• grossess

    BIM Juni

    Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

  • Svar på tråden BIM Juni
  • NervösAnonym
    Tessi1 skrev 2019-05-24 13:34:39 följande:

    Fick som en panikattack på jobbet idag. Kändes som jag knappt kunde andas och gick in på toa och satt där ett tag och tårarna bara rann . Snart är det ägglossning för min del men det känns mest hopplöst och ångestladdat. Varför skulle det funka denna gången men inte alla andra 10gånger? :( fy fan att man ska må såhär piss.. varför blir man inte gravid trots att man träffar ägglossning varje månad :( det är nu jag brukade vara som mest peppad men det är känns som bortblåst. Alla mina vänner har precis fått barn och de två sista är gravida och ska ha snart med . jag står helt ensam utanför:(


    Jag förstår hur du känner. Jag hade en sån period i 4 månader fram tills cykeln i april. Ju mer kroppen stressar desto svårare är det att bli gravid. Det är svårt att inte tänka på det när man vill så mycket. Men tänk ett längre perspektiv istället. Typ innan årsskiftet vill du bli gravid. Då kan du lättare slappna av eftersom du har mer tid på dig. Bara njut i de olika perioderna, efter mens, vid ägglossning, efter ägglossning. Försök känna symtomen själv i kroppen. Låt naturen ha sin gång. Sex ska ge dig en lycklig och lugn känsla efteråt. Eller om du får orgasm. Annars ursäkt att jag säger det men ge dig själv orgasm emellan samlagen. Endorfinerna är jätteviktiga och hjälper dig att slappna av.
  • skaleq
    Tessi1 skrev 2019-05-24 13:34:39 följande:

    Fick som en panikattack på jobbet idag. Kändes som jag knappt kunde andas och gick in på toa och satt där ett tag och tårarna bara rann . Snart är det ägglossning för min del men det känns mest hopplöst och ångestladdat. Varför skulle det funka denna gången men inte alla andra 10gånger? :( fy fan att man ska må såhär piss.. varför blir man inte gravid trots att man träffar ägglossning varje månad :( det är nu jag brukade vara som mest peppad men det är känns som bortblåst. Alla mina vänner har precis fått barn och de två sista är gravida och ska ha snart med . jag står helt ensam utanför:(


    Uffa mig, vet inte riktigt vad mer jag skall skriva än styrkekram. Låter som du haft en tuff dag. Jag blev gravid med min första efter ett års försök, vilket är en vanlig "försöksperiod" - men otroligt frustrerande. 

    Vet inte om det hjälper för dig, men en promenad i stillhet kunde gärna få mina tankar att lugna ned sig. Hoppas du får en fin helg trots allt man skall känna på.
  • Tessi1
    skaleq skrev 2019-05-24 14:25:25 följande:

    Uffa mig, vet inte riktigt vad mer jag skall skriva än styrkekram. Låter som du haft en tuff dag. Jag blev gravid med min första efter ett års försök, vilket är en vanlig "försöksperiod" - men otroligt frustrerande. 

    Vet inte om det hjälper för dig, men en promenad i stillhet kunde gärna få mina tankar att lugna ned sig. Hoppas du får en fin helg trots allt man skall känna på.


    Tack <3 tankarna snurrar runt runt runt hela tiden. De är borta en stund och så kommer tanken nu har jag inte tänkt på det en stund och så är det igång igen... Ja jag är nära 1 års strecket nu så får hoppas det blir något snart :/ Ha en bra helg du med :)
  • Espresso
    Tessi1 skrev 2019-05-24 13:34:39 följande:

    Fick som en panikattack på jobbet idag. Kändes som jag knappt kunde andas och gick in på toa och satt där ett tag och tårarna bara rann . Snart är det ägglossning för min del men det känns mest hopplöst och ångestladdat. Varför skulle det funka denna gången men inte alla andra 10gånger? :( fy fan att man ska må såhär piss.. varför blir man inte gravid trots att man träffar ägglossning varje månad :( det är nu jag brukade vara som mest peppad men det är känns som bortblåst. Alla mina vänner har precis fått barn och de två sista är gravida och ska ha snart med . jag står helt ensam utanför:(


    Jag hade samma tankar där runt försök 10. Allt suger. Och jag har väldigt svårt för när folk säger åt en att inte stressa för då kommer det inte att gå. I call bullshit och det är otroligt skuldbeläggande för den som försöker få barn. Som att jaha, hade jag bara slappnat av hade det tagit sig på första försöket. Varför sa ingen det. Jag var väldigt avslappnad de 6 första månaderna, inte tusan hjälpte det mig.

    Gråt på toaletten. Tyck synd om dig själv. Möla en hel chipspåse ikväll. Gärna choklad också. Har du berättat för dina vänner om era barnförsök? Jag pratade väldigt mycket med min nära vän om det. För mig hjälpte det.
  • Tessi1
    NervösAnonym skrev 2019-05-24 14:24:32 följande:

    Jag förstår hur du känner. Jag hade en sån period i 4 månader fram tills cykeln i april. Ju mer kroppen stressar desto svårare är det att bli gravid. Det är svårt att inte tänka på det när man vill så mycket. Men tänk ett längre perspektiv istället. Typ innan årsskiftet vill du bli gravid. Då kan du lättare slappna av eftersom du har mer tid på dig. Bara njut i de olika perioderna, efter mens, vid ägglossning, efter ägglossning. Försök känna symtomen själv i kroppen. Låt naturen ha sin gång. Sex ska ge dig en lycklig och lugn känsla efteråt. Eller om du får orgasm. Annars ursäkt att jag säger det men ge dig själv orgasm emellan samlagen. Endorfinerna är jätteviktiga och hjälper dig att slappna av.


    Tack <3 ja det är ju så . Jag vet ju det också att jag stressar kroppen men alla dessa tankar är så svårt att bara ha bort liksom. Det snurrar runt runt runt.. Ja man lever verkligen i perioder. Konstigt nog så är jag som minst deppig och påverkad av allt detta under mens. Då borde man ju må som sämst men det är nu innan ägglossning som det är värst för mig. Ja det är ju det. Man måste försöka känna sin kropp . Ja jag tror inte man kan få för många orgasmer. Ha en bra helg.
  • Tessi1
    Espresso skrev 2019-05-24 14:34:56 följande:

    Jag hade samma tankar där runt försök 10. Allt suger. Och jag har väldigt svårt för när folk säger åt en att inte stressa för då kommer det inte att gå. I call bullshit och det är otroligt skuldbeläggande för den som försöker få barn. Som att jaha, hade jag bara slappnat av hade det tagit sig på första försöket. Varför sa ingen det. Jag var väldigt avslappnad de 6 första månaderna, inte tusan hjälpte det mig.

    Gråt på toaletten. Tyck synd om dig själv. Möla en hel chipspåse ikväll. Gärna choklad också. Har du berättat för dina vänner om era barnförsök? Jag pratade väldigt mycket med min nära vän om det. För mig hjälpte det.


    Tack <3 ja det är nu det börjar bli jobbigt . När det slog om till 2020 bebis istället för 2019 bebis . Ja hur lätt är det att slappna av liksom. Man lever ju i olika perioder. Inte måndag till söndag som vanliga människor.. nej mina vänner vet inte. De alla har fått barn nu två st i mars och en i början på maj . En ska ha i juli och en i oktober så jag är sist ut..... Så de lever ju drömlivet kan man ju säga.. dock vet min kusin om det. Vi började försöka samtidigt men hon blev gravid efter 6 månader så hon vet ju allting men nu börjar jag få dåligt samvete för jag tynger ner henne med min skit när hon ska få njuta av att hon är gravid. Så jag funderar på att berätta för mina vänner med . Det är nog dags och jag tror de har sina aningar också. :(
  • höstmamma

    BIM lista

    1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

    2/6 Maya 889

    3/6 Hallonsaft24, Cheneyney

    4/6 Grossess, Lyra78

    5/6 Evi82

    7/6 Espressom, Smlan, Lunne

    8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong

    9/6 Pixpoxy

    10/6 Nervösanonym

    11/6 Irene122

    12/6 CaRH

    16/6 MaryCherry, Enniie

    18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

    20/6 ViktoriaBerggren

    21/6 Halindizor

    22/6 Theresia92

    23/6 Mathilda999

  • Pikai

    Hoppar in här! Tredje försöket, andra barnet. Förra gången blev jag gravid trots säkra perioder så trodde det skulle gå på direkten den här gången också men tydligen inte...

    BIM lista

    1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

    2/6 Maya 889

    3/6 Hallonsaft24, Cheneyney

    4/6 Grossess, Lyra78

    5/6 Evi82

    7/6 Espressom, Smlan, Lunne

    8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai

    9/6 Pixpoxy

    10/6 Nervösanonym

    11/6 Irene122

    12/6 CaRH

    16/6 MaryCherry, Enniie

    18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

    20/6 ViktoriaBerggren

    21/6 Halindizor

    22/6 Theresia92

    23/6 Mathilda999

  • Miluci

    BIM lista

    1/6 Babycakes79, elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

    2/6 Maya 889

    3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

    4/6 Grossess, Lyra78

    5/6 Evi82

    7/6 Espressom, Smlan, Lunne

    8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai

    9/6 Pixpoxy

    10/6 Nervösanonym

    11/6 Irene122

    12/6 CaRH

    16/6 MaryCherry, Enniie

    18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

    20/6 ViktoriaBerggren

    21/6 Halindizor

    22/6 Theresia92

    23/6 Mathilda999

  • Miluci

    Hur går de för alla här inne? Ni som passerat ägglossning hur mår ni? Hade positivt ägglossningstest 20e och har molande värk till o från och har haft sen ägglossningen. Har även fått massa flytningar som liknar ägglossningsflytningar men mindre elastiska och vita i stället för genomskinliga.

Svar på tråden BIM Juni