• Anzil

    En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det

    Hej!

    Jag har ibland svårt med det om att prata om för känsliga saker, för jag har så svårt att bli stämplad som drama queen.

    Jag har en bekant som begått självmord för tre år sedan. Bekräftelsen av detta har gjort saker med mig och jag mår idag bättre. Jag skulle gärna vilja ta med en kompis hem, jag har exakt två stycken som jag vet precis vilka jag skulle kunna prata om detta.

    Jag vill dock inte verka som en drama queen eller någonting liknade.

    Är sådant okej eller skulle man utstråla någonting negativt av detta?

  • Svar på tråden En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det
  • Anonym (XX)

    Va? Du får nog ta om det där från början, jag fattar ingenting.

  • Pope Joan II
    Anzil skrev 2019-05-04 17:40:00 följande:

    Hej!

    Jag har ibland svårt med det om att prata om för känsliga saker, för jag har så svårt att bli stämplad som drama queen.

    Jag har en bekant som begått självmord för tre år sedan. Bekräftelsen av detta har gjort saker med mig och jag mår idag bättre. Jag skulle gärna vilja ta med en kompis hem, jag har exakt två stycken som jag vet precis vilka jag skulle kunna prata om detta.

    Jag vill dock inte verka som en drama queen eller någonting liknade.

    Är sådant okej eller skulle man utstråla någonting negativt av detta?


    Anzil, jag har svårt att tänka mig att någon skulle anse dig vara en drama queen. Vad du däremot - i alla fall här på forumet - framstår som är en kille som lyckas övertänka varenda liten sak, bagatell, handling, respons eller utebliven respons från andra, intresse eller ointresse från kvinnor och så vidare. 

    Hur har du blivit så osäker och är det inte dags att du försöker göra något åt grundorsaken så att du kan komma vidare och slippa alla dessa oändliga funderingar kring hur du kan komma att uppfattas i varje avseende och situation?
  • Anonym (...)

    Om det är tre år sedan, så tycker jag faktiskt att det låter lite uppmärksamhetssökande att boka in en träff för att prata om jdetta. Låter som att du vill visa någon slags känslig sida och vill att de ska tycka synd om dig. Förstår att detta låter hårt men jag gillar inte sådana ospontana planeringar av känsliga samtalsämnen. Låter som effektsökeri. Har själv erfarenhet av dödsfall och skulle aldrig boka en träff för att prata om just detta. Däremot har jag berättat om det i olika sammanhang då liv och död har diskuterats.

    En annan reflektion är att du skriver väldigt tillkrånglat och använder ord som inte passar i sammanhanget, vilket gör att du alltid får kommentarer om att man inte fattar vad du skriver. Och det är sant, det blir obegripligt eftersom du förväxlar ordens betydelse.Tex i din TS ?bekräftelsen av detta har gjort saker med mig och jag mår idag bättre?? Obegripligt. Tror att du menar bearbetningen av detta... osv. Så ett tios: använd ordlista eller skriv enklare. Även ordet utstråla är felanvänt i sammanhanget, du menar egentligen: kan detta uppfattas negativt? Svar ja.

  • Anonym (...?)

    Vad menar du med att bekräftelsen av detta har gjort saker dig? Menar du att du får en kick av att prata med din avlidne vän? Att du gillar när folk tycker synd om dig och att du mår bra av uppmärksamheten? Låter ju hemskt att du använder dig av din avlidne vän för att få uppmärksamhet. Och ja, det är dumt att, tre år efter självmordet, boka in träffar med vänner för att prata om det. Och varför måste du visa bild på vännen? Skaffa en hobby för fan..

  • Aniiee
    Pope Joan II skrev 2019-05-04 18:03:53 följande:
    Anzil, jag har svårt att tänka mig att någon skulle anse dig vara en drama queen. Vad du däremot - i alla fall här på forumet - framstår som är en kille som lyckas övertänka varenda liten sak, bagatell, handling, respons eller utebliven respons från andra, intresse eller ointresse från kvinnor och så vidare. 

    Hur har du blivit så osäker och är det inte dags att du försöker göra något åt grundorsaken så att du kan komma vidare och slippa alla dessa oändliga funderingar kring hur du kan komma att uppfattas i varje avseende och situation?
    Du har fullständigt rätt.
    I have a growing lack of disgust for you
  • LivetPåJorden
    Anonym (...?) skrev 2019-05-05 17:46:59 följande:

    Och ja, det är dumt att, tre år efter självmordet, boka in träffar med vänner för att prata om det. Och varför måste du visa bild på vännen? Skaffa en hobby för fan..


    Vrf dSkäms vrf inteOskyldig

    D e OKEJ att visa bilder men föslagsvis visar du ba bilder på han nä han ä vi livCool
  • Chattisen

    Det är ok att boka in träff för att umgås och öppna upp sig med känsliga saker. Självklart, det låter som att du behöver prata om det och vill du visa bild så tycker jag du ska göra det. Det är inget dramatiskt över det. Dessutom är inte 3år någon lång process efter någons bortgång, tycker det är helt ok att älta och prata med någon som förstår en och lyssnar.

  • Anzil
    Chattisen skrev 2019-05-05 23:20:28 följande:

    Det är ok att boka in träff för att umgås och öppna upp sig med känsliga saker. Självklart, det låter som att du behöver prata om det och vill du visa bild så tycker jag du ska göra det. Det är inget dramatiskt över det. Dessutom är inte 3år någon lång process efter någons bortgång, tycker det är helt ok att älta och prata med någon som förstår en och lyssnar.


    Det är väldigt snällt att du skriver ditt inlägg men efter att någon skrev om att man kan utstråla att man enbart söker uppmärksamhet så tolkar jag det lik som en drama queen. Jag tror att det bästa kanske är att undvika och bara vara tyst om det.

    Jag vet inte riktigt..

    Tack för ditt inlägg ändå! :)
  • Sandra1

    Låter väldigt extremt att boka möte för att prata om någon som dog för tre år sen. I synnerhet när den som du ska prata med inte kände personen.

    Skulle verkligen inte vilka sitta och kyssa på detta.

    Bättre om du pratar med någon som också kände den som dog.

Svar på tråden En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det