Får man hyra en bostad om man bara har CSN?
Någon som vet om man kan hyra en lägenhet (första hand) med inkomst från endast CSN? Jag ska nämligen flytta nästa höst tillbaka till Stockholm efter 10-11 år utomlands och ska ev. börja plugga om jag blir antagen men jag har ingen bostad. Jag har börjat kolla på Bostadsförmedlingen och jag skulle kunna få en passande lägenhet i någon förort med min kötid men jag uppfyller inte kravet på fast inkomst från tjänst osv. som de flesta verkar kräva. Kan jag erbjuda hyresvärden att betala några års hyror vid inflyttning t.ex.? Jag kan inte ordna med borgensman heller då de enda som skulle kunna vara det är mina föräldrar och de bor utomlands. Jag har en sambo också som kommer att flytta till mig senare men även han har inga svenska inkomster.
Ska tillägga att jag inte har betalningsanmärkningar och att jag inte heller kommer att få socialbidrag, bostadsbidrag eller liknande men frågan är hur jag ska kunna bevisa för hyresvärden att jag kan betala i tid? När jag bodde i Stockholm förut så var jag barn och bodde hos mina föräldrar så jag har inga referenser heller.