• Båten

Följas åt till plus! 2020

Hej alla.

Första inlägget någonsin för mig här. Har alltid bara läst trådar och sen googlat vidare men känner att jag nog skulle uppskatta en sådan här grupp just nu.

Jag är snart 33 år, mamma till två pojkar -14 och -17 och längtar enormt mycket efter en flicka. Så nu har jag fått mannen att gå med på en trea ???? Och jag har lovat honom att blir det en pojke till så är verkstaden stängd sen ???? Men jag har ett enormt behov att prata och älta allt som rör graviditet just nu och han orkar inte lyssna längre så jag är glad att jag hittade hit.

Min första pojke var helt oplanerad och kom till på grund av slarv, andra var planerad men vi använde oss inte av några ägglossningstester eller så. Vi bara myste när vi kände för det. Han kom till på första försöket efter att vi tagit ut kopparspiralen.

Så eftersom jag vill ha en flicka så har vi köpt ägglossningstester för att prova metoden att ha sex innan ägglossning. Min mens är väldigt oregelbunden 30-41 dagar de senaste 6 månaderna. Tog ut min kopparspiral den 2 juni, mensen var beräknad till den 14 juni men kom redan den 3 juni. Så idag började jag med testerna. Kör på clearblue digital. Och den ska ju visa en glad gubbe när man har ägglossning. Som jag skrev innan så gogglar jag mycket och läser mycket på nätet för att försöka få utlopp för mina tankar och kom in på en tråd där det står att en glad gubbe ska blinka innan den blir fast och visar ägglossning men så är det inte i bruksanvisningen.

Så min fråga efter enormt mycket text ???? Vad är det som gäller? Finns det olika tester? Vill ju gärna ha sex innan ägglossning för att se ifall metoden funkar.

Tack för att ni orkar läsa hit och tack för tråden den verkar väldigt bra och stöttande ????

• Båten

Undrar varför det blev en massa frågetecken i min text? Någon som vet?

• Båten
    happycookie skrev 2019-06-19 13:14:45 följande:

Det blir så om man gör emojis

Aha tack så mycket :) lär sig något nytt varje dag :)
  • Båten
    Anonym (Lisa) skrev 2019-06-20 12:46:18 följande:

Vad tror ni, nu lär det väl slå om till positivt i eftermiddag? :)

Jag är inte så insatt i de ägglossningstesten men verkar ju vara på g nu om man jämför med ditt tidigare inlägg. Vilka tester är det du använder?
  • Båten
    hanna96 skrev 2019-06-20 13:53:02 följande:

Hej!  Jag skulle jätte gärna oxå vilja vara med här. Jag är 23 år min partner 25 och vi hoppas oxå på en 2020 bebis! vi har försökt sedan April inget plus än :( BIM den 25/6, tog dock ett early detection idag. vilket inte visade något... det kan ju fortfarande vara positivt men tror tyvärr inte de. Bara att försöka nästa ÄL. 

Hej och välkommen är också helt ny här. Tråkigt att det inte tagit sig för er än men vi håller tummarna att det tar sig snart.
  • Båten
    Anonym (Lisa) skrev 2019-06-20 15:57:36 följande:

Det är RFSU:s tester. Gillar de och CB med blinkande/fast gubbe bäst :)

Fick positivt ÄL-test precis, äntligen är kroppen i fas igen efter att ha slutat med p-ring.

Nu hoppas jag på många fina plus här i tråden framöver :)

Aha får kolla på dom nästa månad om det inte tar sig nu :) Skönt att du är i fas igen :)
  • Båten
    Anonym (N) skrev 2019-06-21 00:48:45 följande:

Hej! 

Har läst tråden i ett par dagar nu och tänkte att jag skulle vilja vara med jag med :)

Jag är 26 och min man 27 år. Vi bestämde i vintras att det gärna får komma en liten till oss snart. Vi har kommit överens om att ta det lite som det kommer men slutade skydda oss i januari och jag har tempat i ca 2 år redan (som preventivmedel innan). Har de senaste 2 månaderna testat med ÄL-test för att få bättre koll på när/om ägglossning sker men har inte ännu fått något positivt utslag på det :/ Appen säger dock att ägglossning skett iom tempstigning. Är det flera som har svårt att få utslag men ändå har blivit gravida tidigare/bekräftat ägglossning?

Mensen var "försenad" 4 dagar nu senaste gången och jag tog ett gravtest då vi hade prickat in ägglossning. Tyckte mig först se något smuts på stickan där teststrecket skulle vara men det var så svagt så tänkte inte mer på det. Skulle senare slänga testet och det var då ett streck där, supersvagt men ändå ett streck dock efter tidsramen för testet. La inte mer värde i det och tänkte testa igen dagen efter men då kom mensen istället. 

Jag har länge haft känslan att jag har svårt att bli gravid även innan vi började "försöka". Någon som känt/känner likadant? Har långa oregelbundna cykler runt 36 dagar. Har dock under de senaste 5 månaderna lyckats få status regelbunden cykel (yay) i appen.

Nästa beräknade

ÄL 4/7

BIM 16/7

Har sån längtan efter bebis nu och hoppas att det händer oss snart <3

Hej. Roligt med en till ny här :) Har själv aldrig tempat så kan tyvärr inte svara på din fråga angående det. Men oregelbunden mens kan jag relatera till. Har allt från 30-41 dagar mellan. Så nu när målet är att försöka få en flicka genom att ha sex innan ägglossning så är jag jättenervös för att vi inte ska hitta ägglossningen. Har precis börjat använda CB digital men kan ändå inte släppa känslan att vi inte kommer missa ägglossningen. Är väl normalt att vara nervös över något man verkligen vill ha antar jag.

Har beräknad ägglossning nu den 29 så får se vad stickorna säger :)

Lycka till med bebisverkstaden :)
  • Båten
    Linnlind skrev 2019-06-24 14:37:08 följande:

Det blev svagare dagen efter och nu idag syndes knappt strecket :(

Åh tråkigt för dig. Detta med väntan är inte roligt alltså. Jag hann inte testa mig i morse och är inte hemma igen förens i morgon så jag känner mig otålig bara för en dag så jag förstår fullt ut. Men har ni fått till det något de senaste dagarna då? Kanske tagit sig ändå?
  • Båten
    Theresesvea skrev 2019-06-24 05:36:07 följande:

Är på äl +5 nu och haft molvärk sedan äl, precis som förra barnet så är helt övertygad om att det tagit sig denna gång. Bara känner det på mig! Hoppas känslan stämmer :)

Hur går det för er andra?

Åh håller tummarna för dig :)
  • Båten
    hanna96 skrev 2019-06-25 18:03:02 följande:

BIM idag! kunde inte hålla mig så tog ett gravtest idag det visade plus!! trodde inte att de var sant så sprang till apoteket och nu står jag här med tre plus!!!

Grattis!! :)
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020