• Anonym (Tezza)

Vill inte kyssas eller ha oralt mer

Det är genant, pinsamt, tråkigt, dumt, förståligt... ja en massa saker.

Jag lider av munherpes. Sen jag träffade min sambo för 3,5år sedan så har jag haft utbrott 3gånger.

Det är jobbigt och varar ungefär 10-14dagar från första tecknet tills sista ruvan.

Naturligtvis ska man inte kyssas eller ha oralsex när man har utbrott. Men min sambo har fått för sig att han kan bli smittad när som helst. Så han har inte kysst mig på 5månader. Ännu längre sen jag fick ge honom oralsex.

Jag saknar att kyssas jättemycket!! Det sätter igång alla mina lustar och jag enas i en eufori när mina läppar möter hans. Hans kyssar är fantastiska! Oralsex kan jag vara utan men det är tråkigt att ta bort en så pass stor grej. Jag älskar att ge honom avsugningar.

Nu skulle mitt bekymmer kunnat sluta här men tyvärr fortsätter det lite till.

Herpes smittar ju under utbrott. Om man skulle kyssas under ett utbrott men inte få symptom så tyder det väl pp att man är immun, alltså har det latent i kroppen men slipper utbrotten?

När vi träffades hade jag nämligen ett utbrott på gång men jag vågade inte säga något för det spg bara ut som en finne och jag var inte ens säker på att vi skulle kyssas eller ens träffas igen. Men det gjorde vi. Alltså både kysstes och träffades igen. Vi sågs ett par gånger under det utbrottet. Jag hann ta mina tabletter i tid just den gången så utbrottet blev ganska litet och jag vet att han inte minns det.

Jag är i valet och kvalet om jag ska påminna honom om det så han kan känna sig antingen jättestressad eller lugnare. Om han är immun så kan vi ju kyssas igen tänker jag.

Hjälp mig klura. Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Vill inte kyssas eller ha oralt mer
  • Anonym (Kille)

Jag hade munsår en gång när jag var 15. Sedan aldrig mer igen. Dvs latent i kroppen. 2 veckor efter att jag träffade min fru fick hon herpes. Så jag antar att det även kan smitta utan att det syns blåsor.

Den är ju sjukt många smittade av herpes. Det är ju ganska stor chans att han redan bär på det utan att veta.

Ett förhållande utan kyssar och oralsex... oj, jag skulle inte palla det. Det hör ju till.

• Anonym (Emma)

För mig hade förhållandet varit dött om min kille inte skulle vilja kyssa mig. Det hade nog krossat mitt självförtroende. Kyssar verkar betyda samma sak för mig som för dig. Jag kan bli avtänd om killen är en dålig kyssare.

Har ni närhet annars? Sex utan kyssar är ju helt känslolöst.

Bara dumt att ta upp det om när ni träffades om han ändå inte minns. Kommer inte göra honom lugnare snarare argare.

• Anonym (Tezza)
    Anonym (Kille) skrev 2019-05-06 21:32:44 följande:

Jag hade munsår en gång när jag var 15. Sedan aldrig mer igen. Dvs latent i kroppen. 2 veckor efter att jag träffade min fru fick hon herpes. Så jag antar att det även kan smitta utan att det syns blåsor.

Den är ju sjukt många smittade av herpes. Det är ju ganska stor chans att han redan bär på det utan att veta.

Ett förhållande utan kyssar och oralsex... oj, jag skulle inte palla det. Det hör ju till.

Ja lite så tänker jag med. Vi har kyssts både med och utan munsår och ändå har han inte visat symptom. Då borde han ju ha det latent. Risken är ju tyvärr att jag får skulden oavsett om han fått det som 10-åring eller av mig, ja eller ens alls!
  • Anonym (Tezza)
    Anonym (Emma) skrev 2019-05-06 21:52:57 följande:

För mig hade förhållandet varit dött om min kille inte skulle vilja kyssa mig. Det hade nog krossat mitt självförtroende. Kyssar verkar betyda samma sak för mig som för dig. Jag kan bli avtänd om killen är en dålig kyssare.

Har ni närhet annars? Sex utan kyssar är ju helt känslolöst.

Bara dumt att ta upp det om när ni träffades om han ändå inte minns. Kommer inte göra honom lugnare snarare argare.

Vi har jättebra sex. Han är den bästa tillfredställaren man kan tänka sig. Min sexuella njutning är helt i fokus. Men ack så är han ingen älskare just för att vi inte har sensuellt förspel eller leken timmarna innan. Jag vet att han tycker om att kyssa mig oxå men han är nästan fanatisk när det gäller sjukdomar. Inte direkt hypokondriker men bacillskräck, fast detta är virus ;/
  • Anonym (Emma)

Okej! Då förstpr jag bättre. Men varför hakar han upp sig på detta nu ni hade väl ändå varit tillsammans ett bra tag? Inser han själv att han är lite väl nojig med sjukdomar? Skulle föreslå psykolog

• Anonym (Läkare)

70-90% av alla personer i Sverige är smittade av HSV typ 1 vilket är det herpesvirus som är vanligast vid munsår. Många vet inte om att de är smittade och har aldrig symptom men man kan smitta trots detta. Menar din kille på allvar att han aldrig skall kyssa eller ha oralsex med någon någonsin då, eftersom chansen är större att den han träffar är bärare av viruset än att denne inte är det? Sannolikheten är dessutom stor att själv han redan är smittad utan att veta om det. Löjligt resonemang från hans sida, och absolut ingen relation jag hade velat vara i.

• Anonym (L)

Be han läsa på om munsår.. har han börjat skylla på det nu mitt i allt? Kanske det bara är en dålig ursäkt för att han helt enkelt inte vill? På väg utförs? För ALLA har munsår..

Svar på tråden Vill inte kyssas eller ha oralt mer