• Anonym (Molly)

    Spermadonator som vill hitta någon att ha gemensam vårdnad med

    Vi är ett par som söker efter en ensamstående kvinna eller lespiskt par som letar spermadonator men som vill ha delad vårdnad med eller iaf umgänge och relation med donatorn. Finns det ett sådant forum. Någon s

    om vet något?

  • Svar på tråden Spermadonator som vill hitta någon att ha gemensam vårdnad med
  • Anonym (Sara)

    Undrar också det. Är för övrigt ensamstående och önskar barn. Men varför letar ni efter en ensamstående när ni är ett par?

  • Aliona

    Det finns en del forum på Facebook för regnbågsfamiljer, regnbågsfamiljer i väntan etc. Det är då och då par eller ensamstående där som söker medföräldrar.

    Lycka till i letandet. Jag har två vänner som har det så, ett lesbiskt par med en homosexuell man som pappa, och en familj med fyra föräldrar, ett bögpar och ett lesbiskt par. Det kräver en hel del, men det har funkat jättebra för dem alla och barnen har det bra med så många föräldrar och mor- och farföräldrar som älskar dem och tar hand om dem.

  • Karlsson8

    Tack för alla svar. Jag har barn sedan tidigare och kan inte få fler barn. Har pga sjukdom varken ägg eller livmoder så insemination är inte ett alternativ. Surrugat känns inte riktigt bra så adoption är annars enda alternativ och min man vill gärna ha ett biologiskt barn. Någon som har tips om ett forum där man kan komma i kontakt med ev medförälder?

Svar på tråden Spermadonator som vill hitta någon att ha gemensam vårdnad med