• hangonasec

    Gravid BF Jan 2020

    Hej! Har vi några nyplussade som jag som väntar barn i januari?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 13:39
    Den andra BF Januari 2020 hade stängt sin fb grupp så jag tänkte starta en till oss som inte hann med, ni kan pma mig eran mailadress så lägger jag till er. Jag har den hemlig för att jag inte har gått ut med graviditeten än!

  • Svar på tråden Gravid BF Jan 2020
  • Musetti
    selachimorpha skrev 2019-06-17 15:50:05 följande:

    Hej hörrni. Väntar vårt andra barn med bf 3-4e januari (BM säger 3e, appen 4e). Har kub efter midsommar och längtar ihjäl mig, vet inte varför men är så himla orolig denna gången att något ska gå fel. Vårt första barn är född i mars 2017.


    Då är vi nästan samma! Jag har beräknad BF 5 jan (efter ultraljud i v 9) och KUB inbokad den 25 juni. Har även en dotter född oktober 2017. Glad

    Jag har bruna flytningar från och till så jag känner mig mer orolig denna graviditet. Har även fått lite mage men den syns inte på bild iaf, haha.
  • hangonasec

    Hej! Ledsen för att jag inte har svarat på pm, den hade loggat ur så fick inga notiser men jag svarar och fixar nu!

  • hangonasec
    Blommande skrev 2019-06-15 11:49:31 följande:

    Hej på er och grattis till alla graviditeter.

    Jag väntar mitt andra barn, BF 19 januari. Mycket oro denna gången, efter förlossning med min son och en hel del annat som hände under hans första år drabbades jag av depression och panikångest. Nu finns oron över att det kommer hända igen. Är dessutom sjukskriven nu pga mkt illamående och yrsel.

    Är gärna med i Facebook-gruppen, har skickat ett pm till dig hangonasec ????


    Du ska ha fått en inbjudan nu! :)
  • MammaPolly
    Emmissss skrev 2019-06-18 09:34:37 följande:

    Ja det sägs ju att det syns tydligare då :) Jag spådde mig 1 vecka efter jag plussat (via telefon) och hon kunde se graviditeten och två friska barn. Men jag hoppas på ett haha! Var mycket annat som stämde också.


    Tycker sånt där med att få veta framtiden är lite läskigt! Tänk att få veta något negativt eller att det inte stämmer alls!

    Men såg hon just två barn i graviditeten eller bara i framtiden?

    Spännande!
  • Tjoddan

    Åh kul! Jag väntar också nr fyra med bf 9/1 men kommer bli snittad innan jul fick jag besked om..


    Maria och Chris skrev 2019-06-24 16:04:52 följande:

    Hej jag väntar nu mitt fjärde som är beräknad 17 januari 2020 =)


  • Maria och Chris
    Tjoddan skrev 2019-06-26 19:04:41 följande:

    Åh kul! Jag väntar också nr fyra med bf 9/1 men kommer bli snittad innan jul fick jag besked om..


    Ja ska bli kul längtar så =) Oj då. Hur kommer det sig?
  • Tjoddan

    Jag har två akuta snitt sedan innan och nu sista gången (för elva månader sedan) sprack livmodern i samband med förlossningen och jag fick akutsnittas. Denna gången låter dom mig inte gå så långt så jag går in i värkarbete själv utan planerar snitt innan. Dom andra graviditeterna har barnen kommit i v.37 och 38 nämligen.

    Jag känner mig tillfreds med ett planerat snitt och tänker att det säkert blir ?lugnare? då. :)

    Tiden går så fort nu men samtidigt längtar man efter nr 4 :)


    Maria och Chris skrev 2019-06-26 19:15:07 följande:

    Ja ska bli kul längtar så =) Oj då. Hur kommer det sig?


Svar på tråden Gravid BF Jan 2020