• Wed 22 May 2019 18:20
    545 visningar
    3 svar
    3
    545

    Lån till kontantinsats

    Halloj, 

    Jag har en fråga till er "experter" 

    Det är nämligen så att jag och min tjej ska köpa en lägenhet 

    Vi saknar dock 5% av kontantinsatsen, vi saknar totalt 85.000kr

    Jag har 0 Uc förfrågningar 
    470.000kr årsinkomst 
    Inga anmrkningar 
    1 privatlån sedan tidigare som är helt av betalat och avslutat 
    Fast anställd på samma företag snart 3 år 

    Min tjej är också helt fri från skulder och uc och anmärkningar 
    blev fast anställd för 2 månaders sen, men har jobbat på samma jobb i snart 6 månader 
    22.000kr i månaden 

    Jag frågade Länsförsäkringar om de ens är möjligt att söka om ett privatlån i samband med lånelöfte men dom sa blankt NEJ!

    Jag frågade då min bank, Handelsbanken, och där sa han att de är bara fylla i en ansökan och sen i rutan "övrigt" skriver jag att jag vill låna 85.000kr

    Men vad tror ni? 
    Har jag goda förutsättningar? 
    Jag har ingen mamma eller pappa eller närstående som kan låna åt mig eller gå i borgen för mig

    Anledningen till att jag inte har hela insatsen är pågrund av hög hyra där jag bor idag, samt att jag har rest mycket senaste året 

    Jag har kan amortera bort blancolånet på 85.000kr på 12 månader om det behövs 

    Tacksam för svar 

  • Svar på tråden Lån till kontantinsats
  • Mon 27 May 2019 22:40
    #1

    Nu har jag pratat med banken 

    Och för er som undrar så går det utan några större problem att låna till delar av kontantinsatsen 

    har man fast inkomst och låga utgifter varje månad är det inga problem alls 

  • Tue 28 May 2019 08:33
    #2
    Thunderfyra skrev 2019-05-27 22:40:06 följande:

    Nu har jag pratat med banken 

    Och för er som undrar så går det utan några större problem att låna till delar av kontantinsatsen 

    har man fast inkomst och låga utgifter varje månad är det inga problem alls 


    Ja, men det hänger på mer än så, även saker som 
    lånebeloppets storlek
    betalningsanmärkningar
    storlek på inkomst
    andra säkerheter

    påverkar.


  • Tue 28 May 2019 09:14
    #3

    Om det är möjligt hänger ju på hur er personliga kalkyl ser ut. Dvs tål er kalkyl ett privatlån utöver bolånet så får man ju låna (om man uppfyller övriga krav). Kalkylen varierar dessutom från bank till bank. 

Svar på tråden Lån till kontantinsats