Följas åt till plus! 2020
Hej alla.
Första inlägget någonsin för mig här. Har alltid bara läst trådar och sen googlat vidare men känner att jag nog skulle uppskatta en sådan här grupp just nu.
Jag är snart 33 år, mamma till två pojkar -14 och -17 och längtar enormt mycket efter en flicka. Så nu har jag fått mannen att gå med på en trea ???? Och jag har lovat honom att blir det en pojke till så är verkstaden stängd sen ???? Men jag har ett enormt behov att prata och älta allt som rör graviditet just nu och han orkar inte lyssna längre så jag är glad att jag hittade hit.
Min första pojke var helt oplanerad och kom till på grund av slarv, andra var planerad men vi använde oss inte av några ägglossningstester eller så. Vi bara myste när vi kände för det. Han kom till på första försöket efter att vi tagit ut kopparspiralen.
Så eftersom jag vill ha en flicka så har vi köpt ägglossningstester för att prova metoden att ha sex innan ägglossning. Min mens är väldigt oregelbunden 30-41 dagar de senaste 6 månaderna. Tog ut min kopparspiral den 2 juni, mensen var beräknad till den 14 juni men kom redan den 3 juni. Så idag började jag med testerna. Kör på clearblue digital. Och den ska ju visa en glad gubbe när man har ägglossning. Som jag skrev innan så gogglar jag mycket och läser mycket på nätet för att försöka få utlopp för mina tankar och kom in på en tråd där det står att en glad gubbe ska blinka innan den blir fast och visar ägglossning men så är det inte i bruksanvisningen.
Så min fråga efter enormt mycket text ???? Vad är det som gäller? Finns det olika tester? Vill ju gärna ha sex innan ägglossning för att se ifall metoden funkar.
Tack för att ni orkar läsa hit och tack för tråden den verkar väldigt bra och stöttande ????