sagt att det finns ett litet hål i mitten, och det är det sista som naturen gör med mödomshinnan.

Detta är alltså programmerat, precis som det är programmerat på vilken dag ett embryo ska skjuta ut sina armknoppar respektive benknoppar, och på vilken dag ansiktsbenen ska växa ihop fram. Det sista som händer med mödomshinnan är att cellerna dör i mitten, så att det blir ett hål där. Sedan är den färdig, och inget mer händer med den före det första samlaget (i normala fall). Det här är alltså inget jag hittar på, utan dokumenterat i embryologin - man vet numera exakt på vilken dag olika saker sker i fosterutvecklingen. 

Svansen tillbakabildas, men inte mödomshinnan. Den föds flickan med. 
Svar på tråden Varför är tjejer rädda för att förlora oskulden?!?