Inlägg från: Babycakes79 |Visa alla inlägg
  • Babycakes79

BIM Juni

Theresia92 skrev 2019-06-19 07:39:44 följande:

Jag har hållt mig ifrån den här tråden några veckor nu för att jag inte vill spekulera och inbilla mig massa symtom som jag gjort varje månad sen i januari. Men idag är jag på BIM -3 och tog det här testet precis. Det där är väl inget spökstreck? :O

Ser absolut positivt ut! Grattis :)
  • Babycakes79

Vad kul med så många som plussar nu. Och för er som förtfarande väntar så håller jag tummar och tår att vi blir ännu fler!

• Babycakes79
    sofiathereseh skrev 2019-06-19 08:30:32 följande:

[quote=79700917][quote-nick]Babycakes79 skrev 2019-06-19 07:19:36 följande:[/quote-nick]Grattis!!! Jag plussade nu på morgonen :)[/

Åh grattis !! Då plussade vi på samma dag! Har du berättat för din respektive än ? :)

Nej, har inte berättat för honom än men han har också en stark känsla. Imorgon ska vi ta ett tillsammans, vill att han ska bli sådär tokglad när han ser det positiva testet så tänker vänta till imorgon. Svårt att dölja det stora leendet bara.

Har du berättat?
  • Babycakes79
    Theresia92 skrev 2019-06-19 13:55:51 följande:

GRATTIS till dig också :) såg inte att du också plussat!

Tack tack :)
  • Babycakes79

Då fick vi det svart på vitt, vi är gravida! Så lyckliga och förväntansfulla... och lite nervösa och oroliga såklart.

Nu hoppas jag att den lilla vill stanna kvar härinne.

Jag har haft mindre ömma bröst än vanligt, huvudvärk, trötthet och ett väldigt molande och mycket aktivitet i tjejmagen.

• Babycakes79
    Sofiiakarin skrev 2019-06-20 08:51:34 följande:

[quote=79703385][quote-nick]Babycakes79 skrev 2019-06-20 07:11:57 följande:[/quote-nick]

Stort grattis!!!!! :D[/quote]

Tack snälla. Snart är det er tur!
  • Babycakes79
    emlo86 skrev 2019-06-20 12:49:39 följande:

[quote=79703385][quote-nick]Babycakes79 skrev 2019-06-20 07:11:57 följande:[/quote-nick]

Stort grattis!!![/quote]

Tack så jättemycket! :)
  • Babycakes79
    Tjoppa12 skrev 2019-06-20 13:59:19 följande:

Så himla mycket grattis !! En fråga, hur kändes din molvärk? Är det precis som mensvärk?nyfiken hihi

Tack så mycket :) Min molvärk har inte riktigt känts som vanlig mensvärk. Mer som en tyngdkänsla i livmodern och lite stretchig känsla också. Sen lite stickningar i äggstockarna men helt klart molvärken som gjorde mig misstänksam. Kommer ihåg den från mina andra två graviditeter.
  • Babycakes79
    Pikai skrev 2019-06-20 22:18:30 följande:

Så himla kul att så många plussat de senaste dagarna! Hur känner ni som har BIM om ca en vecka? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/6 och har haft lite småstick och molvärk i magen. Idag har jag haft rätt mycket ?mensvärk? på kvällen. Så inbillar mig såklart att ägget fäster osv. Känner dock noll i brösten och inget illamående eller yrsel eller liknande. Hur kan tiden gå så fruktansvärt sakta mellan ÄL och BIM?

Ska försöka vänta med att testa till på onsdag (BIM-2) men tippar på att jag bara kommer härda ut till på måndag...

Mina bröst ömmade mindre än vanligt denna gång och har inte varit illamående under nån av mina graviditeter, bortsett från nån enstaka gång. Min molvärk började bli kraftigare på kvällarna men på slutet mer konstant. Hade tom vetekudde på kvällarna, så öm var jag. Lite bättre nu men det känns fortfarande. Är väldigt svullen om magen, hoppas det lägger sig lite. Har normalt sett ganska platt mage men just nu ser det ut som jag druckit alldeles för mycket öl :)

Håller tummarna för dig!
  • Babycakes79
    Tjoppa12 skrev 2019-06-20 18:53:58 följande:

Aah , var det konstant eller kolm det då och då? Jag känner ju av nåt som jag inte gjort förut, inte riktigt som mensvärk men nånting. Som ett lite ondare svagt tryck i livmodern som kommer flera gånger i timmen . Hoppas det är molvärk och jag också får plussa :D kan inte ens föreställa mig känslan

Min molvärk var först kraftig på kvällarna för att sedan bli mer konstant. En del säger att molvärken känns precis som mensvärk, jag upplever en rätt stor skillnad. Jag var rätt övertygad om att jag var gravid innan jag plussade just pga av molvärken. Månaderna innan var jag rädd varje gång jag gick på toa, men inte denna gång :)

Lycka till, håller tummar och tår!
  • Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-06-21 08:57:42 följande:

Jag vaknar och går på toaletten nu på morgonen.

Kissar, torkar, ställer mig upp för att spola när jag ser att det är rosa på pappret....

Jag är helt förkrossad....

Hur har det gått? Var det mensen som kom? Hoppas du är ok, det är din tur snart!
Svar på tråden BIM Juni