Vad tror du hände Madeleine McCan?
[quote=79612614][quote-nick]Andiie87 skrev 2019-05-08 09:34:15 följande:[/quote-nick]Inser du att teorin om att flera inblandade personer (föräldrar och vänner), som troligen bär på ett samvete, är ett mycket mer osäkert statistiskt scenario än att flickan blivit bortrövad av en ensam pedofil? Att pedofiler för bort barn sker sällan, men fallet Madeleine karaktäriseras också av ett scenario som sker sällan. Hänger du med på ekvationen? Föräldrarna har varit aktiva i sökandet internationellt sedan försvinnandet skedde, deltagit i media etc.. Som sagt, ytterst osannolikt att det rör sig om två kallsinniga psykopater som sammansvetsats i fallet gentemot deras dotters försvinnande.[/
Det finns många som själva har mördat för att sedan hjälpa till så mycket de bara kan vid sökande osv för att själva dölja spår och veta eventuellt vad polisen får reda på mm.
I alla Missing persons program jag sett så har verkligen alla oavsett hur lång tid det gått haft nära till tårar när de börjar tala om vad som hänt.
Mamman är väldigt kall tycker jag. Har inte sett en enda bild på henne där hon uppriktigt sagt ser ledsen ut.
Det gör definitivt att ringer varningsklockor hos mig iallafall.
Kanske inte vännerna är med på det. Det har ju faktiskt hänt förut att folk lyckats mörda och gömma undan på mycket kort tid. Så varför inte nu.
Låter väldigt osannolikt att någon skulle bara kliva in och ta barnet och ingen annan om det nu verkligen var så att det var pedofiler.