Inlägg från: Anonym (kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalle)

Vad tror du hände Madeleine McCan?

Anonym (Fy) skrev 2019-05-07 11:03:59 följande:
    Haha! Oj. Hur en PSYKOPAT kan ljuga? Är du allvarlig? Googla ?psykopat?. Det är dom som KAN ljuga just för att dom vågar ta vilka risker som helst, INTE KÄNNER SKULDKÄNSLOR och inte får ångest. Dessutom kan dom spela och fejka vilka känslor som helst. Det finns nog fler psykopater bland höginkomsttagare än bland lågutbildade, psykopater vill ha pengar, makt och status.
    Jo men hon menade nog att oddsen att båda är psykopater är inte så höga. Tycker det är ett sakligt argument. 

Den sista meningen du skriver är ren spekulation. Tänk också på kriminella, som ofta är lågutbildade. Där finns det nog ett bra gäng psykopater.
  • Anonym (kalle)

*spekulerar*
    eller så är det pappan som är psykopaten som har duperat mamman och polisen och pressen och dödat dottern. Och mamman lever i någon sorts förnekelse.

Tycker ändå att mammans ögon ser mer sorgsna ut på bilder, medan hans ögon ser mer kalla ut. 

• Anonym (kalle)
    Andiie87 skrev 2019-05-07 21:25:39 följande:
    Min samlade poäng är att jag tycker det är obehagligt med människodrev och folk som tar ställning i en fråga för enkelt. Som att flockas runt en dokumentär, tolka misstänktas ansiktsuttryck utifrån förutfattade meningar om normalt beteende samt reagera på inlagd förstärkande musik och bilder, som sakteligen då leder till en känslomässig uppfattning om något.

Jag hade velat begära av mänskligheten att åtminstone göra ett försök till att luta sig tillbaka, skapa en distans till känslor och granska fakta så objektivt som möjligt. Utan att för den sakens skull heller behöva ta ställning i en fråga. 
    Håller med i att man inte ska lägga in egna känslor och tex fördomar om hur man "borde reagera" om ens barn försvunnit. Att man inte automatiskt är skyldig bara för man agerar på ett visst sätt.

Men har alltid tyckt att deras story inte hållit helt. 

Oavsett detta: hade inte lämnat barn ensamma i ett hotellrum på det sättet. Kan tänka mig att föräldrarna druckit.
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-05-08 08:16:11 följande:
    Lol, case closed då
    inledde mitt inlägg med att jag spekulerar. du vet, denna tråd är ju lite på kul det enda vi kan göra här är att spekulera. 
  • Anonym (kalle)
    Andiie87 skrev 2019-05-08 08:17:23 följande:
    Började se dokumentären igår till följd av den här tråden. Att föräldrarna och sällskapet var naiva det köper jag. De var ett stort sällskap som turades om att var 20e minut gå och kolla till barnen. De hade satt detta i system under semestern, vilket hade pågått någon vecka eller så. Om de var naiva från början, så kanske det bara späddes på med tiden, och de blev allt mindre vaksamma. Tyvärr.
    Ja, gissar att det späddes på med tiden.

Men har läst att mamman skriver tom i sin egen bok att de var så förbryllade över att dottern sagt "mamma hörde du inte att Sean och jag rätt inatt" (syftade på natten innan som jag förstått). Jag menar, då borde man ju få lite samvetskval som förälder...
  • Anonym (kalle)
    Anonym (kalle) skrev 2019-05-08 07:33:47 följande:
    Håller med i att man inte ska lägga in egna känslor och tex fördomar om hur man "borde reagera" om ens barn försvunnit. Att man inte automatiskt är skyldig bara för man agerar på ett visst sätt.
    Anonym (Rationell) skrev 2019-05-08 08:16:11 följande:
    Lol, case closed då
    Min åsikt ser du för övrigt i citatet ovan

• Anonym (kalle)
    Anonym (Kanske) skrev 2019-05-08 13:53:17 följande:

Har på nära håll sett hur en person som klivit fram som spaningsledare efter en försvunnen person sedan visat sig ha mördat den försvunnna personen och gjort sig av med kroppen. Personen har sedan fönekat inblandning i mordet, trots att domstolen fann det utom tvivel.

Det gör att jag tror att samma sak kan ha hänt här. En av föräldrarna kan ha gjort det av misstag och sedan gömt och forslat bort kroppen. Sen har chocken gjort att hen förträngt det, eller så vill man inte erkänna. Dock svårt att tro att båda skulle vara inblandade.

Ja det var lite där jag lade spekulationerna i ett tidigare inlägg (avseende ditt senare stycke).

Ny tvist på storyn om det skulle vara spaningsledaren som var ansvarig. Vem vet? 
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Rationell) skrev 2019-05-09 02:32:35 följande:

Jag tror hon rymde. Kanske hade hon bråkat med sin mamma eller pappa tidigare på dagen och bestämde sig för att sticka. Det händer oftare än man tror. 

inte en 3-åring och på kvällen dessutom.
  • Anonym (kalle)
    louisa83 skrev 2019-05-08 22:50:17 följande:
    Det är självklart inte samma sak, men jag tror att folk försöker sig få en uppfattning om vad det är för typ av människor, är de reko, kan man lita på det de säger? Det är alltså viktigt för fallet i sig att försöka förstå om det här är ansvarsfulla föräldrar.

Jag själv tycker att barnens ålder är avgörande för om man kan lämna dem själva eller inte. 
    ja exakt så.
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Jag vet) skrev 2019-05-08 23:10:24 följande:
    ... och de kände pedofilen Clement Freud som bodde i Praia da Luz i Portugal. De besökte honom efter flickans försvinnande. 
    Fast jag tror inte du kan lita helt på youtube-dokumentärer

Men har också tänkt på den där Clement Freud. Att han kan ha nåt att göra med det. Läste en artikel om ett av hans tidigare offer som sade att man inte kan tro det om honom, då han är en vältalig, trevlig och lärd person, men att han i själva verket är en sexförbrytare.
  • Anonym (kalle)
    Anonym (Ell) skrev 2019-05-09 18:38:39 följande:

En annan sak var första reaktionen när mamman upptäckt att Maddie var borta och skrek något märkligt  "the fucking bastard has taken her "!. Är det inte märkligt att direkt påpeka att ens barn blivit kidnappad, och vem är the fucking bastard (nån hon känner?)  varför inte bara anta att vaknat upp och lyckats ta sig ut för att leta efter föräldrarna? 

Vad jag har läst så sade mamman "they have taken her"
Svar på tråden Vad tror du hände Madeleine McCan?