• Swedman

Alkohol

Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:01:18 följande:

Ja jag skulle nästan önska att polisen tog honom så han blev av med körkortet ett par månader! Kanske skulle få honom att vakna upp.

Den värsta situationen var när han lät sin 9 åringa dotter kliva upp och göra ordning sig själv och även sin 5 åriga brorsa. 5 åringen är inte direkt duktig på att lyssna för att de ska bli hämtad kl 12.

Jag hade somnat om med våran genensama dotter så jah klev upp 11 den morgonen.

Tog ett sakligt prat med honom men ändå ingen ändring

Är inte enda vägen för han att bli helnykterist? Alltså, totalt sluta med alkohol. 
    Vad behövs för att det ska ske?
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 10:37:51 följande:

Men känns så jövla hemskt att jag väntar på ett sånt tillfälle, är väl det som kallas medberoende och att man är jävligt feg :(

Det som är lite jobbigt med din situation är kanske att du "invaggas" i en livssituation som inte är bra. Den kanske tycks vara rimlig och ok med denna alkohol närvarande MEN tillståndet du och barnen lever i kanske inte är tipptopp. 
    Det märker du inte för du är van det. Det är då det sjuka blir normalt.
    Du får slå på sensorerna och känna efter lite extra mycket tycker jag. 
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 16:52:30 följande:

Ja du har nog helt rätt tyvärr :( Hade inte sagt så mycket om han hade druckit 4-5 öl på en helg, men det börjar ju mer och mer nu på vardagarna!

När våran dotter föddes så var han hemma i 14 dagar. Varje kväll drack han x antal öl. Inget som störde mig då men har börjat fått upp ögonen mer nu!

Du har gjort halva jobbet redan. Du har insikt. Det gör att du inte ramlar ner i nåt familjedrama utan att veta.
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-26 20:02:04 följande:

Kors i taket att det tog så här långtid innan ett sånt här inlägg kom.

Ja alkoholist är iaf inte jag om du nu menade så som jag tolkade de.

Kan sträcka mig till att jag fattar att jag är medberoende i allt detta. Att ha någon annans åsikt än sina närmaste, bollar tankar får en annan syn på allt därför jag gjorde denna tråd.

Han har inga barn med sig på morgonen så jag orkar inte bry mig hur hans tillstånd är på morgonen, för jag vet iaf att han ranglar inte i säng på kvällen, hade han gjort de då hade jag reagerat annorlunda för då lär han inte ens se väggen

Får jag fråga hur gammal du är? Kanske det står i tråden men har inte läst allt.
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-26 22:09:48 följande:

34 är jag

Då har du valet att göra vad du ska göra resten av ditt liv. Du är ju inte direkt lastgammal. Men det är faktiskt tunga beslut att göra. Kräver sin tid.
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-26 22:52:04 följande:

Helt klart, just därför jag bollar tankar hit och dit! Du verkar vara otroligt snäll/smart människa och fötterna på jorden :D

Tack. Va' vänlig du är. Jag är en karl med vissa erfarenheter och jag mår skit när jag ser/läser andra mår skit. 

Jag vill bara att du ska värdera DITT liv högst. Inte tänka "Hur ska jag agera så andra blir nöjda med mina val".  Istället ska du tänka "Hur vill jag mitt liv ska se ut?" och sen agera efter det. Det får ta sin tid men du ska arbeta för det Målet. 
    Varför säger jag detta? Du har ett eget ansvar för ditt liv (och dina barn). Se till att förvalta det väl så när du blir gammal kan du säga att du gjorde rätt. 

Svar på tråden Alkohol