• okändokänd2

    Amning och flaska?

    Min dotter är 8v och jag pumpar ibland så hon ska kunna ta flaskan ibland när jag ska någonstans eller vill vila t.ex. för några veckor sedan funkade det helt okej, hon krånglade lite men till slut åt hon ändå allt.

    Men nu har vi börjat öva lite igen och hon totalvägrar, hon gallskriker så fort vi försöker stoppa in den i munnen. Vi har calma napp på flaskan för att det är det jag har hört liknar amningen mest? Vill verkligen inte att amningen ska förstöras.

    Så jag undrar om ni har några speciella tips för hon ska ta den? Känns som jag testat allt då jag läst runt på internet. Eller finns det andra flaskor att testa? Vill verkligen att det ska funka då jag känner mig så låst ibland.

  • Svar på tråden Amning och flaska?
  • Aliona

    För vår del funkade delamning alldeles utmärkt. Vi fick tipset att låta den icke-ammande föräldern alltid mata med flaska, så att barnet lär sig hur det får mat på olika sätt från olika personer. Vet inte om det gjorde någon skillnad, men det funkade iaf för oss.

    Calma-flaskor funkade inte alls. Vi försökte, bebisen fick aldrig ut något. DrBrown funkade utan problem.

Svar på tråden Amning och flaska?