Inlägg från: Sofiiakarin |Visa alla inlägg
  • Sofiiakarin

BIM Juni

Fjompp91 skrev 2019-06-07 17:16:53 följande:

Har BIM idag, och tog detta testa-tidigt... får spel för vet inte om det är spökstreck eller positivt???!! Haha ser ju två streck? Eller?

Det där är positivt!! :)
  • Sofiiakarin
    Enniie skrev 2019-06-07 21:01:02 följande:

Hur många här planerar syskon, kanske mer än 3-5?

Jag! :) har en son på 14 månader!
  • Sofiiakarin
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 06:40:51 följande:

Fick ingen mens igår så jag och sambon åkte till Netto i Danmark och köpte test som jag tog nu i morse

Fler som ser strecket ?? :) positivt !? Eller lite för svagt??

Positivt!!
  • Sofiiakarin

Hej hopp galopp! Vi försöker ju som sagt med syskon här! Jag hade utslag på ägglossningstest i fredags. Vi låg onsdags torsdags och lördags (igår). Natten mellan fredag - lördag vaknade jag av att de va högg till i hela magen. Jag är smärttålig och brukar aldrig klaga, men det gjorde så fruktansvärt ont. Det ilade o högg. Höll på så ett tag sen försvann det. Efter det har jag konstant molvärk. Och jag brukar aldrig känna efter om symtom osv. Sist jag blev gravid med sonen var jag 5 dagar sen o kom på att Oj! Jag har inte fått mens. Kanske borde testa.

Denna smärta har jag aldrig aldrig känt. Kan känna av lätt molvärk vid äl. Men absolut inte såhär. Och definitivt inte såhär efter äl?! Vad kan de bero på? Någon som vet? Har BIM 20e juni....

Mvh en undrande Sofia.... Haha

• Sofiiakarin
    Gummsan83 skrev 2019-06-09 14:13:46 följande:

Lite tydligare :) lycka till allesammans. Vill bara säga att jag inte har haft några känningar alls. Fick dock på BIM dagen extrem mensvärk och trodde att den skulle komma. Kände att kroppen tömdes på vätska precis som den gör innan mens men kom ingen. Så inget i bröstet, Lite spänd i magen bara .. inte öm, bara spänd. Kram på er

Stort grattis!! Jag hade heller inga känningar med min son! Härligt. Njut nu! :)
  • Sofiiakarin
    joss1234 skrev 2019-06-09 14:35:59 följande:

Hej! Jag är ny här och har för första gången börjat med bebisverkstad med mannen :) Vet ju att det kan ta lång tid men man blir ju ändå taggad och hoppas på plus! har bim 12-13 juni och har i några dar nu känt av ett himla yrsel, kommer och går under dagarna, så att det riktigt snurrar. Aldrig känt förut. Har även lite tryck i brösten och stundtals lite molvärk. Vill testa redan imorgon måndag men är nojig att det är för tidigt? Då 3 dar innan bim typ ????

Det värsta som kan hända är att du slösar pengar o får negativt! Testa! :D håller alla mina timmar!
  • Sofiiakarin
    sofiathereseh skrev 2019-06-09 17:50:33 följande:

Hej! Har BIM 19 juni,

Slutade med p-piller i början av maj och har använt ägglossningstest för att pricka ägglossningen, vilket jag gjorde 5 o 6 juni. Hade sex båda dagarna och så förhoppningsvis blev det något.

Fick extremt ömma bröstvårtor på ägglossningen som har hållit i sen dess, har också haft en konstig känsla i nedre delen av magen till och från, men eftersom det är så tidigt tror jag det bara är inbillning.

Är så himla förväntansfull men vågar inte tro något, har inställningen att det inte blev något för att inte bli besviken.

Vårat första försök och min förhoppningsvis första graviditet.

Håller tummarna för alla andra här.

Vi har samma bim! O typ samma tid på ägglossning! O jag har barn sen innan. Har molande värk efter ägglossning nu. O fick sjuk smärta i magen natten mellan fredag - lördag. O molvärken kvarstår..
  • Sofiiakarin
    sofiathereseh skrev 2019-06-09 18:54:23 följande:

Åh vad spännande ! Har du samma känsla som din första graviditet? Hade du andra tidiga symtom ? Jag typ sprängs av förväntan och har googlat o läst på alla forum som går pm symtom och likande haha. Känns som det är något på gång men vill inte tro för mycket liksom.

Hålller timmarna för dig!:)

Nej då kände jag ingenting förutom att mensen skulle komma när som. Tog ut tampong men kom aldrig. BIM +5 kom jag på att oj.. Kanske ska ta ett test. O plussade :D har aaaaaaldrig aldrig aldrig sådanhär molande värk efter ÄL. O dessutom de där huggande känsla den natten. Fattar inte vad de kan vart. Känner mig frisk o pigg annars. Förutom att jag känner mig koko som funderar på graviditet....är inte en sådan som spekulerar eller tror. Men de är ngt konstigt med denna molande värk. Kan ju inte vara att jag blivit gravid. Ägget fäster ju lixom inte så tidigt. Men fattar inte vad det är!!!!

Håller alla tummar för oss båda. Detta är första försöket till syskon så jag är ödmjuk.

Hihi
  • Sofiiakarin
    sofiathereseh skrev 2019-06-09 19:24:26 följande:

Ah okej men alla graviditeter är väl olika i guess så kanske är ett syskon som lurar i magen :D

Håller med dig om att man blir helt knäpp av funderandet, känns på något sätt som man provocerar fram symtom bara för att man vill känna något.

Jag vill nog mer än vad jag tror att det är något. Vårat första försök med så är mest realistisk och tror att vi kommer få hålla på att försöka ett tag :)

De kan de mycket väl vara! För oss båda! Vi får hoppas :) kul att vi har samma bim!
  • Sofiiakarin
    larssonc skrev 2019-06-10 09:17:09 följande:

Blir tokig på mig själv. Testade med både ett äl test idag (vet att man inte kan lita på dom men har mängder och använder inte äl test längre) och det blev ett svagt streck så tog ett av de få gravtesten jag har kvar hemma och kan ana ett svagt streck även där. Funderar på om det är något eller om det är spök (det är RFSU så litar inte helt på dom).

Jag vet inte riktigt när bim är eftersom min kropp är så konstig sen vi förlorade lillebror i v 19 i mars. Är heller inte säker på när äl var. Går jag efter förra månaden var min cykel 22 dagar och då är bim på onsdag och då var nog äl runt 29/5. Har jag en normal cykel är bim 16/6 och isf hade jag äl runt 4/6. Jag tror mest på det första för jag hade äggviteliknande flytningar runt det datumet samt lätt molvärk. Aja jag får avvakta och testa igen om några dagar!

Har du ingen bild på gravtest?
Svar på tråden BIM Juni