Jobb där man inte behöver träffa andra människor.
Ge förslag på olika jobb där man bara träffar ett fåtal människor eller inga människor alls.
Ge förslag på olika jobb där man bara träffar ett fåtal människor eller inga människor alls.
Fjärrbilschauför, med spetsbyten.
Skogsmaskinförare.
Vill du inte prata med människor heller?
Översättare, trader, frilansare på freelancer och liknande.
Författare, ekonom, forskare?
Svårt egenföretagare, översättare, någon form av chaufför kanske, brevbärare, vd-sekreterare, i de flesta jobben träffar du folk mer eller mindre människor.
Lastbilschaufför, sekreterare, något datajobb du kan göra hemifrån tex webbutvecklare eller webbdesigner.
Vill du inte prata med människor heller?
Översättare, trader, frilansare på freelancer och liknande.
Författare, ekonom, forskare?
Hmmm... De flesta forskare jag känner träffar människor hela tiden. Det är arbetsgrupper och konferenser och vetenskapliga utbyten mellan lärosäten och länder.
Det mesta med IT skulle jag tro. Systemvetare, mjukvarutestare, webbdesigner, webbadministratör, programmerare..
Det mesta med IT skulle jag tro. Systemvetare, mjukvarutestare, webbdesigner, webbadministratör, programmerare..
Lokförare är perfekt! Kör du gods träffar du inte en människa, men även inom persontrafik är du ensam nästan hela tiden. Men då gäller det ju att stå ut med att se folk.
Jag skriver och översätter och träffar inte en levande själv. Ett par videokonferenser i månaden, några telefonsamtal och resten av kommunikationen sker via mejl. När jag började fick jag vara lite mer aktiv i att rekrytera klienter, och la kanske 5-10 timmar i veckan på det, men nu har jag ett stabilt klientel och tar mig an nya mest genom rekommendationer eller att de kontaktar mig.
3 gånger på 7 år har jag träffat levande klienter och då för att fira färdiga projekt.
Ganska ensamt och jag hyr ibland in mig på olika kontor för att få lite sällskap, men för det mesta trivs jag hemma.
Jag jobbar som brevbärare och bortsett från att jag ibland måste prata med mina kolleger vid sortering och en och annan jobbig person i hissen när jag är ute och delar posten så pratar jag inte med nån. Hörlurar i öron minimerar dessutom pratet avsevärt.
Jag jobbar som brevbärare och bortsett från att jag ibland måste prata med mina kolleger vid sortering och en och annan jobbig person i hissen när jag är ute och delar posten så pratar jag inte med nån. Hörlurar i öron minimerar dessutom pratet avsevärt.
Ronderande väktare.