• Anonym (Orolig mamma)

Är han pappa till sin äldsta son?

Hej är sedan en tid tillbaka tillsammans med en underbar 3 barns pappa.

En dag berättade han om att hans ex en gpng tillbringat en helg med en god vän som hon kallar det med hotell och allt i en annan stad.. 9 månader senare föder hon en son..

Har sett bild på denna goda vän och sonen är väldigt väldigt lik honom..

Hur lägger man fram att man misstänker att gans son inte är hans?

Ska jag ens nämna det?

Sonen är extrem blond men mamman är brunett och min kille är med brunett men den goda vännen är lika blond han

Tips och råd på vad jag kan göra eller säga

• Svar på tråden Är han pappa till sin äldsta son?
  • Anonym (Egoist!)

Varför lägger du dig i din pojkväns relation med hans son? Han är ju uppenbart medveten om att han förmodligen inte är biologisk pappa till sonen men väljer att ändå att vara hans far förmodligen för att han älskar pojken. Och då ska du komma och tycka att han skulle kunna lägga underhållspengarna på annat, jag gissar att du vill att de spenderas på dig i stället.

• Anonym (T)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2019-05-26 20:39:19 följande:
    Tänkt det med.. jag anser dock att är han ej far till grabben så ska han inte betala underhåll heller han hae de varannan helg då han jobbar 20 mil bort..

Föräldraskap är så mycket mer än biologi. Han har valt att vara pappa till barnet. Det är inget som du kan göra något åt.
  • Tecum
    Tänkt det med.. jag anser dock att är han ej far till grabben så ska han inte betala underhåll heller han hae de varannan helg då han jobbar 20 mil bort..
    Ta upp det med honom, om han är medveten om att han inte är pappan men vill ha det som det är gör det ju inget, men du slipper undra. 
    Sen bör ju sonen få veta vem som är hans biologiska pappa, om inte nu så senare. Det är hans rättighet.
  • Tiina87
    Tecum skrev 2019-05-26 21:51:18 följande:

Ta upp det med honom, om han är medveten om att han inte är pappan men vill ha det som det är gör det ju inget, men du slipper undra. 

Sen bör ju sonen få veta vem som är hans biologiska pappa, om inte nu så senare. Det är hans rättighet.

Kam ju hända att sonen och pappan redan vet...
  • smulpaj01

Det där angår inte dig öht så du behöver inte ta upp nånting med honom.

Vad är du orolig över?

• Topcom

Alltså.. du har inte ett dugg med det att göra. Han vet antagligen hur det ligger till men älskar grabben ändå och har uppenbarligen inga problem att både betala underhåll och vara en faderskapsgestalt för honom.

Lägg dig inte i, du kommer bara störa och förstöra.

FYI kan garanterat två brunetter få ett blont barn. Jag och sambon är av det mörkare slaget och en av döttrarna väldigt ljus. Skulle någon säga att ?det inte fungerar? pratar de bara av ren ovetenskap.

• Anonym (123456)

Alltså vad barnet har för hårfärg kan man nog inte ta så där. Både jag och min man är mörkhårig, maken nästan svart. Vi har 3 barn 1 med mellanbrunt hår, en blond och en orange och han är definitivt pappa till alla barnen vi har dessutom bruna ögon båda 2 men bara 1 barn med bruna ögon

• Anonym (Ll)

Det är kanske lätt som utomstående att tycka men det här med att han är pappa till barnet har han och hans ex kommit överens om för länge sen, dessutom äldsta av tre syskon. Lite svårt och kanske rent av olämpligt att dra sig ur det nu.

Men din kille kanske vill ha just den sortens medömkan ifrån dig? Eller varför berättar han en sån historia för dig?
  • Anonym (Man47)
    Anonym (Egoist!) skrev 2019-05-26 20:56:04 följande:

Varför lägger du dig i din pojkväns relation med hans son? Han är ju uppenbart medveten om att han förmodligen inte är biologisk pappa till sonen men väljer att ändå att vara hans far förmodligen för att han älskar pojken. Och då ska du komma och tycka att han skulle kunna lägga underhållspengarna på annat, jag gissar att du vill att de spenderas på dig i stället.

Egoist? Om sonen inte är hans biologiska son så finns det en annan pappa där ute som förodligen inte har en aning om att har en son.

Egoisten ...här i så fall är biologiska mamman

Eller hur? Tycker barnet har 100 rätt å veta vems han riktiga pappa är ...

Under håll å pengar hit å dit ...rätt ska vara rätt .

Mamman valde att lägga upp sig och bli med barn.
  • Anonym (Man47)

Finns DNA test på nätet ....då har ni snart svaret. Utan en massa ståhej å krångel ...är han inte pappa ....så måste han gå den långa vägen om inte exet ger med sig om sanningen kommer fram.

Svar på tråden Är han pappa till sin äldsta son?