• Sun 12 May 2019 14:18
    303 visningar
    2 svar
    2
    303

    Aspbergers gymnasium- tips tack!!

    Hej! Jag har en son med högfungerande autism/Aspbergers som börjar 9:an i höst. Har börjat fundera på hur det ska gå på gymnasiet och jag är inte främmande för att flytta till en annan stad för att han ska få en bra skola anpassad efter ungdomar med likande problem.

    Som det är nu så fungerar allt i hans tillvaro bara sämre och sämre och jag är orolig inför framtiden.

    Så... undrar om det är någon här inne som kan komma med några tips om bra skolor i vårt land?

    ????

    Ebba

  • Svar på tråden Aspbergers gymnasium- tips tack!!
  • Sun 12 May 2019 15:09
    #1

    www.gymnasium.se/skola/fryshusets-gymnasium/specialpedagogisk-profil-ast-77962

    Fryshuset är väldigt bra tycker jag.

    Kolla gärna upp.

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Sun 12 May 2019 19:50
    #2
    Junibarn skrev 2019-05-12 14:18:58 följande:

    Hej! Jag har en son med högfungerande autism/Aspbergers som börjar 9:an i höst. Har börjat fundera på hur det ska gå på gymnasiet och jag är inte främmande för att flytta till en annan stad för att han ska få en bra skola anpassad efter ungdomar med likande problem.

    Som det är nu så fungerar allt i hans tillvaro bara sämre och sämre och jag är orolig inför framtiden.

    Så... undrar om det är någon här inne som kan komma med några tips om bra skolor i vårt land?

    ????

    Ebba


    I Västerås kan man gå på gymnasiet med anpassning för autism, på Rudbeckianska gymnasiet, kanske på fler gymnasier i Västerås? Skulle tro att denna möjlighet finns i alla större städer?
Svar på tråden Aspbergers gymnasium- tips tack!!