• Anonym (Flamingo12)

förälskelse och dess smärta

lite långt inlägg .
    Det tog slut mellan mig och min förälskelse i slutet av 2010 ,dvs så har det gått 9 år, under alla dessa år har vi inte sett varandra alls. förens i förrgår då jag stötte på honom inne på en restaurang men vi hälsade inte på varandra. vi bara såg varandra. dels så har han förföljt mig under årens gång på nätet då det visade sig att han tydligen aldrig hade kommit över mig heller,han gick in i ett såkallat Rebound förhållande som dessutom tog slut pågrund av att tjejen fick reda om hans känslor för mig
    jag har alla dessa år inte kunnat släppa tanken på honom,
    och när jag såg honom i förrgår så blev jag så nervös att jag sprang o gömde mig och sedan gick ut ur restaurangen, han följde mig med blicken. 
    samma dygn så upphörde ett stort antal av hans fejkade konton att nå ut till mig,hans vänner som har hjälpt honom att hålla ett öga på mig tog bort mig som vän på diverse sidor. 
    jag undrar så vad som igentligen hände. tappade han intresset för mig utseendesmässigt bara sådär? eller var det pågrund av mitt beteende inne på restaurangen?jag tog mod till mig efter att jag såg att hans stalkande upphörde och erkände mina känslor för honom och sa som det var att han har varit min stora kärlek ända sedan 2010, men konversationen mellan mig och han är tvetydig,han antyder att han inte visste att det va jag inne på restaurangen men han kollade väldigt väldigt mycket,så för mig är det ingen tvekan att han faktiskt kände igen mig trots att jag har förändrats.
    jag känner mig helt förstörd och tankarna över mitt liv har varit väldigt mörka natten till idag. förälskelse gör svin ont och frågan är om man någonsin kommer över det.
    och ja jag vet att stalking inte är hälsosamt, men jag har aldrig upplevt att han har varit ett hot,utan att han bara har funnits där i skuggan. dock tog det några år innan jag förstod att det var han,all along. 
    men då han var i ett förhållande så tog jag avstånd då jag inte ville vara en av de kvinnorna som chattar med upptagna män, så det blev många blockeringar och borttagning av vänförfrågningar under årens gång.

ni som har varit / är förälskade, hur har det gått för er i livet och hur tog ni er igenom det?

• Svar på tråden förälskelse och dess smärta
  • smulpaj01

Detta kanske låter hårt men det finns en risk att hans känslor svalnade när han såg dig. Inte pga ditt beteende eller ditt utseende utan pga att han byggt upp luftslott och känslan han trodde han hade för dig infann sig inte när han såg dig på riktigt.

Han har nog släppt dig på riktigt nu och du bör göra detsamma.

Svar på tråden förälskelse och dess smärta