• Anonym (Spettizt)

    BF februari 2020

    Hej,

    Någon mer än jag som precis plussat och väntar barn i februari?

  • Svar på tråden BF februari 2020
  • josefinevm

    Hänger gärna med här i gruppen! Vi plussade i onsdags efter 3 ivf-försök. Lyckan är total men samtidigt är man livrädd. Kul att se så många med BF i februari. Är gärna med i Facebook-gruppen också :)

    Just ja, BF 18 februari!

  • bensm

    Hej! 
    Jag plussade för 2 veckor sedan (vecka 8 enligt sista mensens första dag) men vecka 6 (5+4) enligt NC. 
    Jag är gärna också med i facebook gruppen! BF 20e alt. 6e februari 2020 

    Tack! 

  • Anonym (Dragonfly)

    Hej,

    Har bf 29 februari 2020 - coolt datum ???? jag fyller dessutom år dagen innan! Men vi får se, först o främst hoppas jag att allt går vägen då vi i våras fick uppleva missed abortion som inte upptäcktes förrän i vecka 11...min kropp lurade mig totalt o ville inte släppa ifrån sig... Annars har vi 2 friska barn födda 2010 o 2013 - så en liten sladdis är vad vi hoppas vi på ????

    Jag vill inte kliva in i facebookgruppen förrän jag vet att det säkert blir nåt av detta frö... kommer dessutom från ett mindre ställe i landet o i FB-gruppen är man ju inte anonym längre - eller kan man vara det?!

  • Anonym (Dragonfly)
    Anonym (Dragonfly) skrev 2019-06-27 15:45:30 följande:

    Hej,

    Har bf 29 februari 2020 - coolt datum ???? jag fyller dessutom år dagen innan! Men vi får se, först o främst hoppas jag att allt går vägen då vi i våras fick uppleva missed abortion som inte upptäcktes förrän i vecka 11...min kropp lurade mig totalt o ville inte släppa ifrån sig... Annars har vi 2 friska barn födda 2010 o 2013 - så en liten sladdis är vad vi hoppas vi på ????

    Jag vill inte kliva in i facebookgruppen förrän jag vet att det säkert blir nåt av detta frö... kommer dessutom från ett mindre ställe i landet o i FB-gruppen är man ju inte anonym längre - eller kan man vara det?!


    Oj, smileysarna blir bara massa frågetecken, varför då?!
  • symer89

    Försökt gå med i fb gruppen men blir inte inbjuden. Kan någon snälla bjuda in mig? :) var så trevligt i förra gruppen

  • Anonym (Maja)

    Vad roligt! : D jag kanske också går med i Facebook gruppen lite senare! Brukar aldrig vara på sociala medier men det här känns som något man verkligen vill dela med andra som upplever samma sak! 

    Första barnet här och känns fortfarande inte som att det är på riktigt, känner ingen skillnad heller förutom att jag är lite varmare! Var nästan säker på att jag inte kunde bli gravid (av någon okänd anledning) men så gick det på andra månaden bara!

    "fick" inte ta graviditetstest utan sambon som ville vara med och se samtidigt ; D 

    Hur gör ni andra? Gör ni en reveal för partner eller kollar ni tillsammans?

  • Awesomecup

    Hejsan!

    Plussade 14/6, dagen före mitt examensfirande ???? fick då ett jättesvaagt streck och fortsatte ta tester ca en vecka efteråt, och de blev bara starkare och starkare ???? Jag var dock redan rätt säker på att jag var gravid då jag haft känningar sedan ca dag två efter ÄL ???? Är nu i V8 och ska på första besöket hos bm nästa vecka ????????

    Har en son på fyra månader så han hinner bli storebror innan han fyllt ett år haha ???? Hittills har vi berättat för de närmsta men kommer ?gå ut med det? i mitten av augusti när vi har namngivning för lilleman ???? Nån annan som har fått barn såhär tätt? ???? Vem ska jag skicka meddelande till för att gå med i fb-gruppen? ????

  • tulipanen92

    Hej! Bf 15 februari här! Chockerande graviditet men vi är glada ändå ????

    Tänkte lite på det här med att berätta för nära och kära, när och hur gör ni det? :)

  • CVK
    tulipanen92 skrev 2019-07-06 16:45:21 följande:

    Hej! Bf 15 februari här! Chockerande graviditet men vi är glada ändå ????

    Tänkte lite på det här med att berätta för nära och kära, när och hur gör ni det? :)


    Grattis till graviditeten!! Jag har Bf en dag efter dig :)

    Funderar på att berätta runt vecka 12. Jag och maken vill behålla graviditeten för oss själva ett tag till.
  • SuperDuperSofie

    Hej vänner

    Sofie heter jag och är 34 år, bor i Malmö.

    Jag och min man har kämpat oss igenom ett helvete för att bli med barn.

    Nu är det "tredje gången gilt" hoppas vi.

    Det är fortfarande väldigt tidigt men detta graviditeten känns annorlunda. Vi har fått ett tidigt vul nästa vecka och hoppas på att se ngt.

    Enligt mina beräkningar ska vi ha bf den 26 feb.

    Jag är så rädd för att ännu en gång bli besviken så jag vågar inte hoppas för mycket. Någon som känner likadant?

    Joinar gärna FB gruppen så lägg gärna till mig.

  • Erlov

    Håller alla tummar och tår för er!! (Och oss andra i den här gruppen. Chansar på att vi är en bunt oroliga nu under dessa tidiga veckor)

    Du får uppdatera om hur det går för er!

    Lyckokramar!


    SuperDuperSofie skrev 2019-07-16 17:08:37 följande:

    Hej vänner

    Sofie heter jag och är 34 år, bor i Malmö.

    Jag och min man har kämpat oss igenom ett helvete för att bli med barn.

    Nu är det "tredje gången gilt" hoppas vi.

    Det är fortfarande väldigt tidigt men detta graviditeten känns annorlunda. Vi har fått ett tidigt vul nästa vecka och hoppas på att se ngt.

    Enligt mina beräkningar ska vi ha bf den 26 feb.

    Jag är så rädd för att ännu en gång bli besviken så jag vågar inte hoppas för mycket. Någon som känner likadant?

    Joinar gärna FB gruppen så lägg gärna till mig.


  • Anonym (hiphap)

    Väntar mitt 3:e barn med BF 19 februari. Har sedan tidigare en pojke född 2012 och flicka född 2015. 

    Hur är ert mående?
    Jag mår precis som tidigare illa och min magmun är slapp så det läcker upp gaser från magsäcken (inte riktiga uppstötningar ännu) och detta spär på äckelkänslan. Mår bäst när jag äter något men får ju sota för det när jag ätit klart... Orken är ju som bortblåst också.

  • fluffan84

    Hej

    Jag är också gärna med här.. är nu i v. 9 (8+0) med vårt andra barn enligt vul gjord i fredags där jag var i v. 9 (7+5).

    Bf förmodligen runt 29 feb 2020.

    Är också gärna med i facebook gruppen. Vad heter den? :)

  • wwwerkkka

    Väntar första barnet, bf 18 februari enligt barnmorskan och enligt appen (????????) 19 ;p Killen vill absolut inte ha någonting att göra med barnet, vi har inte ens någon kontakt längre. Det enda alternativet för honom var abort. Ändå var vi ju inte tsm. Han lever livet... Jag träffade en annan kille innan jag visste att jag var gravid. Jag berättade till honom för 2 dagar sedan. Han reagerade ganska lugnt. Kramade mig osv. Det känns bra med honom men jag är rädd att jag hinner bli kär i honom och sedan blir det för tufft för honom när magen börjar synas allting blir mer verklig.osv. Då är det sannolikt att han kommer lämna mig. Tanken släpper inte och därför är jag rädd att engagera mig.

    Hur som helst äntligen börjar jag bli lite glad över att jag blir mamma ;) Har berättat till dem viktigaste i mitt liv och dem är så underbara! Stödjer mig så otroligt mycket. Nu är det bara oro om allting är bra med bebisen och het ej varför men jag är rädd att det blir tvillingar! Och om jag blir ensam mamma då blir det riktigt tufft.. Ska på provtagning imorgon och sedan KUB testet 8/8.

  • Gravidbarnnr1

    Hej!

    Jag har beräknad födsel den 20 februari 2020

    Hade väldigt gärna velat vara med i fb gruppen!

  • Erlov

    Hur går det för alla? :) är det någon som vet vad facebook-gruppen heter? Hade varit kul att vara med.

    Jag har RUL nu om två veckor, blir spännande att se vad det är för en liten krabat där inne!!

    Har ni börjat då mage? Känns som jag börjat få liiite, men mest som ätit-för-mycket-godis-mage hehe

  • Zc93

    Hej! Jag väntar mitt första barn (en liten tjej) i början av februari. (Bf 2020-02-02)

    Är 26 år och bor på Lidingö med min sambo som är 37. Hade också jättegärna velat vara med i Facebook gruppen om det är någon som kan bjuda in mig? ????

Svar på tråden BF februari 2020