• SI12344

Sover bebis för mycket?

Oroa dig över något annat. Det verkar ju skönt att ha en sovbebis. Så länge han hinner äta tillräckligt så är det väl lugnt.

• SI12344
    Meemelie skrev 2019-05-23 21:50:30 följande:

Eller så oroar jag mig för det som känns relevant för mig? Känner inte igen detta från någon av mina vänner som har barn, att de måste sova så mycket, därav min fråga.

De flesta verkar även kunna ta med sin bebis på exempelvis restaurang och få bebisen att somna i sele/famnen. För oss funkar det bara med att sova i spjälsängen eller i vagnen så länge man rullar den. Visst är det skönt med en bebis som sover mycket men det här med att hinna äta verkar problematiskt. Vid senaste BVC-besöket hade han tappat lite för mycket på sin viktkurva. Tror visserligen inte det har att göra med att han sover mycket, han har alltid varit smal och legat lågt i vikt.

Det låter bara så skönt att ha en bebis som sover så jag har svårt att förstå hur man kan oroa sig för det! Ursäkta om det lät raljant.

Tråkigt om det påverkar kurvan men som du säger så behöver det inte ha med saken att göra.

Vår bebis somnade nästan bara i sele/vid bröstet HEMMA. Det är alltid jobbigt när man får en liten person som håller sig till ytterligheterna.
Svar på tråden Sover bebis för mycket?