Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det

Anzil skrev 2019-05-04 17:40:00 följande:

Hej!

Jag har ibland svårt med det om att prata om för känsliga saker, för jag har så svårt att bli stämplad som drama queen.

Jag har en bekant som begått självmord för tre år sedan. Bekräftelsen av detta har gjort saker med mig och jag mår idag bättre. Jag skulle gärna vilja ta med en kompis hem, jag har exakt två stycken som jag vet precis vilka jag skulle kunna prata om detta.

Jag vill dock inte verka som en drama queen eller någonting liknade.

Är sådant okej eller skulle man utstråla någonting negativt av detta?

Anzil, jag har svårt att tänka mig att någon skulle anse dig vara en drama queen. Vad du däremot - i alla fall här på forumet - framstår som är en kille som lyckas övertänka varenda liten sak, bagatell, handling, respons eller utebliven respons från andra, intresse eller ointresse från kvinnor och så vidare. 

Hur har du blivit så osäker och är det inte dags att du försöker göra något åt grundorsaken så att du kan komma vidare och slippa alla dessa oändliga funderingar kring hur du kan komma att uppfattas i varje avseende och situation?
Svar på tråden En bekant som begått självmord för tre år sedan - Jag vill visa en bild på honom för en kompis och prata om det