Chef över exets älskarinna
Det var en smutsig historia, älskarinnan vet inte att du vet. Vad skulle du gjort?, om något?
Hämnden är ljuv? Exet har redan fått sina konsekvenser.
Det var en smutsig historia, älskarinnan vet inte att du vet. Vad skulle du gjort?, om något?
Vet älskarinnan vem du är?
Om inte är det ju fullständigt meningslöst att ens fundera på något.
Om jag ansåg att jag inte kunde vara professionell hade jag tagit upp det med min arbetsgivare och bett dem föreslå en lösning, med hänvisning till att en privat angelägenhet oss emellan gör att det är svprt att vara objektiv. Jag hade inte medvetet påverkat hennes karriär negativt.
Om du funderar på att på något sätt påverka hennes jobb kommer det snabbt bita dig i röven!
Jag brukar säga såhär, jag tycker inte att man ska lägga sig i andras affäfer. Låt dom sköta sitt, det kommer säker automatiskt fram iallafall. Du riskerar att göra dig till ovän med folk.
Du ska självklart vara professionell/rättvis mot alla som rapporterar till dig annars är du inte lämplig som chef. Klarar du inte dessa fundamentala bitar av ledarskapet bör du frånsäga dig allt personalansvar. Tankarna flög även iväg till ett gäng dikatorer som har gjort livet surt för alla som på något sätt hotar eller har hotat dem.
Om jag ansåg att jag inte kunde vara professionell hade jag tagit upp det med min arbetsgivare och bett dem föreslå en lösning, med hänvisning till att en privat angelägenhet oss emellan gör att det är svprt att vara objektiv. Jag hade inte medvetet påverkat hennes karriär negativt.
Du ska självklart vara professionell/rättvis mot alla som rapporterar till dig annars är du inte lämplig som chef. Klarar du inte dessa fundamentala bitar av ledarskapet bör du frånsäga dig allt personalansvar. Tankarna flög även iväg till ett gäng dikatorer som har gjort livet surt för alla som på något sätt hotar eller har hotat dem.
Jag vet att det kan kännas lockande att hämnas men i långa loppet kommer du bara att skada dig själv om du gör det. Hämnd är en ganska vanlig och mänsklig känsla när man blivit sårad. Om du upplever att du inte kan hantera känslan och behandla exets älskarinna på samma sätt som de andra skall du upp saken med din egen chef.