Söderlund skrev 2019-06-06 20:31:33 följande:
Hur långa menscykler har ni normalt? Jag har 25 dagar så ganska kort, det skulle innebära 8 dagar efter återföringen... Men jag har ju fått testdag 3 veckor efter äggplock, alltså 21/6. Frågade hur det skulle påverka min korta cykel men läkaren sa att det är helt nollställt på grund av behandlingen, så jag hoppas verkligen den blir längre... Ja mest att jag inte får mens alls förstås!
Jag har 30 dagars menscykler, brukar vara punktlig, men kan komma någon dag senare pga Lutinus. Beräknad mens 17/6, testdag 16/6.
Idag vaknade jag svettig och blev stressad över att läkaren på Life clinic vill att jag ska boka in ett intralipid-dropp så snart som möjligt. Hoppas det går att få en tid idag. 1000kr kostar varje dropp och det blir några stycken redan innan testdag. Tänk om det är helt i onödan? Det kanske inte är någon graviditet på gång? Usch för dessa negativa känslor.
Livmodern känns lite uppsvälld, förmodligen Lutinusen. Jag kommer inte ihåg när jag fick första graviditetssymptomen förut. Kanske ett par dagar innan beräknad mens, då livmodern kändes stel och det var som pyttesmå pirr/bubbelkänslor där inne. Jag kommer förmodligen hinna tro både det ena och det andra innan testdagen. Helt omöjligt att inte låta tankarna fara iväg både till att tro att jag är gravid till att tro att jag inte är det.