• Espresso

Följas åt till plus! 2020

Hej,

Följer med. Är 33 år och har ett barn på 2 år. Nu är vi sååå sugna på syskon. Första barnet tog prick 12 månader att få till så jag inser att det kan ta tid nu också, men man hoppas ju att det ska gå fortare denna gång. Tempar med Flo och Fertility Friend samt använder ägglossningstester och tror jag hade ägglossning i går, inväntar att apparna ska bekräfta efter tempökning. Andra försöket med andra barnet.

• Espresso
    tillyra skrev 2019-05-23 13:21:02 följande:

Kul att du också vill ha bim-lista!

Jag är också på äl + 2 idag (om jag har rätt gällande den, tempar inte och tar inga tester). Min ägglossning var väldigt tidig den här månaden tycker jag. Dag 8. Känns lite märkligt, undrar ifall det kan stämma. Mens 5 dagar, sen ägglossning ett par dagar efter. Du har ju bim 5 dagar före mig vilket känns som en rimligare tid. Kan man ha en lutealfas på typ 17 dagar? Om inte blir den här cykeln väldigt kort. Med 17 dagars lutealfas blir cykeln 26 dagar, vilket den varit i två månader nu. Ingen koll på hur det brukar vara..

Nu blev det visst lite rörigt. Ska bli spännande att se vad som händer. Hoppas för dig!

Jag brukar ha en lutealfas på 16 dagar, så då låter det inte så konstigt med 17. Det låter tidigt med ägglossning på CD8, men ibland gör ju kroppen som den vill. Du märker ju om det skulle komma mer fertila flytningar längre fram, kanske har du inte haft ägglossning än?
  • Espresso

Nu har FF satt ut äl och jag är enligt appen på äl+3 med bim den 5/6. Så nu börjar väntan, den långa väntan. Jag ska börja testa nästa helg är planen. Jag har massor av test hemma så kan lika gärna använda dem hehe

• Espresso
    Bajkal skrev 2019-05-24 13:01:13 följande:

Såg nu att det var en följas till plus-grupp och inte för de som redan har plussat. :P

Men grattis ändå! : )
  • Espresso

Jag känner ju inte så mycket, är så tidigt än. Men kanske att bröstvårtorna är ovanligt ömma. Det är de aldrig annars. Vill dock inte känna efter för mycket, jag blir bara besviken om det inte betydde något.

• Espresso

Jag lägger till mig i listan. Flo säger bim 7/6 och FF den 6/6 så jag lägger in den 7 juni på mig. Ska vi lägga oss i datumordning så får man flytta runt sig själv om det inte tar sig en månad med nytt bim?

Lista:

Miluci bim 3/6

hoppfu­ll26

Anonym (Sara1­1)

Theres­esvea bim 3/6

7/6 Espresso

Mathilda999

Tillyra bim 8/6

Justme91 bim 8/6

• Espresso

Insåg idag att om det inte tar sig denna månad har jag ägglossning på midsommarafton typ. Och vi ska vara i lilla sommarstugan med tjocka släkten hela helgen...

Bli väl till att lämna ungen hos mormor och morfar och köra ut på en avskild skogsväg för lite action i bilen. Varför ska alltid äl pricka de sämsta datumen?!

• Espresso
    Obalem skrev 2019-05-30 22:01:57 följande:

Fortfarande ingen mens men mensvärken är på intåg igen! Blir lite tokig på detta.. haha. BIM+8 idag och ett nytt - på stickan, suck.

Ja såg ditt inlägg också! Hoppas att de blir denna ÄL! Håller tummarna :)

Är du säker på när du hade ägglossning? Om den kom senare än den brukar kan det vara därför. Eller om du helt enkelt inte hade nån ägglossning denna månad.

När jag var på 11:e försöket med första barnet hoppade min kropp över ägglossningen den månaden. Det gav mig en galen cykel på 50 dagar. Vet inte hur många test jag tog. Ville bara att mensen skulle komma tillslut. Och cykeln efter blev jag gravid. Ibland spökar det till sig.
  • Espresso

Tvärnegativt test idag på äl+13. Ger upp denna månad. Jag tyckte vi prickade äl så bra men ändå ska det inte ta sig. Molvärk i magen och inväntar nu mensen på onsdag eller torsdag. Suuug, hoppades så. Som alltid.

• Espresso
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-03 20:54:04 följande:

Borde ha ÄL på lördag men enligt de två sista ÄLtesten så ser det ut att ske typ nu?!

Ja det sista är ju onekligen positivt! Så nu är det bara att ligga järnet och hoppas på det bästa.
  • Espresso
    Anonym (U) skrev 2019-06-05 16:34:19 följande:

Nu kanske mina hormoner spökar massor. Men efter skrapning testade jag negativt på gravtest den 30/5. Jag testade positivt på ÄL-test den 31/5, men sen negativt 1/6. Den 28/5 testade jag negativt på ÄL och testade inget förrän den 30/5. Testade ett ÄL-test idag (se bild). Vad tror ni? Har jag ägglossning nu? Stökar hormonerna fortfarande? Eller kan jag vara gravid?

Det är inte positivt men ägglossningen är kanske på gång. Fortsätt testa så kanske det blir positivt om några dagar. Hade du äl 31/5 bör det ju ändå vara för tidigt att ge utslag på ett graviditetstest
  • Espresso
    Daphodil skrev 2019-06-05 15:30:23 följande:

Visst är det så! PS du kanske redan vet om apparna och föredrar ditt ritblock, men om inte tipsar jag om Fertilityfriend som gör superfina grafer.

Jag tycker Fertility Friend är superbra. Använde den appen när jag försökte med första barnet också. Såhär ser min grad ut denna månad

• Espresso

Min mens kom nu, enligt tabell. Får hoppas på en marsbebis men jag är lite orolig att den ägglossningen kommer inträffa på typ midsommarafton när vi är bortresta och inklämda i lilla sommarstugan med släkten. Med lite tur kommer den dagarna innan.

Tyckte vi prickade äl så bra denna månad men jaja. Tredje gången gillt då.

• Espresso
    Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-06 12:42:53 följande:

Vad menas med ett trifasiskt mönster? Idag ser diagrammet ut såhär

När jag gravid med första barnet såg min kurva ut såhär, jag fick en temphöjning på dag 8 som sedan höll i sig. Antar att ägget fäste då. Vill tolka kurvan som trifasisk.
  • Espresso

Tog ett positivt ägglossning nu på förmiddagen så sautan i gautan vad det ska liggas ikväll och i morgon hehe

• Espresso

Tempen störtdök i morse så skulle gissa på att FF sätter ut ägglossning till idag, hoppas på en fin stegring i morgon. Ska ta ett äl-test idag också. Hann ligga igår, i morse och förhoppningsvis en gång till idag så får vi se om det gör susen. CD 13 idag.

• Espresso
    Anonym (Kandetgå?) skrev 2019-06-19 20:01:53 följande:

Hur blev det med tempen? Ökade den idag?

Ja, jag fick en ökning. Inte så stor som jag trodde, men ändå. Det ska ju öka tre dagar i rad för att FF ska sätta ut äl så varje morgon nu är man på helspänn när man tar tempen haha. Hoppas det fortsätter öka nu, blir kul i morgon. Har haft ont i magen både igår och idag, så vi får väl se. Blir nog inget ligga ikväll dock, både jag och maken är sjukt trötta.
  • Espresso

Äl+5/6 och jag känner inget särskilt. Jag brukar vanligtvis ha en del molvärk mellan äl och bim så för min del är det inget jag går efter. Dagarna lunkar på, så långt tills man kan testa haha

• Espresso
    hanna96 skrev 2019-06-25 18:03:02 följande:

BIM idag! kunde inte hålla mig så tog ett gravtest idag det visade plus!! trodde inte att de var sant så sprang till apoteket och nu står jag här med tre plus!!!

Åh grattis till plussen!
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020