• Anonym (Ts)

    Kvinna - hur skulle du reagera

    Snart är det sommar & sol! Tjoho!

    En fråga till dig kvinna.

    Tänk dig tanken att du beger dig ut på en plats där du i princip vet att det inte är några människor. Mot en klippa ut vid havet. Hur skulle du reagera om du där såg en man som helt ovetandes av dig låg och njöt naken av sommarvärmen och runkade? Det var alltså inte meningen att varken du eller någon annan skulle se utan han njöt bara av platsen och livet i tron om att han var helt ensam.

    Skulle du bli förbannad och skälla ut honom? Ringt polisen? Skulle du kanske gillat det? Stannat kvar på håll och kikat?

    Ge mig era tankar! Och trevlig lördag på er!!!

  • Svar på tråden Kvinna - hur skulle du reagera
  • Anonym (M36)
    Anonym (E.) skrev 2019-05-12 18:09:07 följande:
    Hon förblev oskuld livet ut. Hon blev så rädd och äcklad av att se en penis för första gången i det skrämmande sammanhanget, att hon aldrig ville ha något att göra med en sådan igen. Mannen hade ställt sig ivägen för henne när hon cyklade hem på en skogsväg, så att hon var tvungen att stanna, och sedan hade han visat henne sin erigerade penis och sagt "vet du vad man gör med den här?" Inget mer, hon satt upp på cykeln igen och han lät henne åka. 

    Men det här var på 1940-talet då man inte pratade om sådant, och det fanns ingen terapi att få. Hon sa också, när vi pratade om det här när hon var i 80-årsåldern, att hon ångrade att hon inte försökt med en man ändå, eller sökt någon form av hjälp. Men även idag är det ju många barn och unga som tiger om sexuella övergrepp, även om det finns hjälp att få. 

    Mycket olyckligt. Tänker att hon normalt skulle ha kommit i kontakt med "normal" sexualitet under livet. Det gör, tack och lov, de flesta som råkar ut för övergrepp. 
    Miljöbetingat såklart. Växer man upp en väldigt kysk och strikt miljö under den tiden blir det ju en annan sak. 
    Nu är ju hjälpen inte långt bort om man vill. Jobbigt nog är det många som väljer att hålla det inom sig.

  • Anonym (M36)
    Anonym (E.) skrev 2019-05-12 18:09:07 följande:
    Hon förblev oskuld livet ut. Hon blev så rädd och äcklad av att se en penis för första gången i det skrämmande sammanhanget, att hon aldrig ville ha något att göra med en sådan igen. Mannen hade ställt sig ivägen för henne när hon cyklade hem på en skogsväg, så att hon var tvungen att stanna, och sedan hade han visat henne sin erigerade penis och sagt "vet du vad man gör med den här?" Inget mer, hon satt upp på cykeln igen och han lät henne åka. 

    Men det här var på 1940-talet då man inte pratade om sådant, och det fanns ingen terapi att få. Hon sa också, när vi pratade om det här när hon var i 80-årsåldern, att hon ångrade att hon inte försökt med en man ändå, eller sökt någon form av hjälp. Men även idag är det ju många barn och unga som tiger om sexuella övergrepp, även om det finns hjälp att få. 

    Mycket olyckligt. Tänker att hon normalt skulle ha kommit i kontakt med "normal" sexualitet under livet. Det gör, tack och lov, de flesta som råkar ut för övergrepp. 
    Miljöbetingat såklart. Växer man upp en väldigt kysk och strikt miljö under den tiden blir det ju en annan sak. 
    Nu är ju hjälpen inte långt bort om man vill. Jobbigt nog är det många som väljer att hålla det inom sig.

  • erikaABC
    Anonym (fo) skrev 2019-05-12 18:21:56 följande:

    Skulle ha tagit foto. Gått till polisen och gjort en anmälan.
    En offentlig plats är till för alla.


    Skulle också polisanmält.
  • Anonym (Nix)
    Anonym (M36) skrev 2019-05-12 19:23:05 följande:

    En klippa långt ut i skärgården är ingen offentlig plats. 
    Kan man, som varit uppe i tråden, sätta sig och bajsa i närheten av en badplats(t.o.m. jämfört med avskild klippa) och vill ha det till offentlig plats ska det jämföras med att bajsa på en gata eller i en park. 


    I ts: "Mot en klippa ut vid havet." Står inget om att det är långt ut i skärgården. Visst är en klippa vid havet en sorts offentlig plats, jag tar med mig mina barn jämt ut till sådana ställen. Har aldrig tänkt tanken att vi skulle kunna stöta på runkgubbar då.
  • Anonym (M36)
    Anonym (Nix) skrev 2019-05-12 19:58:59 följande:
    I ts: "Mot en klippa ut vid havet." Står inget om att det är långt ut i skärgården. Visst är en klippa vid havet en sorts offentlig plats, jag tar med mig mina barn jämt ut till sådana ställen. Har aldrig tänkt tanken att vi skulle kunna stöta på runkgubbar då.

    "Tänk dig tanken att du beger dig ut på en plats där du i princip vet att det inte är några människor. Mot en klippa ut vid havet."
    Och i tråden har TS uteslutit att det skulle komma barn dit. Det går givetvis inte att avgränsa, men om vi håller resonemanget teoretiskt.


    För min del är det i alla fall inte en offentlig plats ens om vi skulle sträcka på begreppet som är väldefinierat. En badplats skött av kommunen eller en samfällighet är en annan sak. Utgår vi från din definition håller jag helt med dig. Klart att man inte ska runka där. 
    Om man tänker att TS beskrivning betyder en plats extremt få människor tar sig till och man definitivt inte släpar med sig barn till tycker jag att det är ofarligt enligt TS beskrivning. Att blotta sig eller på annat sätt aktivt utsätta någon som inte är med på det är helfel oavsett var man är. 


    Undrar hur folk tänker om det gällde ett par som har sex istället för en man som leker med sig själv i sin ensamhet. Mer eller mindre acceptabelt?

  • Baratillfälligt

    1. Hade aldrig velat vara naken utanför mitt hem, eller åtminstone i ett rum.
    2. Om jag inte hade blivit paralyserad av chock, så hade jag misshandlat honom. Kanske riva ut ögonen.

  • nisse6611

    när min fru och jag får tråkigt och det blir för varmt på stranden , så går vi en sväng , hon i kort-kortkjol utan trosor liten minimal bikini bh utan axel band och jag med stora shorts utan något under med en handduk på axel . då går vi på sidan om stranden vid havet på stigar strandängar -beteshagar .hennes hand hamnar i mina shorts fort . och vips när gått från folket tappar hon bh . och jag mina short och hon kjolen sen ligger vi oss på handduken och då blir det vad som helt. sen när vi går tillbaka åker kjol på när vi närmar oss folk eller vägar sen mina short s  bh går utan , kan bli handuken runt halsen  ,gått i gått med smygsex i det fria..fin solbränna med rumpan bar också..

  • EnAnonumius
    Anonym (Ts) skrev 2019-05-11 18:07:04 följande:

    Snart är det sommar & sol! Tjoho!

    En fråga till dig kvinna.

    Tänk dig tanken att du beger dig ut på en plats där du i princip vet att det inte är några människor. Mot en klippa ut vid havet. Hur skulle du reagera om du där såg en man som helt ovetandes av dig låg och njöt naken av sommarvärmen och runkade? Det var alltså inte meningen att varken du eller någon annan skulle se utan han njöt bara av platsen och livet i tron om att han var helt ensam.

    Skulle du bli förbannad och skälla ut honom? Ringt polisen? Skulle du kanske gillat det? Stannat kvar på håll och kikat?

    Ge mig era tankar! Och trevlig lördag på er!!!


    Jag skulle lämna honom ifred. Då jag saknar intresse i att titta på en runkande man.

    Ringa polisen nä, jag är inte så "lättkränkt", och vad är vitsen att ringa? När jag gått så blir ju mannen ensam igen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • CitronTulo
    Exakt samma TS som kom upp för kanske ett år sedan!!

    Utgår ifrån att det är TS egen sexfantasi när han ligger och runkar på offentliga platser att någon brud ska stå och spana på honom!

    Fick du inte svar som du ville ha för ett år sedan??
  • Anonym (Ts)
    CitronTulo skrev 2019-05-13 13:22:33 följande:

    Exakt samma TS som kom upp för kanske ett år sedan!!

    Utgår ifrån att det är TS egen sexfantasi när han ligger och runkar på offentliga platser att någon brud ska stå och spana på honom!

    Fick du inte svar som du ville ha för ett år sedan??


    Jag runkar inte på offentliga platser :) och en liknande tråd har jag inte skrivit så jag kan inte svara på din sista fråga
  • Anonym (Soe)
    Tiffany skrev 2019-05-12 00:06:57 följande:

    Skulle inte brytt mig över huvudtaget


    Inte jag heller. Är det en bra plats och han inte ser mej så skulle jag återgått till att läsa nån blaska eller vad jag nu gjorde innan, helt obrydd..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Soe) skrev 2019-05-13 20:15:49 följande:

    Inte jag heller. Är det en bra plats och han inte ser mej så skulle jag återgått till att läsa nån blaska eller vad jag nu gjorde innan, helt obrydd..


    Intressant helt obrydd av att en man runkar så du kan se?

    Vissa hade verkligen tagit väldigt illa upp, andra helt oberörda och några som skrivit här att dom hade funnit det intressant och till och med erotiskt eller hur man skall uttrycka det. Hur som haver så förstår jag att detta är ingenting man kan göra. Det går helt enkelt inte för du vet aldrig hur personen som ser tar det. I bästa av världar får man kanske helt enkelt sola naken? På mage? För det måste väl vara okej att sola rumpan? Ser man då att en kvinna sätter sig frivilligt en bit bort och tittar mot ens håll då och då så kanske man kan vända på sig...man får känna av signalerna helt enkelt. Jag är INTE för att förnedra andra människor som vissa här påstått.
Svar på tråden Kvinna - hur skulle du reagera