• Anonym (Lämna EU)

Vilka partier vill ha Swexit?

Jag har svårt att hänga med i våra politiska partiers svängningar inom de flesta områden. Nu när det är dags att rösta i EU-valet så är det viktigaste att det finns ett parti som verkligen vill lämna EU, eventuellt med handelsavtal och fortsatt rätt att fritt röra sig över gränserna men inget mer.

Vilka partier vill lämna EU och vilka kandidater, som är motståndare till EU, är mest troliga att komma in i parlamentet?

• Svar på tråden Vilka partier vill ha Swexit?
  • Anonym (G)
    Anonym (Lämna EU) skrev 2019-05-14 12:40:19 följande:

Jag har svårt att hänga med i våra politiska partiers svängningar inom de flesta områden. Nu när det är dags att rösta i EU-valet så är det viktigaste att det finns ett parti som verkligen vill lämna EU, eventuellt med handelsavtal och fortsatt rätt att fritt röra sig över gränserna men inget mer.

Vilka partier vill lämna EU och vilka kandidater, som är motståndare till EU, är mest troliga att komma in i parlamentet?

Du har uppenbarligen inte lärt dig något av Brexit.
  • Anonym (G)
    Anonym (N) skrev 2019-05-14 12:43:32 följande:

SD

Fel. SD vill inte lämna längre. De vill påverka EU inifrån.
  • Anonym (förälder)
    Anonym (N) skrev 2019-05-14 12:43:32 följande:

SD

Nej SD vill inte lämna EU längre, det sa dom för flera månader sen och pratar om det i alla diskussioner.
    Inga riksdagspartier vill längre lämna EU.

SD´s EU kandidat Peter Lundgren sa senast  i förra i veckan i en intervju att Brexit ju inte gått som man hade trott att det skulle göra och att se Storbritanniens totala politiska inrikescirkus gör att dom inte längre och absolut inte just nu vill lämna EU, kanske någon gång i framtiden om det är andra förutsättningar.
  • Anonym (Lämna EU)
    Anonym (G) skrev 2019-05-14 12:41:44 följande:

Du har uppenbarligen inte lärt dig något av Brexit.

Vad menar du att jag skulle ha lärt mig? Brexit är flyttat fram så vilket facit inbillar du dig att det finns gällande Brexit?
  • Anonym (N)
    Anonym (G) skrev 2019-05-14 12:46:23 följande:

Fel. SD vill inte lämna längre. De vill påverka EU inifrån.

källa?
  • Anonym (***)
    Anonym (Lämna EU) skrev 2019-05-14 12:51:14 följande:
    Vad menar du att jag skulle ha lärt mig? Brexit är flyttat fram så vilket facit inbillar du dig att det finns gällande Brexit?
    Du har alltså inte följt med vad som hänt under förhandlingarna?
  • Anonym (***)
    Anonym (N) skrev 2019-05-14 12:53:25 följande:
    källa?
    SD är källan.
  • Anonym (G)
    Anonym (Lämna EU) skrev 2019-05-14 12:51:14 följande:

Oj!! Är du seriös?

En (av många) lärdomar borde vara att inget parti eller land kan trovärdigt säga Vi går ut EU men behåller alla förmånliga avtal.

Avtalen man får sker efter förhandling med EU och de har ingen anledning alls att låta länder lämna och endast behålla de handelsavtal landet så önskar.
  • Anonym (N)
    Anonym (***) skrev 2019-05-14 12:54:55 följande:

SD är källan.

Länka något från SD:s hemsida som påstår att de inte vill lämna EU då.
Svar på tråden Vilka partier vill ha Swexit?