Vill inte kyssas eller ha oralt mer
Det är genant, pinsamt, tråkigt, dumt, förståligt... ja en massa saker.
Jag lider av munherpes. Sen jag träffade min sambo för 3,5år sedan så har jag haft utbrott 3gånger.
Det är jobbigt och varar ungefär 10-14dagar från första tecknet tills sista ruvan.
Naturligtvis ska man inte kyssas eller ha oralsex när man har utbrott. Men min sambo har fått för sig att han kan bli smittad när som helst. Så han har inte kysst mig på 5månader. Ännu längre sen jag fick ge honom oralsex.
Jag saknar att kyssas jättemycket!! Det sätter igång alla mina lustar och jag enas i en eufori när mina läppar möter hans. Hans kyssar är fantastiska! Oralsex kan jag vara utan men det är tråkigt att ta bort en så pass stor grej. Jag älskar att ge honom avsugningar.
Nu skulle mitt bekymmer kunnat sluta här men tyvärr fortsätter det lite till.
Herpes smittar ju under utbrott. Om man skulle kyssas under ett utbrott men inte få symptom så tyder det väl pp att man är immun, alltså har det latent i kroppen men slipper utbrotten?
När vi träffades hade jag nämligen ett utbrott på gång men jag vågade inte säga något för det spg bara ut som en finne och jag var inte ens säker på att vi skulle kyssas eller ens träffas igen. Men det gjorde vi. Alltså både kysstes och träffades igen. Vi sågs ett par gånger under det utbrottet. Jag hann ta mina tabletter i tid just den gången så utbrottet blev ganska litet och jag vet att han inte minns det.
Jag är i valet och kvalet om jag ska påminna honom om det så han kan känna sig antingen jättestressad eller lugnare. Om han är immun så kan vi ju kyssas igen tänker jag.
Hjälp mig klura. Vad hade ni gjort?