• mandelskrutten

När är männens "bäst-före-datum"?

Vad anser ni vara en mans "bäst-före-datum"?
    Dvs när männen anses vara gubbar och gamla?
    Själva tror de ju att de är unga och snygga för alltid särskilt de som är gubbsjuka (tittar på yngre tjejer).

• Svar på tråden När är männens "bäst-före-datum"?
  • Fjäril kär
    mandelskrutten skrev 2019-05-18 21:06:42 följande:

När du är 52 är mannen 75. Som att vårda sin egen far.

Känner många 75-åringar som åker motorcykel, har ett sexliv, åker på massa golfresor och fortfarande delvis har ett yrkesliv.
  • mandelskrutten
    Fjäril kär skrev 2019-05-18 22:30:41 följande:
    Känner många 75-åringar som åker motorcykel, har ett sexliv, åker på massa golfresor och fortfarande delvis har ett yrkesliv.
    De flesta 65-åringar har ju ölmage och tränar väll inte så mycket mer i den åldern.
    Frågan är hur fräscha dessa farbröder är kroppsmässigt.
    Jag hade nog haft svårt att riktigt tända till med en gammal farbror under en sexakt. Jag är 39 år.
  • Pentra

Finns nog inget bäst-före-datum. Känn efter, titta, lukta och smaka... ... /Pentra

• Ocdkille

Folks ålder är rätt individuell. Det finns en ålder på papperet och en kroppslig. En äldre kan vara ung i kropp och sinne medans en ung kan se gammal ut och vara gammal i sinnet. Så åldern på papperet spelar nog ingen roll det handlar nog mer om personen. Själv är jag kass på att se vilken ålder folk har och ibland när jag lärt känna en människa då kan jag tycka att den känns äldre eller yngre än vad den är. Men som sagt var om det är 23års ålderskillnad spelar nog inte så stor roll om dom verkar vara lika gamla.

• Fjäril kär
    mandelskrutten skrev 2019-05-18 22:33:44 följande:

De flesta 65-åringar har ju ölmage och tränar väll inte så mycket mer i den åldern.

Jag hade nog haft svårt att riktigt tända till med en gammal farbror under en sexakt. Jag är 39 år.

Den 65-åringen jag träffar är vältränad och fräsch och klår lätt mina pluffsiga jämnåriga kollegor som har både chipstuttar och mage.
  • Fjäril kär

Rent generellt kan jag nog säga att mannens bäst före datum har passerat när de sunkar ner sig och slutar ta hand om sin kropp utifrån och in. När orakat, gympabrallor och chipstuttar är ett faktum. Ålder? Pja..nånstans mellan 22 och 71

• Praktisk58

När ölmagen är fetare än plånboken.

• fornminne

Det beror ju på. En 60-årig man är sällan attraktiv för unga kvinnor, även om han tar hand om sig och ser bra ut för sin ålder. Men kan däremot vara gångbar för kvinnor i 40-årsåldern och uppåt. Har han då passerat sitt "bäst före-datum?" Det tycker jag inte. Är det bara unga kvinnors intresse som räknas, passerar många män sitt bäst före-datum redan i 40-årsåldern. Men det betyder ju inte att ingen vill ha dem.

• sextiotalist
    mandelskrutten skrev 2019-05-18 22:33:44 följande:

Det har de flesta 40-åringar också.

De 65-åringar jag känner är troligen mer vältränade än många 40-åringar.

För gammal för vad?

Sex? Nej

Springa maraton? Nej

Åka vasaloppet ? Nej

Backpacka jorden runt? Nej

Arbeta ? Nej

Inleda nya relationer? Nej

Det finns de som åldras snabbt, det finns de som är "gamla" vid 30, andra är "unga" vid 70.

Du verkar ha en sjuklig fixering vid denna man som vägrar bete sig enligt din norm. Släpp honom (nej, jag tycker inte han verkar speciellt trevlig, men det har mer med att han verkar vara notoriskt otrogen och gränslös, detta oavsett ålder)
  • mandelskrutten
    Fjäril kär skrev 2019-05-19 01:20:49 följande:

Den 65-åringen jag träffar är vältränad och fräsch och klår lätt mina pluffsiga jämnåriga kollegor som har både chipstuttar och mage.

Den 65-åringen som jag känner lyssnar på Sebastian Basch klassisk musik, älskar Opera och allmänt gubbig.
Svar på tråden När är männens "bäst-före-datum"?