Hopplöst att släppa jobb för att driva eget
Jag var kanske otydlig - 20 000 är min del, i min enskilda firma. Vi delar på en verksamhet, men med varsin firma.
Det är ju inte alltid man kan vänta när tillfället visar sig, och i mitt fall var det också så att jag inte förstod när vi började, hur mycket det skulle växa och kräva, inte heller vilka möjligheter jag skulle se i det med tiden. Det började mer som en hobby.
På mitt nuvarande jobb kan jag inte gå ner i arbetstid tyvärr, inom överskådlig tid.
Det är snällt av er att komma med råd, jag tänker också på hur jag ska kunna navigera genom befitnligat regelsystem.
Men är det bara jag som tycker det är åt h-vete med den här beskattningen?? Att bara personer med de bästa förutsättningarna i övrigt (försörjande partner, inga barn etc) ska kunna dra igång ett företag?
Jag tycker att företaget t ex skulle kunna beskattas på samma nivå som om det vore den enda inkomsten även om man har en anställning kvar. Alltså företaget för sig och anställningen för sig...
Lär dig avdragen ,jag har själv kört enskilt i 20 år, just på grund av skatten, man har lägre skatt som enskild än med AB.