• Anonym (Tjejen)

Fråga om dejting, ta bort tinder osv.

Matchande med en kille 40+ (jag själv är 27) på tinder för några månader sedan, vi har skrivits dagligen sedan dess sen sågs vi i helgen för första gången, kändes jätte bra tyckte vi både, i söndags å igår kollade jag tinder lite snabbt för att se om han typ bytt bild eller liknande (ett sätt att se att han varit aktiv) men de hade han inte, jag själv dejtar ingen annan eller skriver med någon heller för den delen men känner mig lite osäker på detta med detjtning, när tar man bort tinder? Jag känner mig säker på att jag vill fortsätta träffa honom men har tyvärr dålig självkänsla och vågar inte riktigt tro att han känner samma om mig även om de verkar så, nu kollade jag tinder idag å då är han borta från mina matchningar, har han tagit bort tinder helt eller bara tagit bort mig för att jag inte ska se om han är aktiv eller ej? (ingen kan väl svara på de iofs.) "tänker högt bara" Eller har han sett att jag varit aktivt (hur isåfall? Eller bara reagerat på att jag inte tagit bort min) å sen blivit besviken och tagit bort mig för att slippa ha samma funderingar som jag... Usch så jobbiga och löjliga funderingar jag veeeet.. Bara ledsen och bli besviken.. Gillar verkligen honom..

• Svar på tråden Fråga om dejting, ta bort tinder osv.
  • Fjäril kär

Prata med honom så får du ju veta hur han ser på dig och er. Istället för att få ångest och tro en massa saker.

• Anonym (Tjejen)
    Fjäril kär skrev 2019-05-14 17:55:28 följande:

Prata med honom så får du ju veta hur han ser på dig och er. Istället för att få ångest och tro en massa saker.

Ja men hur frågar man utan att verka för PÅ?
  • Fjäril kär
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-05-14 17:58:21 följande:

Ja men hur frågar man utan att verka för PÅ?

Det är inga konstigheter att vilja veta om ni dejtar seriöst, det är inte att vara för på. Det är bara vanligt sunt förnuft eftersom du behöver kunna planera för nån månad framåt, tex om du ska tacka ja till kryssning med kompisar eller om det är han som ska prioriteras.

Gör ingen grej av det.
  • Fjäril kär

Och sunt förnuft gäller för tinder och andra appar, dejtar du samma person under längre tid så avreggar man sig givetvis. Så länge du dejtar är du inte singel och därmed inte heller tillgänglig.

• Anonym (qwerty)

Ni har varit på en dejt. Det är för tidigt att fråga. Eller kräva att någon tar bort Tinder.  Du gör ju som du vill. Och du kan ju sätta din profil på paus så du inte syns utåt. Sen beror det ju så klart på vad ni pratat om innan och hur tydliga ni är nu om fortsättningen. Om ni går vidare och blir intima tycker jag att det är befogat att fråga och få veta exakt hur den andra tänker. Till exempel förklara att om vi ska ligga med varandra så vill jag inte att du ligger med någon annan. Helt rimligt krav. 

Jag är i och för sig väldigt cynisk efter några års dejtande men jag tycker det är sällsynt att folk är raka och tydliga. Ofta får man höra så mycket skit och jag upphör aldrig att förvånas över allt fantastiskt och fint en person kan säga till mig, för att i nästa stund helt tappa intresset. Som att det inte betydde något alls.

Svar på tråden Fråga om dejting, ta bort tinder osv.