• Anonym (F.d)

Separera efter 20 år?

Anonym (Vilsenkvinna) skrev 2019-06-19 18:32:37 följande:

Ni som har separerat.

Hur är förhållandet till erat ex och hur lång tid från de ni började tänka i banor att skiljas till handling ?

Vårt förhållande är riktigt bra sedan vi skilde oss. Beslutet var gemensamt och vi har satt barnen i första rummet. Idag har vi båda ny partner och imorgon ska vi fira midsommar ihop tillsammans med gemensamma vänner och barn. Det tig ca 7 år från att jag tänkte tanken till att vi tog steget. Det som bidrog till att jag tillslut bestämde mig var att jag fick känslor för en annan.
  • Anonym (F.d)
    Anonym (Vilsenkvinna) skrev 2019-06-19 18:32:37 följande:

Ni som har separerat.

Hur är förhållandet till erat ex och hur lång tid från de ni började tänka i banor att skiljas till handling ?

Vårt förhållande är riktigt bra sedan vi skilde oss. Beslutet var gemensamt och vi har satt barnen i första rummet. Idag har vi båda ny partner och imorgon ska vi fira midsommar ihop tillsammans med gemensamma vänner och barn. Det tig ca 7 år från att jag tänkte tanken till att vi tog steget. Det som bidrog till att jag tillslut bestämde mig var att jag fick känslor för en annan.
  • Anonym (F.d)
    Lånehajen skrev 2019-06-30 17:35:39 följande:

Det handlar inte om rädsla utan om att inse att det är väldigt vanligt att människor idealiserar vad de själva inte har. Det var därför jag skrev att den andre mannen inte bör ligga till grund för vilket beslut TS fattar utan istället behöver hon koncentrera sig på det aktuella förhållandet för att nå den sanning du pratar om.

Fast den sanningen finns redan, under ytan. Det är bilden av kärnfamiljen och mycket mer som är skrämmande att bryta sig loss från. Träffar någon som är i ett förhållande någon annan och känslor uppstår(och finns kvar över tid), så att man funderar på att lämna så har fet ursprungliga förhållandet redan tagit slut. Det lever på gamla meriter.
Svar på tråden Separera efter 20 år?