• Wed 8 May 2019 13:38
    881 visningar
    4 svar
    4
    881

    Vill ha ett tredje barn men vågar jag?

    Mina barn är 10 (tjej) och 6,5 (kille). Nu vill jag och maken ha ett tredje barn men jag är 38 år och undrar lite om det är ?försent??

    Mina två barn har blivit till på första försöket och jag är medveten om att min ålder kanske gör att det tar längre tid för oss denna gång. Samtidigt känner jag en rädsla för att få ett tredje barn med allt vad det innebär

    Någon som kan peppa och lugna mig?

  • Svar på tråden Vill ha ett tredje barn men vågar jag?
  • Wed 8 May 2019 14:02
    #1
    Lustablong skrev 2019-05-08 13:38:37 följande:

    Mina barn är 10 (tjej) och 6,5 (kille). Nu vill jag och maken ha ett tredje barn men jag är 38 år och undrar lite om det är ?försent??

    Mina två barn har blivit till på första försöket och jag är medveten om att min ålder kanske gör att det tar längre tid för oss denna gång. Samtidigt känner jag en rädsla för att få ett tredje barn med allt vad det innebär

    Någon som kan peppa och lugna mig?


    Känn efter.. Tyckte de va nytt allting igen efter så många år, men tog inte så lång tid o komma in i det. Och tjejerna här hemma är så hjälpsamma så har inte varit några problem alls

    Vår 2 flickor va 7 och 8 när lillebror föddes 2018.. Han är 1 år nu och nr 4 kommer om 5 veckor ... Är 29 och 30 år. :)
  • Sat 1 Aug 2020 08:07
    #2

    hej är i exakt samma sits. 38 har barn 6.5 och 10...hur gick det????

  • Thu 6 Aug 2020 13:42
    #3

    Hej! Jodå vi sitter här med vår son som är 4 månader nu

    Han blev till på första försöket han också. Om jag ska vara ärlig så njuter jag mer av föräldraledigheten nu när de två andra barnen är större samt att jag kommit upp lite i ålder och känner mig tryggare i föräldraskapet och i mig själv, vilket har underlättat. Sen att bebis är supersnäll och de stora barnen gärna vill hjälpa till gör ju sitt

    Lycka till!! <3


    skaviblifyra skrev 2020-08-01 08:07:54 följande:

    hej är i exakt samma sits. 38 har barn 6.5 och 10...hur gick det????


  • Sun 9 Aug 2020 20:37
    #4

    underbart!

Svar på tråden Vill ha ett tredje barn men vågar jag?