Följas åt till plus! 2020
Hej!
Om tempen stiger betyder det att man haft ägglossning eller stiger tempen oavsett om man haft ägglossning eller inte? :) någon som vet?
Är på ÄL+8 enligt min app! :)
Hej!
Om tempen stiger betyder det att man haft ägglossning eller stiger tempen oavsett om man haft ägglossning eller inte? :) någon som vet?
Är på ÄL+8 enligt min app! :)
Ja eftersom vi inte fick någon 2019-bäbis hoppar jag in här. Hade BF september men fick MA i vecka 16 i april (barnmorskan skulle lyssna efter hjärtljud men hittade dem inte. Ett akut UL visade att fostret hade dött). En riktig kalldusch. Det enda positiva är att min ägglossning är igång igen och nu väntar jag mens på måndag. Vill så gärna bli gravid men försöker ett inte stressa
Ja eftersom vi inte fick någon 2019-bäbis hoppar jag in här. Hade BF september men fick MA i vecka 16 i april (barnmorskan skulle lyssna efter hjärtljud men hittade dem inte. Ett akut UL visade att fostret hade dött). En riktig kalldusch. Det enda positiva är att min ägglossning är igång igen och nu väntar jag mens på måndag. Vill så gärna bli gravid men försöker ett inte stressa ![]()
Har du en temphöjning som är ihållande fram till mensen så har du garanterat haft ägglossning, eftersom det är progesteronet som leder till temphöjning och utan ägglossning sker ingen progesteronökning. :)
Skulle egentligen inte skicka till dig utan till hon som frågade :) förstår att du vet hur det funkar men jag tycker temphöjning är mer än bara en "indikation" på att ägglossning skulle skett, vet inga exakta siffror på der men finns ju ingen anledning att tro att den inte skulle skett :)
Mens idag, skönt ändå att det funkar som vanligt efter MA. Nästa cykel ska jag använda Bisolvon, rosenrot och progesteron, som jag använde sist jag plussade. Kan ju vara rent sammanträffande men vi satsar
Skulle haft ägglossning nu i dagarna men jag gar bara fått en liten stegring för att få ett svagare test idag... Så jobbigt om ägglossning uteblir efter missfallet, vill inget hellre än att bli gravid igen :/
Är också nyfiken på dessa, men har samtidigt läst en del negativt om det - att det påverkar cykeln på ett negativt sätt. Var köper du progesteron?
Måste bara fråga. Finns det någon möjlighet att testa på bim +2 och få negativt men ändå vara gravid?
Kan inte vänta längre så tänkte testa imorgon. Eller hur länge måste man hålla sig för att de ska bli säkert test?
Mvh desperat
Såhär ser mitt tempdiagram ut, har stigit ganska mycket, som lägst har jag haft 36,3 och nu bara stiger den, just nu ligger tempen på 36,9 så en ganska stor stegring tycker jag! :) enligt min app på telefonen skulle jag ha äl den 27:e... under dagarna har jag 37,1 i temp..
vad skulle ni säga om detta? Är det troligt att det är en graviditet eller vad säger ni? :)
Nä jag vet men vill så gärna så försöker hitta minsta lilla tecken! Men blir ju helt galen av det här med att försöka bli gravid!
Tack så mycket och detsamma!
Jag tycker Fertility Friend är superbra. Använde den appen när jag försökte med första barnet också. Såhär ser min grad ut denna månad
Använder ritblocket då dom flesta appar räknar med 2 decimaler och jag har en temp med en decimal :/ vet att det är bättre med en temp med 2 decimaler men har tyvärr inte haft råd att köpa en sån termometer :/ så jag kör på dem termometern jag har och hoppas på att man kan få ett någorlunda mönster
Rädd för kemisk graviditet men om bim var för 10 dagar sen och det har stegrat sen dess så måste det vara lugnt. Vill bara säga till min man på sjukhuset att vi ska ha barn men vill vara helt 100 innan med tanke på hans olycka
Vad säger ni om mitt diagram? Där det är en ring är där jag troligtvis hade ÄL! Är det trifasiskt?
Måste jag inte vänta tills imorgon iallafall så jag kan ta med morgon urinet?