Inlägg från: Andiie87 |Visa alla inlägg
  • Andiie87

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Som ssk och van vid att hantera lkm vill Jag påstå att det känns ytterst otroligt att någon dör utav sömnlkm, även som barn. Till på köpet är föräldrarna läkare å hade knappast pepprat ungen med sömnmedel då de har bra kunskap i dosering. Köper inte teorin.

Vad är det som framgår av dokumentären? Vad var det för lkm? Hade de andra barnen också fått lkm?

• Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-07 08:03:18 följande:

Om det hänt på det sättet så har de haft tid att få undan henne innan de påkallade uppmärksamhet. De kan också ha fått hjälp av sina vänner. Hundarna hade markerat på två ställen, bakom soffan och i bagageluckan på bilen de hyrde efteråt. Det fanns några spår i bilen, men de var inte tillräckligt kompletta för att 100% säkerhet kunna sägas tillhöra flickan.

Hon kan ju också ha dött på nåt annat sätt, av olyckshändelse. Tex om hon gått ut själv ur lägenheten, eller som någon skrev någon reaktion på något.

Det som främst talar emot kidnappning är att storyn inte håller. Hur skulle en kidnappare kunna klättra in genom ett litet fönster, ta en sovande treåring i famnen, klättra ut genom fönstret och gå med barnet i famnen nerför gatan utan att något av barnen vaknar, utan att lämna spår och utan att någon (utom föräldrarnas vän) ser det. Det fanns dessutom vakter på området och familjen var rik, det är en extremt stor risk att ta som kidnappare att försöka sig på något liknande.

Varför har föräldrarna kört en sån världsomfattande sökning efter Madeleine? De har i princip aldrig slutat letat eller gett upp. Vad är oddsen för att två personer på samma gång är rena psykopater och kan hålla detta hemligt år in och ut? Någon av föräldrarna borde ha läckt ut information av skuldkänslor för längesen.
  • Andiie87
    Pierott skrev 2019-05-07 09:21:46 följande:

Tycker väl att de faktum att dom flydde landet när dom förklarades arguida med ursäkten att dom åker hem för att fortsätta söka. Hade dom varit oskyldiga hade dom utan problem knallat igenom anklagelserna och ev åtal. Spec när dom vet att många trodde dom var skyldiga borde dom vilja bevisa hur oskyldiga dom är om dom nu är det.

Har sett en del intervjuer med föräldrarna, och de har haft ögonen på sig hela vägen. Jag känner definitivt att jag inte kan ta ställning i huruvida de är skyldiga eller inte. Glöm aldrig medias och dokumentärers makt att infiltrera ditt huvud och påverka ditt sätt att betrakta en händelse eller situation, eller för den delen hur vi betraktar specifika människor.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-07 20:10:08 följande:
    Har de en gång valt den vägen så finns det ju ingen återvändo, bara att löpa linan ut...

Det finns förövrigt andra fall där föräldrar stått och gråtit i pressen över sitt försvunna barn sen har det kommit fram att de själva dödat sitt barn eller åtminstone varit delaktiga i barnets död. Det är nog inte helt okomplicerad psykologi som kan ligga bakom. Både en vilja dölja sin egen skuld och vad det skulle innebära i form av långa fängelsestraff och förlorad vårdnad om de andra barnen och samtidigt äkta sorg över sitt förlorade barn.
    Min samlade poäng är att jag tycker det är obehagligt med människodrev och folk som tar ställning i en fråga för enkelt. Som att flockas runt en dokumentär, tolka misstänktas ansiktsuttryck utifrån förutfattade meningar om normalt beteende samt reagera på inlagd förstärkande musik och bilder, som sakteligen då leder till en känslomässig uppfattning om något.

Jag hade velat begära av mänskligheten att åtminstone göra ett försök till att luta sig tillbaka, skapa en distans till känslor och granska fakta så objektivt som möjligt. Utan att för den sakens skull heller behöva ta ställning i en fråga. 
  • Andiie87
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-07 18:47:04 följande:
    Jo men hon menade nog att oddsen att båda är psykopater är inte så höga. Tycker det är ett sakligt argument. 

Den sista meningen du skriver är ren spekulation. Tänk också på kriminella, som ofta är lågutbildade. Där finns det nog ett bra gäng psykopater.
    Du förstod mig korrekt.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 07:04:26 följande:

I princip all media idag köper föräldrarnas berättelse. Även den omtalade dokumentären som ju gör ett fullkomligt karaktärsmord på den portugisiske polischefen som skötte utredningen och som hävdar att det var föräldrarna. Hela Storbritannien köper uppenbarligen också på föräldrarnas berättelse eftersom fallet fortfarande undersöks polisiärt. Det finns flera aktuella svenska nyhetsartiklar ute om ev misstänkta kidnappare. Så föräldrarna har ju väldigt mycket stöd.

Eftersom det inte finns någon bevisning alls så går det ju inte att veta om de inte hittar nåt. Time will tell. Jag tror dock inte att de kommer hitta henne.

Jag började kolla på dokumentären igår pga ståhejet i den här tråden. Att det skulle varit någon av föräldrarna eller i sällskapet vill jag nästan påstå orealistiskt. Hur i helvete skulle någon av dem ha lyckats gömma/frakta bort en kropp under ca 20-30 min tid, utan att detta upptäcks, när de andra sitter på restaurangen, på ett sådant sätt att kroppen aldrig hittas igen ? Skallgången kommer till på köpet igång väldigt tidigt på kvällen/natten.
  • Andiie87
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-08 07:33:47 följande:

Håller med i att man inte ska lägga in egna känslor och tex fördomar om hur man "borde reagera" om ens barn försvunnit. Att man inte automatiskt är skyldig bara för man agerar på ett visst sätt.

Men har alltid tyckt att deras story inte hållit helt. 

Oavsett detta: hade inte lämnat barn ensamma i ett hotellrum på det sättet. Kan tänka mig att föräldrarna druckit.

Började se dokumentären igår till följd av den här tråden. Att föräldrarna och sällskapet var naiva det köper jag. De var ett stort sällskap som turades om att var 20e minut gå och kolla till barnen. De hade satt detta i system under semestern, vilket hade pågått någon vecka eller så. Om de var naiva från början, så kanske det bara späddes på med tiden, och de blev allt mindre vaksamma. Tyvärr.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 08:32:39 följande:
    Om det är föräldrarna så tror jag inte att en person gjort det själv utan antingen båda föräldrarna tillsammans och eventuellt vet även vännerna eller iaf någon av vännerna om det. Jag tror inte att de dödat henne medvetet utan att det i så fall är en olyckshändelse och att de i stunden av panik gör valet att skyla över sin skuld genom att gömma kroppen. I så fall har de såklart gjort det innan de påkallat uppmärksamhet.

Rent statistiskt är det ju extremt osannolikt att en främling tagit henne jämfört med om hon förolyckats av en olyckshändelse eller att familj eller nära vän skulle vara skyldig. Därmed inte sagt att det är uteslutet men det är ju helt klart det minst sannolika rent statistiskt.
    Ingen har nog missat 2019 att det är oftast en förövare som står offret nära. Du behöver inte älta argumentet!

Så nu är din nya teori att några i sällskapet tillsammans gått ihop för att skyla över en potentiell olyckshändelse, år in och år ut. De skulle då tillsammans ha lyckats gömma kroppen på ca en halvtimme innan de drar igång larmet, en kropp som aldrig hittas igen, Samt medvetet dragit in media från hela världen pga missnöje med den portugisiska polisen. Nää.

Vi kan inte bortse från det faktum att det kan ha rört sig om en pedofil eller någon form av organiserad brottslighet. 
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 09:17:42 följande:

Jag har varken en ny eller gammal teori. Jag säger bara vad som är troligt och svarade på din fråga om hur det skulle ha kunnat gått till.

Självklart är det inte uteslutet att det skulle kunna vara en

pedofilring. Det är bara inte särskilt sannolikt.

Stora pedofilnätverk brukar inte utsätta sig för de enorma riskerna det innebär att kidnappa ett barn från en rik familj på en övervakad plats. När det finns fattiga utsatta familjer som har betydligt mer oskyddade barn, mindre resurser att leta och det finns ju även möjligheter att köpa barn.

Inser du att teorin om att flera inblandade personer (föräldrar och vänner), som troligen bär på ett samvete, är ett mycket mer osäkert statistiskt scenario än att flickan blivit bortrövad av en ensam pedofil? Att pedofiler för bort barn sker sällan, men fallet Madeleine karaktäriseras också av ett scenario som sker sällan. Hänger du med på ekvationen? Föräldrarna har varit aktiva i sökandet internationellt sedan försvinnandet skedde, deltagit i media etc.. Som sagt, ytterst osannolikt att det rör sig om två kallsinniga psykopater som sammansvetsats i fallet gentemot deras dotters försvinnande.
  • Andiie87
    Anonym (troligen) skrev 2019-05-08 10:22:14 följande:

Jag tror inte de är psykopater eller kallsinniga. Jag tror att hon har dött av misstag eller möjligen oaktsamhet och att de agerat för att dölja skulden och allt som skulle ha följt på det- fängelse, förlorad vårdnad om de andra barnen, förlorat anseende, förlorad läkarlegitimation osv. I princip hela deras liv skulle ju slås i spillo.

Men såklart KAN hon ha blivit bortrövad också, jag hävdar inte att jag vet, bara vad jag tycker verkar troligast.

1. Läkemedlet de givit kan knappast ha orsakat ett dödsfall. Det finns experter som uttalat sig i frågan. Läs alltid på om ett läkemedel ordentligt innan du börjar spekulera. / yrkesverksam inom vården

2. Portugisisk polis betedde sig dessutom likt rysk polis i sina förhör, där de försökt bryta ner flera misstänkta plus föräldrarna. Det tyder på desperation i att kunna lösa ett fall i allmänhetens och medias ögon.

Tänker inte ta upp mina tidigare argument för att jag anser att din teori brister, du kan dem.

Mitt moraliska anspråk syftar på att det finns nog ingenting värre än att rikta anklagelser mot personer där inte tillräcklig bevisning finns. Nu påstår du att du inte tar ställning, men det är inte min uppfattning med hänsyn till dina tidigare inlägg. Konsekvenserna av att bli oskyldigt misstänkt innebär ofta ett enormt emotionellt lidande, därav har du som utomstående ett ansvar i hur du bedömer andra.
  • Andiie87
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-08 20:19:27 följande:

Ja, gissar att det späddes på med tiden.

Men har läst att mamman skriver tom i sin egen bok att de var så förbryllade över att dottern sagt "mamma hörde du inte att Sean och jag rätt inatt" (syftade på natten innan som jag förstått). Jag menar, då borde man ju få lite samvetskval som förälder...

Så du vill egentligen inte diskutera själva försvinnandet, utan snarare föräldraskapets brister i scenariot? (Samvetskval).

Har inte egna barn. Men tycker det låter ganska hälsosamt att inte klänga runt sina barns spjälsängar Dvs. motsatsförhållandet med överbeskyddande föräldrar får ju inte heller alltid så goda konsekvenser. Sen att de satt på en restaurang ca 80 meter bort varje kväll är definitivt oansvarigt. Samtidigt som detta inte är samma sak som att vara skyldiga till dråp/mord.
  • Andiie87
    Anonym (Ell) skrev 2019-05-09 18:38:39 följande:

Marocko ligger väldigt nära. kan inte någon tagit med och sålt henne där? Jag velade mellan skyldiga föräldrar, och att någon tagit henne till Marocko. 

Något som jag reagerade på många gånger var föräldrarnas reaktioner.Kanske för att jag själv aldrig hade klarat av att hålla mig så behärskad jämt och ständigt.  En annan sak var första reaktionen när mamman upptäckt att Maddie var borta och skrek något märkligt  "the fucking bastard has taken her "!. Är det inte märkligt att direkt påpeka att ens barn blivit kidnappad, och vem är the fucking bastard (nån hon känner?)  varför inte bara anta att vaknat upp och lyckats ta sig ut för att leta efter föräldrarna? 

Inget pekar på att föräldrarna är skyldiga, men jag måste säga att reaktionerna är väldigt märkliga oavsett vad som hänt.

Reaktionerna och rollerna föräldrarna intar är fullkomligt normala vid chock. Det går dessutom att se rakt igenom mamman att hon är helt utmattad av sorg. Tycker snarare att det är märkligt med människor som skriker och gråter hysteriskt när de drabbats av något så kolossalt traumatiserande som en sådan här sak. Samtidigt som alla reagerar på ett unikt sätt. Att bli avtrubbad och kall tyder snarare på att en mycket allvarlig händelse triggat en person.

Arbetar själv med personer som är döende och har många ggr mött döende och deras anhöriga i total förnekelse och chock. De framstår då ofta som avtrubbade eller opåverkade/kalla, ofta för att de inte kan ta till sig det stora som väntar. Ofta ett bevis på att händelsen är av en alldeles för stark natur. De är helt enkelt ännu inte redo att kunna hantera den emotionella smärtan, varav skyddsmekanismen uppstår pga någon slags överlevnadsinstinkt.
  • Andiie87
    Anonym (Jag vet) skrev 2019-05-09 22:18:09 följande:

Titta på Youtubefilmen The Mccanns speech analysis och säg om du fortfarande tycker att deras reaktioner är normala. Filmen finns som tre delar eller en lång.

Påriktigt? Youtube dokumentärer? Skärp dig nu!
  • Andiie87
    Tiina87 skrev 2019-05-09 23:05:33 följande:
    Oavsett hur en person reagerar vid olika händelser, dödsfall, försvunna barn etc så är ingen reaktion konstig eller märklig. Som du själv säger så reagerar alla olika.
    Fast nu motsäger du ju dig själv. Det var ju du som påstod att föräldrarnas reaktion var märklig. 
  • Andiie87
    Tiina87 skrev 2019-05-10 23:07:49 följande:
    Va? Jag har inte påstått det. Om du tror det har du missförstått.
    Jepp. Jag missförstod. Trodde du var den vars inlägg jag svarade på ifrån början.
    Står dock fast vid att svår chock som kännetecknas av att bli avtrubbad under längre tid tyder på att personen ifråga har drabbats av ett större trauma, än om en person har lätt att visa sina känslor genom att gråta och skrika. Vilket inte bara jag kan skriva under på, då mycket sorgeforskning bedrivits på ämnet. 

Jag säger alltså inte att allas känslor inte är lika viktiga, bara att man ska vara extra uppmärksam på de personer som går in i ett förnekelsetillstånd över en längre tidsperiod, vilket senare kan resultera i en komplicerad sorg.
  • Andiie87
    Jepp. Jag missförstod. Trodde du var den vars inlägg jag svarade på ifrån början.
    Står dock fast vid att svår chock som kännetecknas av att bli avtrubbad under längre tid tyder på att personen ifråga har drabbats av ett större trauma, än om en person har lätt att visa sina känslor genom att gråta och skrika. Vilket inte bara jag kan skriva under på, då mycket sorgeforskning bedrivits på ämnet. 

Jag säger alltså inte att allas känslor inte är lika viktiga, bara att man ska vara extra uppmärksam på de personer som går in i ett förnekelsetillstånd över en längre tidsperiod, vilket senare kan resultera i en komplicerad sorg.
  • Andiie87

• Andiie87
    Anonym (Jag vet) skrev 2019-05-10 22:56:10 följande:
    Men jag märker ju att du inte är insatt, så varför ska jag lägga mer tid på dig? Har du inte sett att utredningen har kommit ut? Vem som helst kan läsa alltihop. Det som står i utredningen är inte skvaller. Filmerna där hundarna nosar upp spår av lik och blod kan man också se. Det är inte skvaller. Så jo, jag har läst massor av bevis. Stör det dig eller?
    Har du kollat igenom Netflix dokumentären? Om du inte då hade ändrat din ståndpunkt tyder det förmodligen på att du knarkar youtube-konspirationsdokumentärer i kombination med hasch... 
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?