• Anonym (A)

Barn med torusfraktur handledsfraktur

Någon vars barn fått en torusfraktur på handleden? Hur snabbt läkte den? När kunde den belastas igen? Min dotter tävlar i gymnastik och enligt läkaren ska hon kunna vara med igen när hon inte längre har ont (och gipset är borta). Men blir så osäker på om han verkligen förstod vilken typ av idrott detta är. Det är ju stora påfrestningar på just handleder. Ska ringa läkaren vid tillfälle men tänkte kolla här först om någon har koll.

• Svar på tråden Barn med torusfraktur handledsfraktur
  • sextiotalist
    Anonym (A) skrev 2019-05-14 13:07:49 följande:

Någon vars barn fått en torusfraktur på handleden? Hur snabbt läkte den? När kunde den belastas igen? Min dotter tävlar i gymnastik och enligt läkaren ska hon kunna vara med igen när hon inte längre har ont (och gipset är borta). Men blir så osäker på om han verkligen förstod vilken typ av idrott detta är. Det är ju stora påfrestningar på just handleder. Ska ringa läkaren vid tillfälle men tänkte kolla här först om någon har koll.

Min ortoped sa att när benet är med starkare vid brottet än innan. Det som gör att man ska ta det lugnt är att musklerna och ligamenten är otränade. Jag tror du får ett bättre svar från en sjukgymnast som är inriktad mot idrott.

Svar på tråden Barn med torusfraktur handledsfraktur