• olof 45

Särskrivning!! När ska folk fatta???

Som rubriken lyder - det SKÄR i mina ögon varje gång jag ser någon särskriva... Kan man starta någon form av nationellt uppror kanske?

Just nu ser jag precis en rubrik som lyder "Kräva tillbaka naken bilder". Nej, det kan du inte göra. Däremot kan du kräva nakenbilder åter. SUCK!!

MENINGEN ändras ibland drastiskt om man inte fattar detta enkla, att vi i Sverige skriver ihop ord, trots att man inte gör så i t.ex. engelska språket...

Behövde bara ventilera lite...

• Svar på tråden Särskrivning!! När ska folk fatta???
  • Anonym (Haha)

Undrar mest vilket lätt liv du verkar ha i övrigt om detta är det värsta du drabbats av och måste starta en tråd om det.

• Anonym (Ha, ha)
    Anonym (Haha) skrev 2019-05-08 15:24:00 följande:
    Undrar mest vilket lätt liv du verkar ha i övrigt om detta är det värsta du drabbats av och måste starta en tråd om det.
    Verkligen
  • Anonym (Kanske)

Du borde ta jobb som svenska lärare

• olof 45

Tack, jag har ett väldigt bra liv. Ett jättebra liv faktiskt!

Vänligen notera: Inte ett jätte bra liv... Utan ett jättebra. Jätte betyder nämligen 'en väldigt stor person', eller storvuxen varelse som förekommer i bland annat fornnordisk mytologi... 

Men jag tar upp detta som tråd eftersom det börjat bli så vanligt... Varje dag ser jag ord som är särskrivna! Vuxna människor som inte kan grammatiska regler?? 

• Anonym (An na)
    olof 45 skrev 2019-05-08 15:34:21 följande:

Tack, jag har ett väldigt bra liv. Ett jättebra liv faktiskt!

Vänligen notera: Inte ett jätte bra liv... Utan ett jättebra. Jätte betyder nämligen 'en väldigt stor person', eller storvuxen varelse som förekommer i bland annat fornnordisk mytologi... 

Men jag tar upp detta som tråd eftersom det börjat bli så vanligt... Varje dag ser jag ord som är särskrivna! Vuxna människor som inte kan grammatiska regler?? 

Jag tycker det är mycket värre med folk som inte förstår hur man använder skiljetecken eller versaler på ett korrekt sätt. Att till exempel använda flera frågetecken efter varandra eller att inte förstå hur man använder kommatecken mellan satser i samma mening. Värst av alla är de som avslutar en mening med flera punkttecken efter varandra.
  • Anonym (pry)

Bättreattaldrigsärskriva,sparbådeplatsochtid.

• caveat emptor
    Anonym (An na) skrev 2019-05-08 15:43:48 följande:

Jag tycker det är mycket värre med folk som inte förstår hur man använder skiljetecken eller versaler på ett korrekt sätt. Att till exempel använda flera frågetecken efter varandra eller att inte förstå hur man använder kommatecken mellan satser i samma mening. Värst av alla är de som avslutar en mening med flera punkttecken efter varandra.

Fast att avsluta en mening med tre punkter är inte felaktigt. Det är helt rätt beroende på vad skribenten vill få fram med meningen.
  • olof 45
    Anonym (An na) skrev 2019-05-08 15:43:48 följande:
    Du verkar vara ute och cykla lite..? Jag anser att jag använder både versaler och skiljetecken på ett ypperligt sätt. Kommatecken mellan satserna är jag också en hejjare på! :)
  • Anonym (Glidare)

Vad är det för fel med flera punkter, egentligen, jag tycker att det ser bra ut?

• Anonym (......)

finns dom som har dyslexi och inte rår för det...

Svar på tråden Särskrivning!! När ska folk fatta???