Inlägg från: Anonym (Påhittatnamn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Påhittatnamn)

Följas åt till plus! 2020

Hej!

Jag är också gärna med här! :)

Mellan 25-27 (ägglossning enligt min app) hade jag molvärk och lite värk i vänster äggstock!

BIM den 8/6-19! Jag hoppas jag hade ägglossning och att ägget vill/ville fästa! :)

• Anonym (Påhittatnamn)

Hej!

Om tempen stiger betyder det att man haft ägglossning eller stiger tempen oavsett om man haft ägglossning eller inte? :) någon som vet?

Är på ÄL+8 enligt min app! :)

• Anonym (Påhittatnamn)

Tillyra:

Nämen vad roligt att vi ligger lika ???? håller tummarna för att vi båda får plus!

• Anonym (Påhittatnamn)

Tack för svar daphodil och Anonym(.) jag hoppas att jag haft ägglossning då!

Min temp ligger nu på 36,8-37,1 innan denna höjning hade jag 36,3-36,5 så jag hoppas den håller sig hög och att ingen mens kommer! :) ett plus på stickan också såklart :D

• Anonym (Påhittatnamn)

Hej!

Kom på en sak nu och känner att jag måste fråga, jag har aldrig haft dessa ÄL flytningarna, jag har alltså aldrig varit med om dom där äggviteliknande flytningarna.

Har ju varit gravid innan men tänkte om det kan påvärka för att bli gravid? Jag har bara haft vattniga flytningar det är det närmsta jag kommit äl flytningar.

• Anonym (Påhittatnamn)

Såhär ser mitt tempdiagram ut, har stigit ganska mycket, som lägst har jag haft 36,3 och nu bara stiger den, just nu ligger tempen på 36,9 så en ganska stor stegring tycker jag! :) enligt min app på telefonen skulle jag ha äl den 27:e... under dagarna har jag 37,1 i temp..

vad skulle ni säga om detta? Är det troligt att det är en graviditet eller vad säger ni? :)

• Anonym (Påhittatnamn)
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-04 20:21:00 följande:

Hej

Jag måste bara fråga en sak, jag börjar tro att jag är gravid, stickningar i brösten och även i livmodern. Tokig som jag är tänkte jag, men å jag har ett äl test hemma, så jag tog det. Dock är det ett digitalt clearblue test (ni vet de som visar de 4 mest fertila dagarna) och ja de visade en fast gubbe och två streck på stickan???? vad tror ni är det graviditet eller är det hormonsvajningar bara? Ska ha mens om två dagar annars ????

Givetvis kommer inte min mens inom närmaste två dagarna så kommer jag ju såklart ta ett riktigt gravtest men alltså vad visar äl-testet?????

Ja äl tester sägs ju visa positivt på graviditeter också så mycket möjligt ???? håller tummarna för att det tyder på graviditet!
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 08:53:39 följande:

Enligt min erfarenhet betyder inte högre tempstegring nödvändigtvis graviditet. Jag ligger ofta högre de cykler jag inte är gravid än den cykeln då jag faktiskt blev gravid. Men du ser ut att ha början på ett trifasiskt mönster, och det ska ju vara lovande. Lycka till!

Nä jag vet men vill så gärna så försöker hitta minsta lilla tecken! Men blir ju helt galen av det här med att försöka bli gravid!

Tack så mycket och detsamma!
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 15:30:23 följande:

Visst är det så! PS du kanske redan vet om apparna och föredrar ditt ritblock, men om inte tipsar jag om Fertilityfriend som gör superfina grafer.

Använder ritblocket då dom flesta appar räknar med 2 decimaler och jag har en temp med en decimal :/ vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har tyvärr inte haft råd att köpa en sån termometer :/ så jag kör på dem termometern jag har och hoppas på att man kan få ett någorlunda mönster
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-05 08:53:39 följande:

Enligt min erfarenhet betyder inte högre tempstegring nödvändigtvis graviditet. Jag ligger ofta högre de cykler jag inte är gravid än den cykeln då jag faktiskt blev gravid. Men du ser ut att ha början på ett trifasiskt mönster, och det ska ju vara lovande. Lycka till!

Vad menas med ett trifasiskt mönster? Idag ser diagrammet ut såhär

• Anonym (Påhittatnamn)

Vad säger ni om mitt diagram? Där det är en ring är där jag troligtvis hade ÄL! Är det trifasiskt?

• Anonym (Påhittatnamn)
    Coka skrev 2019-06-09 16:32:21 följande:

Hej. Vi håller på att försöka och förra veckan fick jag för mig att det nog hade tagit sig denna månaden då jag mått illa sen efter ägglossning. Men har inga andra symtom så tror de är huvudet som spökar. Men till en annan fråga hur mycket ligger ni vid ägglossning?

Vi låg varje dag vid ägglossning! Vi låg sammanlagt 7 gånger runt ägglossning, 5 dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och 1 dag efter ägglossning. Vet dock inte om det har tagit sig! Inte haft BIM än
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Daphodil skrev 2019-06-09 18:18:31 följande:

Inte trifasiskt, men det måste det ju inte vara. Om du tar ett test idag borde du kunna få svar om du är gravid eller ej

Måste jag inte vänta tills imorgon iallafall så jag kan ta med morgon urinet?
  • Anonym (Påhittatnamn)
    Coka skrev 2019-06-09 18:46:20 följande:

[quote=79679562][quote-nick]Anonym (Påhittatnamn) skrev 2019-06-09 17:33:41 följande:[/quote-nick]Vi låg varje dag vid ägglossning! Vi låg sammanlagt 7 gånger runt ägglossning, 5 dagar innan ägglossning, på ägglossningsdagen och 1 dag efter ägglossning. Vet dock inte om det har tagit sig! Inte haft BIM än[/

Inte här heller. Har om 5 dagar tog ett ägglossningstest idag och det visade ett svagt streck. Men tror inte det äe något. Läste att det kan visa ändå.

Så läskigt att testa ju haha har bara 2 gravtest så vill inte slösa, där emot har jag massa äl tester så kanske kan ta ett sånt bara för skojsskull haha
  • Anonym (Påhittatnamn)

Tog ett ägglossnings test NU! Och efter inte ens en minut var testet såhär starkt!

Vet inte varför jag tog ett ägglossnings test, känns bara helskumt men är det möjligt att det kan vara en graviditet

• Anonym (Påhittatnamn)
    Anonym (Mini) skrev 2019-06-09 21:10:10 följande:

Skulle nog våga säga till 99 % att det där ger utslag p.g.a graviditet, om du är nära bim graviditet brukar ge snabba, väldigt starka utslag på äl-tester. Gjort så för mig två gånger också

Åh! Börjar nästan gråta nu!!! Jag hoppa verkligen det är så!! Ska ta ett riktigt test imorgon bitti tänkte jag
  • Anonym (Påhittatnamn)

Tack så jätte mycket för svar alla! Hoppas verkligen det blir ett positivt test! Återkommer med uppdatering!

• Anonym (Påhittatnamn)

JAG PLUSSADE IGÅR NATT!

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020