• Pierott

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Jag är övertygad om att föräldrarna dödade henne, det har jag alltid varit. Ett barn går inte upp i rök utan att lämna minsta tecken efter sig. Och det faktum att dom inte kunde hitta spår från nån annan än föräldrarna och vännerna i rummet talar väl sitt spår med.

Ett barn sover sig inte igenom att bli upplyft ur sängen, att sen bli buren ut genom fönstret och försvinna som dom påstår att det gick till.

• Pierott
    Andiie87 skrev 2019-05-06 18:23:02 följande:

Som ssk och van vid att hantera lkm vill Jag påstå att det känns ytterst otroligt att någon dör utav sömnlkm, även som barn. Till på köpet är föräldrarna läkare å hade knappast pepprat ungen med sömnmedel då de har bra kunskap i dosering. Köper inte teorin.

Vad är det som framgår av dokumentären? Vad var det för lkm? Hade de andra barnen också fått lkm?

Det framgår inte då den teorin baseras på spekulationer. Tvillingarna sov sig igenom hela uppståndelsen av folk i panik och poliser som sprang i rummet där dom sov. Mamman hade tydligen vakat över tvillingarna och varit noga med att se till att dom andades.
  • Pierott
    Anonym (hmm) skrev 2019-05-06 21:03:58 följande:

har aldrig hört talas om att barnen fick sömnmedicin men om det skulle va så som många i tråden tror, var har de isåfall gjort av kroppen tror ni? hon har ju varit spårlöst försvunnen hur länge som helst och det är ovanligt att inte hitta någon kropp när folk blir mördade.

Likhundarna markerade bakom soffan i deras lägenhet dom bodde i. Är väl lätt o skuffa undan henne där o när alla är fokuserade på sökandet så fraktar man bort henne o slänger henne i havet. Där har snart dom vattenlevande djuren "tagit hand" om kroppen.
  • Pierott
    Andiie87 skrev 2019-05-07 09:18:30 följande:

Varför har föräldrarna kört en sån världsomfattande sökning efter Madeleine? De har i princip aldrig slutat letat eller gett upp. Vad är oddsen för att två personer på samma gång är rena psykopater och kan hålla detta hemligt år in och ut? Någon av föräldrarna borde ha läckt ut information av skuldkänslor för längesen.

Tycker väl att de faktum att dom flydde landet när dom förklarades arguida med ursäkten att dom åker hem för att fortsätta söka. Hade dom varit oskyldiga hade dom utan problem knallat igenom anklagelserna och ev åtal. Spec när dom vet att många trodde dom var skyldiga borde dom vilja bevisa hur oskyldiga dom är om dom nu är det.
  • Pierott
    Andiie87 skrev 2019-05-07 09:28:47 följande:

Har sett en del intervjuer med föräldrarna, och de har haft ögonen på sig hela vägen. Jag känner definitivt att jag inte kan ta ställning i huruvida de är skyldiga eller inte. Glöm aldrig medias och dokumentärers makt att infiltrera ditt huvud och påverka ditt sätt att betrakta en händelse eller situation, eller för den delen hur vi betraktar specifika människor.

Att dom blev misstänka för mord har inget med media och göra. Det var ett beslut polisen tog.
  • Pierott
    Anonym (Anna) skrev 2019-05-07 17:58:05 följande:

Jag tror inte att hon lever men är tveksam till huruvida föräldrarna dödat henne.

Tycker dem ska avbryta sökandet, den brittiska staten har gett polisen så mycket pengar för att fortsätta sökandet. I november 2018 uppgick summan till 11.75 miljoner pund, en bra bit över 130 miljoner kronor. Tänk om alla olösta fall fick sådan specialbehandling.

www.bbc.com/news/uk-46196238

Om det funnits minsta tecken på att hon lever och är kidnappad så kunde väl den summan kanske vara befogad. Men ingenting på såpass många år så borde man bara lägga det till olösta fall.
  • Pierott
    Anonym (Jag vet) skrev 2019-05-09 15:57:02 följande:

Jo, man hittade visst liklukt på saker som de ägde, bland annat mammans byxor och fler saker som jag inte minns. FÖRÄLDRARNA säger att de inte hittade det på saker som de ägde, utredningen säger motsatsen. DNAt som de hittade VAR Madeleines, men föräldrarna säger att det inte gick att säkerställa. Det gjorde det visst. Föräldrarna säger att de inte längre är misstänkta i Portugal, men det är de visst, bara det att man inte kan sätta dem i fängelse om inte kroppen hittas eller de erkänner. Föräldrarna säger en massa saker därför att de under alla år har getts utrymme i media att säga en massa saker och påverka människor. Det är mycket anmärkningsvärt att man som misstänkt får yttra sig om fallet på det viset. Madeleines mamma tvättade Madeleines favoritnalle efter försvinnandet, vilket många ifrågasatte. Hade man annars hittat liklukt på den också? Mamman själv svarar att det var för att den var solkig, men vem vill tvätta bort sitt försvunna barns lukt från en nalle? Allt som föräldrarna har sagt och gjort i den här härvan är misstänkt.

Hundarna markerade även på Madeleines gosedjur som mamman bar runt på överallt. Några tröjor som både tillhörde mor och dottern tror jag det var.
  • Pierott
    Anonym (Ell) skrev 2019-05-09 18:38:39 följande:

Marocko ligger väldigt nära. kan inte någon tagit med och sålt henne där? Jag velade mellan skyldiga föräldrar, och att någon tagit henne till Marocko. 

Något som jag reagerade på många gånger var föräldrarnas reaktioner.Kanske för att jag själv aldrig hade klarat av att hålla mig så behärskad jämt och ständigt.  En annan sak var första reaktionen när mamman upptäckt att Maddie var borta och skrek något märkligt  "the fucking bastard has taken her "!. Är det inte märkligt att direkt påpeka att ens barn blivit kidnappad, och vem är the fucking bastard (nån hon känner?)  varför inte bara anta att vaknat upp och lyckats ta sig ut för att leta efter föräldrarna? 

Inget pekar på att föräldrarna är skyldiga, men jag måste säga att reaktionerna är väldigt märkliga oavsett vad som hänt.

Håller fullständigt med dig. Hade jag haft barn o denne försvunnit när jag inte haft uppsyn hade jag nog tänkt att barnet knallat iväg nånstans för o söka efter mig eller pappa. Inte att barnet blivit kidnappad.
  • Pierott
    Tiina87 skrev 2019-05-09 18:46:48 följande:

Det är rätt stor skillnad på Portugal och Sverige...

Om nu Portugal är så farligt så lämnar man inte ens barnen ensamma trots att man har "röntgensyn" o ser genom buskage och väggar. Punkt!
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?